Strona 1 z 3

12 factions of christmas CiD

PostNapisane: czwartek, 24 sierpnia 2017, 23:32
przez Musza
Na forum CiD jest już dostępny dokument .pdf z propozycjami statystyk dla nowych modeli prezentowanych na LnL. Przy okazji załapały się też istniejące smutne modele. Szczególna uwaga została skierowana Woldom, co mnie bardzo cieszy. Koszt punktowy bestii spadł do poziomów podobnych jak u Grymkinów i mam nadzieję, że to tylko początek trendu.

Stone Shaper dostał Earth's Power bez ograniczeń na huge base i b2b także małpa wreszcie uderzy jak na garganta przystało, pewnie wszystkich to ucieszy patrząc na polską mete turniejową :mrgreen:

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: czwartek, 24 sierpnia 2017, 23:39
przez Encaitar
Musza napisał(a):Stone Shaper dostał Earth's Power bez ograniczeń na huge base i b2b także małpa wreszcie uderzy jak na garganta przystało, pewnie wszystkich to ucieszy patrząc na polską mete turniejową :mrgreen:

"I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened."

Zobaczymy co WTC pokaże odnośnie CO. Może zachód się obudzi (o CO piszę :-P ).

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: czwartek, 24 sierpnia 2017, 23:53
przez MJ
Taki Gaston to jak dostanie węgla na święta ;)

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: czwartek, 24 sierpnia 2017, 23:53
przez cainus_lupus
Legionowe Ice Witches takie sobie i nie wiem czy nie za drogie, ale mają jedną zaletę: piechota w Oracles. W sumie druga, że mają synergię z Tronem (Ice Cage). Mnie to wystarczy, ale spuściłbym do 6 punktów.

W sumie fajne by były pod Lylo3 i Vayl2, możliwość przerzutu Flary na Seraphie + pierwszego spella/czaru dużo daje. Albo dragu na Proteusie.

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 00:14
przez Jasif
Encaitar napisał(a):Zobaczymy co WTC pokaże odnośnie CO. Może zachód się obudzi (o CO piszę :-P ).

Wszystkie fajne zabawki dostaniemy dopiero po WTC

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 00:22
przez Encaitar
Jasne, ale pojedzie pewnie trochę ludzi z CO i może hamburgery zobaczą, że to nawet może wygrywać.

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 00:34
przez Musza
Encaitar napisał(a):Jasne, ale pojedzie pewnie trochę ludzi z CO i może hamburgery zobaczą, że to nawet może wygrywać.


Chciałbym zobaczyć jak ktoś wygrywa na WTC Bradigusem z brygadą Woldów :mrgreen:

oczywiście, wiem, że chodzi o Earth Power, ale ten jest już zapowiadany od dawna i jakby wyryty w kamieniu ;)

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 07:37
przez QcDWG
Chodzi o to, ze oni po Unie uwazaja cyrkiel za zadna frakcje. Pierwsze zdziwko bedzie jak Pl wyskoczy z 2 x co w pierwszym teamie. Drugie jak wygraja zloto ;) jezeli chlopaki wezma po woldrathie co jest mozliwe to moze ktos w pp ogarnie temat...

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 11:36
przez Musza
QcDWG napisał(a):Chodzi o to, ze oni po Unie uwazaja cyrkiel za zadna frakcje. Pierwsze zdziwko bedzie jak Pl wyskoczy z 2 x co w pierwszym teamie. Drugie jak wygraja zloto ;) jezeli chlopaki wezma po woldrathie co jest mozliwe to moze ktos w pp ogarnie temat...


Może tak, a może nie - to gracze tak uważają, niekoniecznie PP się z nimi zgadza. Pagani ostatnio dużo się wypowiadał i podważał narzekanie Cyrklowców w ich grupie, a tylko na nieliczne argumenty aprobował. Fakt jest taki, że frakcja ma styl gry dalece odbiegający od tego na co się większość pisała - miało być dużo wilków i agresji, a jest Khamieńdor i gunline... a jeśli już ktoś wszedł dla kamieni we frakcję to niewiele z nich jest użyteczna, bo wewnątrz armii brakuje balansu (i niech ktoś powie, że nie, a później na każdym turnieju widzi małpę). Kolejna sprawa to, że poza stoneshaperem wszystko co idzie do naprawy nie widziało stołu i żywi się kurzem od początku MK3. Stoneshaper dla małpy zmieni w sumie tyle, że jak będzie miała szczęście to ubije innego garganta/kolosa w szarży (musiałaby trafić wszystkie ataki i bić trochę ponad statystykę), albo zabije jacka za 10-14 punktów w 4 a nie 6 atakach... to nadal niewiele, a przynajmniej nie na tyle, żeby złamać grę. Zmiana natomiast wprowadzi do gry Bradigusa, Wold-wszystko, wprowadzi więcej różnorodności w rozpiskach i może wprowadzi frakcję z powrotem do mety turniejowej.

