Druga gierka nowym Lucasem za mną
Semir na Witch Covenie z Eminemem
TK jest fajna. W sumie nie zrobiła nic spektakularnego, ale M&M przez cała grę stali tyłem co jest fajne
Vindicatory w build'zie Lucasa są ok. Jack, który może się schować na chmurami, strzela znośnie, nie wymaga focuca od castera, żeby robić swoje. Efektywne 11 Focuców na casterze jest ok, acz Lucas sprawia wrażenie ze swoją spell listą jakby chciał mieć ich 20 xd
Takie podsumowanie po zakończeniu się wczoraj CiD:
Lucas - mega fajna zabawka. Możliwość budowania się pod 3/4 turą Juice'ami, po czym zdjęcie do bezpiecznych 2 jest mini gierką samą w sobie. Feat IMO mógłby być alokacją, bo na dzień dzisiejszy Lucas w Prima Meterii raczej nie pogra, chyba, że w jakimś buildzie pod Death Archonty. Dobrze złożony nie wymaga ładowania jacków w BG. Przede wszystkim się nie zabija, można nim zagrać bez Mosbiego czy obj leczącego. Force Hammera z jego spell listy jeszcze nie użyłem
Vindicatory - IMO u 2 casterów są ok, w reszcie nie będą grali. Lucas(bo TK i chmury), Bennet(bo Toro w BG powodował, że zostawały 2 pkt niewydane xd). Liczyłem szczerze mówiąc, że jack dostanie ciekawsze ulitity na strzałkach zamiast po prostu mu zwiększyć wygar. Ja nim, pod wspominanymi casterami, będę grał, dużą część graczy CG lamentuje, że nie wykorzystana sposobność zrobienia czegoś ciekawszego, że lepiej wziąć Vulcana.
Assaulty - IMO są ok, acz dopiero po dwóch grach jestem. Są słabsze od FE niestety, ale da się złożyć rozpiskę, w której można z nich efektywnie skorzystać IMO. Ja dokupuję drugi oddział, cudowne modele, będę grał.
Storm Troopersi - ja grać nie będę. Trochę jak z Vindicatorami tylko tamte nie wymagają suportu + można wziąć je za pkt z BG. Są ok, ale robią to co CG i tak robi dobrze innymi modelami, które mają większe ulitilty.
Ciuchcia - była grana, będzie grana. Była fajna, teraz wyeliminowano jej największy mankament, dla mnie bomba.
Combat Alchemist - dla mnie trochę pomyłka tego CiD. Najpierw ich nie było, potem ich szumnie dodano. Dano im umiejkę, która nie działa w wypadku 2 ich głównych czynności(Ice Cage'a i Chmurki). Jedyny powód dla których miałbym ich wystawić to łatwe corpsy dla Death Archona, choć wolę 3xMechanik jeśli mam być szczery
Szkoda bo taki obrazkowy oddział dla frakcji, a nigdy nie znajdą w niej miejsca
Piechota - na plus. W sensie oni mają multum zasad broni, korzystają tak de facto z jednej. Fajne, że tańsi, dupy nie urywają, ale to co robili dobrze i pod kim dalej robią, taniej i trochę lepiej bo nie muszą już aimować
Rocketmani - dla mnie super zmiana, liczę, że zostanie. W konstrukcji moich rozpisek ma to impact w sumie tylko na Brawl Machine i od biedy u Bennet(acz u niej jeszcze na poważnie za rozpiski się nie zabrałem). Kupiłem 2 oddział
Liberator - dla mnie ta zmiana nie była potrzebna, IMO najlepszy Arc Node w grze. Tani, wyporny, może channelować w melee, rzadziej się psuje. Dalej będzie grał u Syvestro, dojdzie mu jeszcze Lucas, Locke jak ktoś chcę być cute, reszta nie używa Arc Node'a.
Supressor - IMO nie potrzebował zmian, fajnie, że je dostał, takie niespodziewane zmiany są najlepsze
I nowe rzeczy:
Ascedant Mentalist - ja mam w każdej rozpie 2. Nie wiem czy świadczy on o strasznym wygięciu tego modelu czy o tym, ze za 4 pkt uzupełnia bardzo dużo braków we frakcji. Zdjecie Special Issue w 3 tygodniu nic nie zmienia, ten solos i tak nie będzie brany za RP.
Failed Experiments - dla mnie ten oddział jest overtuned. Dla mnie, consensus jest, że raczej nie. Da się u nich wyciągnąć głupie statystyki defensywne 19/19 i jedną kość mniej. Czy podbiją metę nie wiem, jest kilka match up'ów gdzie wolę zwykłych młotkowych. Kupuje na start 1 oddział - w planach mam 2xmin Asfalty i jedną dużą paczkę FE, zobaczymy jak wyjdzie to w testach.
Contaiment Operatives - są chyba ok. Ja ich raczej nie będę wystawiał, dla mnie 8 pkt za dość sytuacyjne(acz strasznie z cyklu fuck you) umiejki to za dużo, nie można ich wziąć za darmo. Z drugiej strony to jest 24 cale w Gearharcie, które jeśli nie masz na to odpowiedzi strasznie mogą upierdolić grę. Moim zdaniem będą wystawiani, nie potrafię teraz przewidzieć jaki Impact modele dla frakcji stworzą. Meta ewoluuję cały czas, może się okazać, że za rok będą must have bo shield guardy odejdą, a super solosów to oni wyłączają w zabawnym stopniu
Stinger - ja sensu nie widzę. Tak samo jak wyżej - sytuacyjne umiejki, którą potrafią upierdolić grę przeciwnikowi. Tylko płacimy 4 pkt za solosa, który nie jest w stanie wyczyścić flagi którą chciałby scorować. Kwestia mety. Ja wolę bardziej uniwersalnych Ace'ów, bo oni tego Archonta którego stinger chcę wyłączyć po prostu zabijają. Z drugiej strony jeśli w którymś momencie wrócą BG masowo(tak circa 2/3 lata temu) to te modele mają potencjał wypaczyć taki match up.
Podsumowując. Ja póki co jestem zadowolony - piszę póki co, bo może dywagacje to jednak głównie theorymachine, póki co zdążyłem zagrać 2 gry. Otwiera możliwość zagrania trochę inaczej(acz pytanie czy mocniej) niż do tej pory. Problemem CG nie była słabość modeli, tylko szeroko pojęta Meta - jest to frakcja, która nawet jeśli chcę zagrać na melee to debuffy wrzuca w dużej mierze ze strzelania - Shield Guardy, fakt, że DBR nie moze boostować i to, że Archony mają większość tych debuffów w dupie powodowało, że był problem. Lucas trochę zmienia debuffowanie(akurat to się nie zmieniło, po prostu nie był w stanie funkcjonować), modele zrobiły się trochę mocniejsze. Zobaczymy, IMO potencjał jest bardzo duży
Na pewno lepszy z mojej perspektywy CiD od trollowego bo jednak zmienia trochę sposób grania frakcji, gdzie w wypadku Trolli stylu nie zmieniał, wymieniał tylko modele którymi się grało.
To kto chcę kupić moje trollasy