No to po kolei - Menoth to frakcja fanatyków religijnych o podejściu "dołącz do nas albo spłoniesz na stosie". Technologię "heretyków" taką jak warjacki czy arc nody uważają za plugawą ale niezbędną do prowadzenia wojen we współczesnych realiach. Sami nie parają się produkcją takich rzeczy, od tego maja Vassali, niewiernych arcanistów i mechaników, których porywają i zmuszają do pracy - sami Menici ograniczają się do pobłogosławienia gotowych urządzeń co ponoć sprawia, że są one mniej plugawe w oczach Menotha
Jeśli chodzi o styl gry to specjalizują się w antymagii, buffach, podpalaniu, czerpią też korzyści z utraty własnych modeli. Obok Cyriss są najbardziej jackową frakcją, wszystko dzięki Chórzystom, którzy są imba supportem kosztującym grosze. Ich piechota też jest niczego sobie, chociaż jest ona raczej nakierowana bardziej na walkę w zwarciu niż strzelanie.
Retribution to wściekłe elfy, nie lubią ludzi, obwiniają ich magię i technologię za zniknięcie ich bóstw. Ich sportem narodowym jest polowanie na ludzkich magów. Elfickim odpowiednikiem jacków są myrmidony, nieco mniej wytrzymałe fizycznie ale za to chronione polami siłowymi. Do tego zamiast silników parowych zasilane są energią z żył geotermalnych czy czymś takim, jest to ta sama energia, którą Orboros wykorzystuje do teleportacji i ożywania swoich konstruktów oraz ta sama, na której śmigają Vectory Cyriss. Ogólnie posiadają sporo zdolności pozwalających na ignorowanie buffów przeciwnika, dobrze strzelają, opcje do walki wręcz mają... przyzwoite. Mają niezły support dla Myrmidonów w postaci bardzo tanich Arcanistów, niemniej do poziomu buffów Menothu trochę im brakuje.
Convergence to sekta czcąca Cyriss, boginię patronującą technologii i nauce. Nie znam dokładne ich fluffu ale generalnie uważają, że następnym etapem ewolucji ludzi powinno być porzucenie niedoskonałych ciał organicznych na rzecz metalowych konstruktów. Dlatego też większość ich piechoty wygląda jak roboty ale mimo to posiada dusze
Ich Vectory posiadają zdolność przekazywania sobie nawzajem focusa, tzn jeśli jeden Vector wydaje focus to raz na turę zamiast go odrzucić może go przekazać innemu Vectorowi oddalonemu o maksymalnie 6 cali. Dzięki temu Cyriss jest bardzo wydajne w gospodarce focusowej i może sobie pozwolić na wystawianie dużej ilości Vectorów. Mają dużo ciężkiej piechoty (aż trzy typy oddziałów) ale generalnie stanowi ona wsparcie dla Vectorów a nie główną siłę uderzeniową.
Co do junior warcasterów - jest to solos posiadający niektóre zasady zwykłego warcastera - ma własny focus, strefę kontroli, po dwa czary i możliwość kontrolowania warjacków w taki sam sposób jak caster. Dotychczas tylko Cygnar posiadał model tego typu, ale przy okazji kickstartera finansującego grę komputerową w realiach Warmachine każda frakcja (z wyjątkiem Cyriss) dostała własnego juniora. W kwietniu modele w wersji limitowanej dostaną ludzie, którzy wsparli akcję na kickstarterze, parę miesięcy później w wersjach nielimitowanych wyjdą dla reszty ludu. Tutaj można przeczytać ich zasady -
http://files.privateerpress.com/nq/nqpl ... dition.pdf