... i zdaję sobie sprawę, że Polska jest wyjątkiem od reguły jeśli chodzi o postrzeganą siłę frakcji, ale to wg. mnie właśnie ten wyjątek, który potwierdza regułę. Scena ogólnoświatowa pokazuje, że słaby balans wewnątrz CO powoduje przewidywalność i ułatwia "techowanie się". Te największe turnieje na których wyniki każdy patrzy (IG, Mastery na LnL itd.) to też wysoki poziom graczy - nikt nie jedzie/nie kwalifikuje się na taki turniej kto chce sobie tylko poturlać - a w Polsce na mastera już podskoczy. Tu przejdę do tego, że u nas wielu graczy postrzeganych jako najlepszych i tych z największym doświadczeniem gra po prostu CO. Gracz i jego umiejętności dalej mają większe znaczenie niż frakcja, którą gra.

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 12:48
przez Chomik
Z grubsza sie z Toba Musza zgodze, ale ja definiuje problem od innej strony (choc wniosek jest podobny) w oborze brak all arounderow "latwych do ogrania", "o niskim pulapie wejscia" - w sensie takich ze biore i od razu trudno spieprzyc mi turniej tym. Bez urazy Ghost Fleet, czy HM z Haley2 maja duzo latwiej byc grane na takim poziomie by dawac stabilne wyniki. A u nas masz cassiusa ktorego ciezko wziasc w dobrym theme (mysle ze czeka na nowe releasy themow), Kruegera2 z podobnym problemem, baldura1 ktory mimo wszystko wolalby miec raczej zywe modele a te theme nie do konca leza pod niego. Mysle ze nowe releasy themow sporo w tym zmienia. A na razie albo ograsz super listy / masz bardzo bogate doswiadczenia to obora da sie ugrac duzo, ale niestety nie kazdy to ma ;)

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 12:58
przez Simon99
Chomik napisał(a):Z grubsza sie z Toba Musza zgodze, ale ja definiuje problem od innej strony (choc wniosek jest podobny) w oborze brak all arounderow "latwych do ogrania", "o niskim pulapie wejscia" - w sensie takich ze biore i od razu trudno spieprzyc mi turniej tym. Bez urazy Ghost Fleet, czy HM z Haley2 maja duzo latwiej byc grane na takim poziomie by dawac stabilne wyniki. A u nas masz cassiusa ktorego ciezko wziasc w dobrym theme (mysle ze czeka na nowe releasy themow), Kruegera2 z podobnym problemem, baldura1 ktory mimo wszystko wolalby miec raczej zywe modele a te theme nie do konca leza pod niego. Mysle ze nowe releasy themow sporo w tym zmienia. A na razie albo ograsz super listy / masz bardzo bogate doswiadczenia to obora da sie ugrac duzo, ale niestety nie kazdy to ma ;)

Jeszcze tylko dodam od siebie do tego, że ludziom z bogatszych krajów zdecydowanie łatwiej jest zmienić frakcję niż polskim graczom, więc często się zdarza, że jak ktoś po prostu nie ma pomysłu na frakcję to ją zmienia zamiast szukać nowych rozwiązań ;)

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 13:24
przez Encaitar
@Chomiku Baldur2 to jest właśnie taki warlock, że początkujący weźmie i będzie cisnął kolegów tak, że z nim grać przestaną. Nie mówię, że na masterach nie znajdzie się przeciwnik, który z tym wygra, ale właśnie na poziomie początkującym i średnim jest to caster/lista, która jest większym samograjem niż GF, a już na pewno haley2 HM. Takie moje skromne zdanie.

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 13:33
przez Musza
Chomik napisał(a):A u nas masz cassiusa ktorego ciezko wziasc w dobrym theme (mysle ze czeka na nowe releasy themow)


Wracając do kamiennych ludków z CiD i przy okazji ww. Wurmwood'a. Według mnie i statystyk mniej znaczących turniejów jest całkiem przyzwoity w The Wild Hunt, a jeśli zmiany z CiD wejdą w życie to i w Bones of Orboros zagra. Mnie się robi mokro ma myśl o drzewie z armią Woldwardenów, którego animus ma piękną synergię z drzewem i może rzucać Stranglehold z geomancy. Do tego Megalith wchodzi wreszcie do Bonesów, więc robi to samo tylko lepiej i daje możliwość obniżania DEFa. Plemniki uśmiechają się do upkeepów i animusów, a stoneshaper sprawia, że Wardeny biją z siłą 18 (20 z CoS), a Megalith 19 (21 z CoS). Źle? Problemem będzie tylko pozyskanie dusz. Jakby nowy theme nie ograniczał casterów do Blackladów, albo wzięli pod uwagę to, że Cassius nim jest to mielibyśmy idealny theme dla niego (fluffowo? i funkcjonalnie).

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 13:42
przez Chomik
Encaitar zgoda, ale dla mnie B2 nie jest az takim allarounderem za jakiegso chcianoby go uwazac ;-) zwlaszcza na nowym SR teraz.

Re: 12 factions of christmas CiD

PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 13:45
przez QcDWG
Ja uwazam ze jednym z problemow baldura 2 bylo niskue bicie. Dodanie tu pseudo enrage czyni z niego wlasnie takiego niemalze allroundera. A na jego braku cis se tam we frakcji znajdziecie ;)

Skoro efekty z solosow dodajace sile w teorii licza sie przy projektowaniu bestii (skorne, ros trolle i kamien) to za czyms takim powinny isc koszty w gore. Albo usuniecie z malpy sacred warda ^^

Chomik to ze jest kilka szerszy scenariuszy to nie wszystko. Chyba ostatnio z nim przegrales na outlast czyz nie ;)?