Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
czwartek, 3 grudnia 2015, 00:38
przez Wariat
Zakładam ten temat żeby mieć co linkować.
Na pewno Cyel będzie miał Dobre Pomysły, a jeżeli ktoś jeszcze to bez krępacji.
Wytyczne- wymyślony teren powinien być prosty w produkcji, zajmować możliwie mało miejsca na stole, mieć zasady które nie wymagają karty z opisem w rodzaju objectiva.
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
czwartek, 3 grudnia 2015, 01:35
przez SnoopJon-EpicBart
Mają jakoś zmieniać grę czy tylko ładnie wyglądać?
Asfalt/droga - będąc choć przez chwilę całą podstawką w terenie podczas ruchu/zaczynając aktywację +1 mov.
Platforma (strzelnicza) - +1 do rng będąc całą podstawką w terenie.
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:33
przez Cyel
Gęste krzaczory - okręgi 3/4/5" - na podstawkach przyklejone strzępy gąbki zalane klejem dla utwardzenia i malowane zielono - jak Obstruction (nieprzekraczalne, zasłaniają LOS) ale daja tylko concealment a nie cover.
Strefa sanktuarium - okręgi 3/4" - po prostu podstawki z namalowanymi kręgami kamieni/ magicznymi symbolami - obszar zajęty przez Strefę Sanktuarium liczy się jak będący poza strefa CTRL warcasterow/warlockow
Drut kolczasty - warrior models nie mogą biec/szarżować przez drut kolczasty
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
poniedziałek, 7 grudnia 2015, 18:20
przez Tutajec
Wyschnięte jeziorko. Trencz bez zasady dającej covera ale odpornośc na blasty, o ile środek placka nie jest w terenie.
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
poniedziałek, 7 grudnia 2015, 18:39
przez Cyel
Ach, no i oczywiście :
http://battlecollege.org/Terrain+Archive Sporo jest przekombinowanych, ale np Bramble patch, Hay bale i Hedge row są spoko IMO
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
środa, 16 marca 2016, 11:25
przez Cyel
Iglica (tak naprawdę po prostu jakieś konstrukcje, które są wysokie ale nie mają zbyt wielkiej podstawy, np monument, obelisk itp) zasada specjalna - generalnie jak obstruction ALE: Bardzo Wysoka - modele z zasadą Flight nie mogą ignorować Bardzo Wysokiego terenu podczas ruchu, chyba, że ruch odbywa się podczas ich aktywacji i poświęcą swoją akcję w tej aktywacji.
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
wtorek, 16 sierpnia 2016, 22:38
przez Fluffy
Odświeżę temat.
Jak gdzieś tam wspomnialem, zawsze brakowalo mi w WMce interaktywnych terenów. Skrzynki którą mozna podnieść i pier$%&@*ć we wroga, beczki, którą można wrogowi pod nosem rozwalić robiąc duże bum czy covera, którego można po prostu zniszczyć. Stąd poniższa idea:
Nowyelement terenu, nazwijmy go "obiekt", rozrzucony w mniej lub bardziej przemyślany sposób po makiecie.
Obiekt może zostać zaatakowany we wszelki dozwolony sposób: zaszarzowany, zeslamowany, rzucony, stratowany, można mu przysolić z harmaty. Jest traktowany jak normalny model wielkości odpowiadającej wielkości podstawki. Nie jest modelem ani friendly ani enemy. Bez względu na wielkość pdostawki daje covera pobliskim modelom (jak murek), i nie przesłania LoS.
Obiekty dzielą się na trzy rodzaje ze względu na wielkość:
- na podstawce 30 mm: def 7, arm 18, 5 kratek hp, generuje 3'' wzornik
- na podstawce 40 mm: def 7, arm 18, 10 kratek hp, generuje 4'' wzornik
- na podstawce 50 mm: def 7, arm 18, 15 kratek hp, generuje 5'' wzornik
I trzy rodzaje ze względu na właściwości:
- wybuchowy (np beczka z oliwą, skrzynka z amunicją): przy zniszczeniu generuje concealment template; wszystkie modele pod wzornikiem otrzymują trafienie POW 12 i continous effect: fire; modele które przechodzą lub kończą aktywację na wzorniku dostają continous effect: fire, concealment znika na koniec kazdej kolejnej tury na wyniku 1-2;
- trujący (butla z gazem czy kwasem): przy zniszczeniu generuje concealment template; wszystkie modele pod wzornikiem otrzymują trafienie z POW 12 i continous effect: corrosion, modele które przechodzą lub kończą aktywację na wzorniku dostają continous effect: corrosion, concealment znika na koniec kazdej kolejnej tury na wyniku 1-2;
- zwykły (pusta skrzynia, pusta beczka,krzesło, stół w gospodzie): nie generuje żadnych dodatkowych efektów przy zniszczeniu.
Jak łatwo policzyć, daje to dziewięć kombinacji. Rodzaj i wielkość obiektu/ów jest jawnie okreslona na początku gry.
Wydaje się fajnym pomysłem, daje ryzykownego covera, można rzucić w przeciwnika i wywołać ciekawe efekty w grze, może być celem szarży, takie tam urozmaicenie rozgrywki.
Co o tym myślicie?
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
środa, 17 sierpnia 2016, 10:24
przez Vanswirr
W sumie ciekawe, ale chyba tylko do grani ana specyficzne rozgrywki , bo tak na co dzień to raczej nie, bo zabawa byłaby "Kto komu pierwszy beczke rozwali i ile mu modeli tym sprzątnie"
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
czwartek, 18 sierpnia 2016, 10:57
przez Fluffy
Ale to własnie po to jest, żeby urozmaicić sobie towarzyską bitewkę
Zresztą, nie każdy teren na stole musi wybuchać, jak rozrzuci się na mapie ze cztery - pięć skrzynek z których max jedna robi bum to wychodzi bardzo fajnie.
Re: Poligon, czyli pomyśly na nowe tereny
Napisane:
czwartek, 18 sierpnia 2016, 11:55
przez Cyel
Tradycja w grach jest ważna. Jeśli beczki są obecne w jakiejś grze ale nie wybuchają to coś z tą grą jest nie tak