FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?)

<<

m4estro90

Avatar użytkownika

Posty: 1542

Dołączył(a): sobota, 10 stycznia 2015, 19:23

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Khador

Post niedziela, 24 lutego 2019, 12:39

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Tak na prawdę nowości do tharnów to groszowe sprawy w porównaniu np. do MoW czy Storm of the North ;)

Zgadzam się z Kevinem co do zmian i idących za nimi zakupów.

Jak grałem w 40stkę to nowy codex do jeden z moich armii powodował wymuszenie zakupu masy modeli, ponieważ to co miałem wtedy nie nadawało się do grania turniejowego.
Obrazek
<<

Torres

Avatar użytkownika

Posty: 5264

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:37

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post niedziela, 24 lutego 2019, 12:40

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Kevin: Temat jest o nowych graczach. Ty masz/miałeś od dawna wszystko do Trolli ;)
Obrazek Obrazek
Caine zrobi to lepiej.
yaro napisał(a):dobra masz dluzszego w internecie. Brawo.
<<

Kevin

Avatar użytkownika

Posty: 1741

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 23:15

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Trollbloods

Post niedziela, 24 lutego 2019, 13:08

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Nie, przyczepiłem się stricte do tego co napisał Sociu. Że co pół roku trzeba wkładać znów masę siana. Wydatek dla gracza który grał jest porównywalny pod kątem ilości modeli co był za czasów MK2, z ceną różnie bywa. Dodatkowo akurat w przykładzie zarówno Tharnów jak i Uny, grający cały zeszły rok Musza na poprzednich zasadach pokazał, że poprzednimi modelami też da się grać. To nie jest tak, że wychodzi nowy Theme i trzeba go od zera kupić. Jak się chcę grać wygięciami(przez mete jeszcze nie skontrowanymi) to owszem trzeba zrobić zakupy, ale poprzednie rozpiski nie są od razu do dupy. Tak WM'ka jest chujowa dla nowego gracza, nie jest to novum i z tym nie polemizuję. Po prostu nie zgadzam się z jedną z tez Socia, że co pół roku trzeba wydawać masę siana.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"
ObrazekObrazek
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1055

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post niedziela, 24 lutego 2019, 13:49

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

sociu napisał(a):
m4estro90 napisał(a):

Akurat zegar jest najlepszym co może być w systemie bitewnym bo unika tego co było np. w 40stce czyli ordynarnego stalowania.

Zgadzam się, ale nie na turniejach dla początkujących-mają wystarczająco dużo stresu. W awaryjnych sytuacjach tak jak w mtg czy warhamerze młotem na czarownice jest sędzia :).


Turnieje na małe punkty, które towarzyszą turniejom wetów w Wawie mają właśnie
-uproszczone scenariusze (a la te z podręcznika)
-zrelaksowany zegar (45min/30pkt)
-brak Theme Forces
(rozważam dodanie do limitów brak Huge Bases, żeby nie pojawiały się żółwie, Wraith Enginy i inne Judicatory)

Ci co przyszli byli zadowoleni :)
<<

Nowynick

Posty: 13

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 21:53

Frakcja: Skorne

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 16:05

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Jestem początkującym. Osobiście nawet nie wiem czy wybrałem sobie silną czy słabą armię wybór padl na Skorne (bo gorylosłonie i robaki). Próg finansowy wejscia w system nie jest jakiś ogromny ale trzeba podkreślić że to początki i kasy jeszcze popłynie z konta. Dużo wyższy jest koszt wejścia w metę turniejową (kwestie finansowe pominę) samo ogarnięcie zasad własnych modeli będzie wymagało kilkunastu gier, zrozumienie jak działają inne armie i casterzy kolejne kilkadziesiąt gier(i wielu godzin metaanaliz battlereportów) to wszystko w zmiennym CIDowym środowisku, nie wiem jeszcze jak często są CIDy i jak duże zmiany poszczególne iteracje zasad niosą ale podejrzewam że . Realnie rzecz ujmując podejrzewam, że zanim będę na tyle ograny żeby na jakimś poważniejszym turnieju wystartować (z szansami na choćby pierwszą polowe stawki) będę potrzebował przez mniej więcej pól roku do roku większość czasu przeznaczonego na hobby poświęcać hordom. Cieszą mnie inicjatywy eventów dla początkujących bo gdzieś tego skilla łapać trzeba aczkolwiek kiedyś planuje wpaść na mastera i zebrać wpierdol :).

Jeżeli chodzi o slaby przypływ nowych graczy do systemu to problemem jest zarówno podejście wydawcy (75 punktów dopiero jest zbalansowane co przy bonusach z tierów wymaga potężnych zakupów) jak i środowiska (skoro 75 punktów jest zbalansowane po co grać inny format) oraz samych potencjalnych nowych graczy (kurła próg wejścia tak potwornie wysoki). Uwzględnienie tych trzech podstawowych czynników i zmiana podejścia środowiska (weteranów jak i świeżynek) do tych kwestii może nieco poprawić sytuacje napływu nowych graczy do systemu.
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1055

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 19:33

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Czy WMka będzie w jakiś sposób obecna np na Comic Conie czy Polconie czy innych dużych konwentach, gdzie ktokolwiek z zewnątrz ją może zobaczyć ? Mam wrażenie, że "all our shows are secret shows".
<<

Nowynick

Posty: 13

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 21:53

Frakcja: Skorne

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 20:46

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Łódzki klub Cztery Smoki coś na Pyrkon planuje.
<<

Cień87

Avatar użytkownika

Posty: 48

Dołączył(a): czwartek, 18 maja 2017, 23:21

Frakcja: Legion of Everblight

Post środa, 3 kwietnia 2019, 01:09

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

fakt ale oni chyba każdy bitewniak obsadzają:P po za Starwarsowymi
Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje o WM&H

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość