FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Teren mk2 =/= teren mk3 ?

<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 814

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: -

Post niedziela, 28 sierpnia 2016, 23:48

Re: Teren mk2 =/= teren mk3 ?

Jeszcze jedna interesująca (wdg mnie) opinia o terenach. Podobny do tego temat założyłem na forum PP i jedną z wypowiadających się osób był Will Hungerford. Można zorientować się z myślą o jakiego rodzaju rozstawieniu terenu tworzone są zasady. W sumie bez niespodzianek, acz podpisuję się ochoczo pod zdaniem na temat rubble ;)

PPS_Hungerford napisał(a):
Danith00 napisał(a):Honestly, after seeing the IG finals which had a ton of terrain... I put 8+pieces on every table. It's fun. It's exciting, and looks cool. And I use all the terrain pieces. I use the new stuff (rubble, burning terrain, fog, and acid).



You're doing it right :)

To give you an idea the last playtest games I played yesterday my table had: one hill, two forests, three obstructions (buildings), one rubble, and two dense fogs.

Play with terrain, lots of it. I personally think 8 pieces is the sweet spot, and it just so happens (no coincidence I swear) that 8 is the upper limit for SR 2016. Use the new stuff, especially Rubble.

Rubble is live. Rubble is love. Let Rubble into your heart.

I've heard some folks say that for tournaments they don't prefer the RNG terrain (fog, burning) because its too random. I find that odd. This is a dice game. You take a calculated risk everytime you attack an enemy model and put yourself in range of retaliation. If your dice go bad, you get blowed up. Hiding behind a fog patch is no different. You're taking a calculated risk that the fog will be there to block LOS.

It adds a layer of excitement and tactical decision making to the game that wasn't there in MK II. Embrace it, your games will be more fun (mine have been at least).

Seriously though ... Rubble. Start playing with it.
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 814

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: -

Post sobota, 31 grudnia 2016, 11:11

Re: Teren mk2 =/= teren mk3 ?

O co chodzi z nienawiścią do Terraced Obstructions ? Przyznaję, że zasady mk2 były trochę przekombinowane, ale w mk3 są bardzo proste i intuicyjne (to w zasadzie wzgórza, za którymi można dostać cover). Tymczasem nie widziałem ich nigdy i nigdzie, czy to w Polsce czy w raportach z zagranicy. Czy to sprawka strzelniczego lobby, tego samego, które odpowiada za łyse stoły ;) ?
Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje o WM&H

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość