Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
wiec nie kłócę się jesli jest inaczej
Posty: 140
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Frakcja: Retribution of Scyrah
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
A tak na marginesie jednym z ciekawszych sposobów aktywacji charakteryzowały się gry Rackhama, czy to Confrontation czy AT-43. W tych grach poza tym że aktywacja była naprzemienna to były dodatkowe różne jej warianty, od takich mało "sprytnych" jak losowanie w jakiej kolejności będą się oddziały/modele aktywowały do takich naprawdę ciekawych strategicznie gdzie każdy z graczy przed turą określał kolejność w jakiej będzie się odbywała aktywacja.
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Podobnie jak Crane mam spore doświadczenie z systemami bazującymi na naprzemiennej aktywacji (Malifaux, anyone?) i uważam takie rozwiązanie za jedno z najlepszych jakie się mogą zdarzyć w bitewniaku.
Głównymi powodami, dla których mi się takie rozwiązanie podoba są dwie rzeczy: przeciwnicy nie nudzą się w nie swojej turze (to ty graj a ja idę na obiad/herbatę/kawę/itp) oraz to, że każdy plan może się nie udać bo przeciwnik na bierząco go kontruje.
I tak, system gry powinien być od początku ukierowany pod takie rozwiązanie, żeby działał na prawdę dobrze. W WM/H takie rozwiązanie moim zdaniem nie ma za bardzo szans się sprawdzić z jednego powodu - są oddziały. I to burzy balans naprzemiennych aktywacji.
Co do Infy, to jestem zaskoczony tym co napisał Ice-T. Sam gram w Infę dość dużo i gra na 300p (to generalnie dużo) trwa średnio koło 2h. Turnieje itp też rozgrywają się dość często
Posty: 428
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Frakcja: Circle Orboros
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Posty: 727
Dołączył(a): piątek, 19 kwietnia 2013, 16:04
Lokalizacja: Gdańsk/Białystok
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Posty: 3027
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 23:58
Lokalizacja: Kraków
Frakcja: Circle Orboros
Posty: 3945
Dołączył(a): środa, 20 lutego 2013, 13:37
Lokalizacja: Warszawa
Frakcja: Legion of Everblight
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Don't fix it if it ain't broke .
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Jedynie gdyby aktualne WM/H uznać za odpowiedniki WHFB/WH40K a zrobić "nowy" system na prawdę skirmishowy (tak, moim zdaniem WM/H bliżej do młotków niż skirmisha) a'la Mordheim można by kombinować z naprzemienną aktywacją.
Hmmm... Tak w sumie to byłby to nawet fajny pomysł. Zaczynać junior-casterem z max jednym lekkim jackiem + solosi/grunci i jak w Mordhaimie rozwijać bandę. Trzeba pomysł podesłać PP. Skoro juniorów do większości frakcji i tak wprowadzają...
A co do gry na scenariusze, to w Malifaux gra się w zasadzie tylko na scenariusze. Gra na wybicie traci tam (dla mnie) przynajmniej 70% fajności.
A i z różną ilością modeli w bandach nie zauważyłem nigdy problemów.
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
Posty: 206
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Frakcja: Khador
Re: Ruche sekwencyjny - kontrposunięcia w W&H
rzuć okiem na Malifaux (niedawno ukazała się II ed M2E) - w tej grze zastosowano naprzemienną aktywację modeli. Zamiast jacków będziesz miał Peacekeepera, Guardiana czy Wardena, zamiast Bestii np. Razorspine Ratlera, zamiast Wacasterow/Warlocków - Masterów.
MalifauX: Neverborn, Outcasts, Guild, Ressurectionists, Arcanists
Freebooter's Fate: Brotherhood, Amazons, Pirates
Posty: 2641
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 12:17
Lokalizacja: City of Sirens
Frakcja: Trollbloods
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości