Strona 1 z 1

Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecinie

PostNapisane: sobota, 31 marca 2018, 22:49
przez Fryta
Ta ankieta ma na celu określenie co mają na myśli gracze chcący brać udział w Masterze w Szczecinie. Nie gwarantuję że zmienię zapisy regulaminu co do FPA, ale na pewno wezmę pod uwagę wasze zdanie, inaczej nie robiłbym ankiety :)

Osobna ankieta, prawdopodobnie szersza, powinna być stworzona dla ogólnego środowiska WMH dla przyszłych tuniejów.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 08:56
przez yaro
szkoda ze ankieta tutaj i jak mowilismy - szkoda ze pozwalasz tylko na jedna opcje.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 10:33
przez Shonsu
"Jak masz pomalowaną armię to dostaniesz bonus ułatwiający wygraną z częścią graczy. Zgadzaś się?"

Same obiektywne odpowiedzi będą. :)

Niby można pytać graczy czy chcą np. bonusy za grę khadorem albo kary za grę orborosem (myślę że to drugie dałoby radę przeforsować ;) ) - ale po to są obiektywne zasady gry, żeby nie trzeba było takiej "demokracji" polegającej na tym co akurat ktoś jest w stanie wystawić danym turnieju.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 14:15
przez Simon99
Nie dogodzisz widocznie niektórym :) Lepiej dogodzić większości niż żeby była zadowolona niż na siłę uszczęśliwiać każdego :) Pewnie dlatego, że tego drugiego się nie da zrobić :)

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 14:24
przez yaro
Wiesz Simon, chcialem na IGQ przeforsowac brak ADR-ow, bo ludzie w Polszy ich nie chca/nie lubia (patrz glosowanie o Pruszkowie) - wyniki ksztaltowaly sie jakos podobnie, czyli 1/3 chciala adrow a 2/3 nie. Uslyszalem od Hungerforda iz nie nalezy rezygnowac z 1/3 graczy, ktorzy moga nie przyjechac (ale tez mogli przyjechac gdy ADRow by nie bylo) ze wzgledu na granie niezgodne z zasadami formatu IGQ.
Pokazcie mi gdzie format turniejowy PP ktory naprawde jest najlepszym formatem chyba obecnie na rynku bitewniakow jest opcja takiej zachety do malowania.
Ale jak widac w Polsce mozna rezygnowac z graczy "bo wszystkim sie nie dogodzi".

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 14:46
przez Simon99
Oczywiście odpowiem Ci na pytanie w tym momencie jak Ty mi odpowiesz na pytania:
1. Czemu w momencie gdy mamy do dyspozycji najlepszy format bitewniakowy Kraków urządza turnieje w Who's the Boss zamiast wykorzystywać najlepszy format?
2. Czemu w momencie gdy mamy do dyspozycji najlepszy format bitewniakowy Kraków urządza turnieje w Spell Drafta zamiast wykorzystywać najlepszy format?
3. Czemu w momencie gdy mamy do dyspozycji najlepszy format bitewniakowy kilka z ośrodków w Polsce urządza turnieje z trzema rozpiskami i banowaniem jednej z nich zamiast wykorzystywać najlepszy format?

Od razu uprzedzam - jeżeli powiesz, że dla zróżnicowania i bo można to ja przykleję taką samą odpowiedź na pytanie "czemu organizować turniej z +1 do zaczynania dla pomalowanych armii" :) Każdy z tych formatów przebalansuje grę i tyle :)

W Polsce jak w życiu - jeżeli nie znasz realnego wpływu na decyzję co do konkretnych zasad to powinno się zbierać dane :) Były formaty, które wpasowywały, a były takie, które nie siadały. Na razie nikt nie ma danych, które by jednoznacznie mówiły ile osób pomalowało modele specjalnie po to by dostać ten bonus, jak je pomalowały, ile osób zrezygnowało z turnieju tylko dlatego, że było na nim +1 do zaczynania za pomalowaną armię (a nie np. dlatego, że jest to Szczecin, że jest tam daleko, że nie było bazy terenowej na turnieju...) itp. itd.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 14:52
przez manwe
Na turnieju niestety nie bede, ale tak jakos nie wchodzi mi do glowy dlaczego fakt, czy mam/nie mam namalowana armie (a ja gram w 90% FPA) mialo by mi dawac ingame bonus... troche dziwne jak na mnie :) rozumiem tansza wejsciowka (jak dla mnie najlepsza wersja "motywacji")

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 14:57
przez yaro
Alez w krakowie turnieje sa zawsze uzywajace najlepszy format - turnieje ktore przytaczasz sa raz na jakis czas (raz na 3 miesiace) i maja dac chwile odpoczecia od wiecznej spiny najlepszego formatu.
Pokaz mi ile masterow w Krakowie bylo WTB czy Spell Draftem?
Za inne osrodki sie nie wypowiadam, a w kazdym bylem przeciwny odstepstwom przy turniejach klasy master. Bo to kiedys mialo byc wlasnie taka smietanka, ktora daje pelny przekroj skilla i umiejetnosci.

Wiesz do rezygnacji zawsze jest wiele powodow i zawsze mozesz sie przekrzykiwac. Iles jest kropelek - finanse, odleglosc, czas, zmeczenie, baza terenowa, itd. Po co chcesz dawac komus dodatkowy argument do reki, ktory moze przelac czare ze ktos nie pojedzie? Ale pewnie lepiej wyciagac argumenty ktore nie sa powiazane z ranga turnieju w najmniejszym stopniu.
Czepiasz sie 3-4 turniejow klasy lokalnej z 12 w Krakowie broniac jednego turnieju z 6-ciu (a w tym roku nawet wyjdzie chyba mniej) ktore dotycza calej polski a nie lokalnego srodowiska.
Jak sobie ludzie np. w poznaniu chca grac papierowymi krazkami na turniejach lokalnych to ich sprawa, co nie oznacza iz gdy robia takie zasady na turnieju klasy Master to nie mamy prawa protestowac.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 15:30
przez Shonsu
Simon jest różnica pomiędzy różnymi formatami w których tak czy inaczej liczy się granie na równych zasadach a bonusami za kolor czapki bo akurat większość głosujących ma czapkę w pasujacym kolorze... Oczywiście organizator decyduje itd. wiadomo - ale wydawało mi się że mastery w szczególności powinny równo oceniać skilla w grze a nie kwestie gustu. (Jeszcze żeby to był naprawdę jakiś drobny bonus ale +1 do zaczynania? W mkiii?)

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 18:11
przez Fryta
Ilo osob gralo w turnieju z takim bonusem? Reka do gory.

Ja gralem 2 razy, dzialalo, mialem bonus +1 raz, ktory nie wplynal na zaczynanie. Natomiast w turnieju bylo duzo wiecej pomalowanych armii.

Niech kazdy sadzi co uwaza, wyniki ankiety jasno mowia ze przyjecie takiego testu jest w miare pozytywne. Ci ktorzy sie nie zgadzaja nie przyjada co tez jest ok bo przeciez żyjemy w wolnym kraju ;)

Dyskusje co stosowac w innych turniejach zeby sklonic donmalowania pozostawiam otwarta, bo to nie jest zaden nowy standard w koncu.

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 19:28
przez Kat
Dyskutujemy o masterze w szczecinie... to jest tak daleko dla wiekszosci że nikt ze wzgledu na bonus nie zreezygnuje jak i tak bedzie chcial pograc. Przypominam ze master to tez miejsce wypicia piwerka z spoko ziomkami i tyle:) jak ktos bedzie chcial wygrac to pozyczy pomalowane jak kiedys chomik by rzadzic w lidze dzieki 5pkt rankingu :)

Poza tym... zawsze mowilem ze to org robi turniej i jak sie nie spodoba to odbije sie na frekfencji :) mi tez zarzucali przy lokalach że sobie cos udziwniam i co? I ci co chcieli i tak grali :)

A wy sie klucicie.... jak yaro z katem. Odrazajace zachowanie :)

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 20:39
przez Fryta
Kat napisał(a):Dyskutujemy o masterze w szczecinie... to jest tak daleko dla wiekszosci że nikt ze wzgledu na bonus nie zreezygnuje jak i tak bedzie chcial pograc. Przypominam ze master to tez miejsce wypicia piwerka z spoko ziomkami i tyle:) jak ktos bedzie chcial wygrac to pozyczy pomalowane jak kiedys chomik by rzadzic w lidze dzieki 5pkt rankingu :)

Poza tym... zawsze mowilem ze to org robi turniej i jak sie nie spodoba to odbije sie na frekfencji :) mi tez zarzucali przy lokalach że sobie cos udziwniam i co? I ci co chcieli i tak grali :)

A wy sie klucicie.... jak yaro z katem. Odrazajace zachowanie :)


Hehe

Re: Ankieta odnośnie bonusu malowania na Masterze w Szczecin

PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2018, 22:16
przez Simon99
Kat napisał(a):Dyskutujemy o masterze w szczecinie... to jest tak daleko dla wiekszosci że nikt ze wzgledu na bonus nie zreezygnuje jak i tak bedzie chcial pograc. Przypominam ze master to tez miejsce wypicia piwerka z spoko ziomkami i tyle:) jak ktos bedzie chcial wygrac to pozyczy pomalowane jak kiedys chomik by rzadzic w lidze dzieki 5pkt rankingu :)

Poza tym... zawsze mowilem ze to org robi turniej i jak sie nie spodoba to odbije sie na frekfencji :) mi tez zarzucali przy lokalach że sobie cos udziwniam i co? I ci co chcieli i tak grali :)

A wy sie klucicie.... jak yaro z katem. Odrazajace zachowanie :)

Rzadko się zdarza, ale muszę Katowi przyznać rację :)

Yaro: ktoś komu nie chce się przyjeżdżać na turniej znajdzie powód żeby nie przyjeżdżać i tyle :) To czy będzie to wpisowe, czy odległość czy +1 do zaczynania to inna kwestia. Każdy może przyjechać na turniej, ma info 2 miesiące wcześniej i jeżeli chcą coś zmienić to niech to robią i tyle :) Moim zdaniem zamiast demonizować pomysł lepiej go przetestować i tyle :)