FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Pytania wszelakie mk. III

Moderator: Sędziowie

<<

Kevin

Avatar użytkownika

Posty: 1667

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 23:15

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Trollbloods

Post czwartek, 29 listopada 2018, 16:00

Re: Pytania wszelakie mk. III

Nie możesz robić power attacków na swoje modele. Reszta nie ma ograniczeń chyba, że ma zapis co może targetować.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"
ObrazekObrazek
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7221

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post czwartek, 29 listopada 2018, 16:03

Re: Pytania wszelakie mk. III

nie mozna robic power attackow i nie mozna szarzowac swoich modeli. Reszta zagrac wciaz jest legalna
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
<<

Chomik

Posty: 3312

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 09:29

Frakcja: Trollbloods

Post piątek, 30 listopada 2018, 00:24

Re: Pytania wszelakie mk. III

Natomiast nie mozesz targetowac swojego modelu jesli jest poza cmd ;).
Ma to zastosowanie np. przy czarach typu hellmouth, jesli ktos chce podstawic swoj model jako cel czaru - to ten model musi byc w CMD swojego oddzialu.
Ludzie twierdzący że orboros jest broken cierpią na chroniczny zanik zdrowego rozsądku ;)
<<

Herudaio

Avatar użytkownika

Posty: 2825

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 09:39

Lokalizacja: Brytyjskie Terytorium Oceanu Indyjskiego

Frakcja: Khador

Post piątek, 30 listopada 2018, 09:30

Re: Pytania wszelakie mk. III

Chomik napisał(a):Natomiast nie mozesz targetowac swojego modelu jesli jest poza cmd ;).
Ma to zastosowanie np. przy czarach typu hellmouth, jesli ktos chce podstawic swoj model jako cel czaru - to ten model musi byc w CMD swojego oddzialu.


To nie jest prawda. To co mówisz dotyczy JEDYNIE czarów. Ten temat służy nauce zasad, jeśli odpowiadamy w nim sprawdźmy jak jest w podręczniku a nie odpowiadajmy turniejowo na pół gwizdka.

Możesz bić wręcz model poza formacją, możeć strzelać do modelu poza formacją, nie możesz rzucać czarów na swoje modele poza formacją. Zarówno ofensywnych jak i normalnych.
Dieta Sosnowiecka napisał(a):Pyry i wyngiel.


"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer
<<

Krychu

Posty: 304

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 23:05

Lokalizacja: Poznań-Komorniki

Frakcja: Trollbloods

Post piątek, 30 listopada 2018, 11:57

Re: Pytania wszelakie mk. III

To ja mam pytanie:

Co się dzieje z modelem, który został wyslamowany w krawędź stołu lub poza stół? Czy:
a) model spada z gry (RFP)?
b) model zatrzymuje się i dostaje dodatkową kostkę dmg jak w uderzeniu np. w murek?
c) model po prostu się zatrzymuje na krawędzi?
<<

Krychu

Posty: 304

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 23:05

Lokalizacja: Poznań-Komorniki

Frakcja: Trollbloods

Post środa, 5 grudnia 2018, 08:59

Re: Pytania wszelakie mk. III

Ok, sam sobie odpowiadam (dowiedziałem się na fejsie), może komuś się przyda. Prawidłowa odpowiedź to c).

str. 35 podręcznika: Beyond the Play Area
If an effect would cause a model to move or be placed beyond the table edge (such as being thrown or slammed), the model stops at the table edge and remains in play. The table edge does not count as an obstacle; models do not take additional damage for stopping there.
<<

Krychu

Posty: 304

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 23:05

Lokalizacja: Poznań-Komorniki

Frakcja: Trollbloods

Post piątek, 7 grudnia 2018, 19:18

Re: Pytania wszelakie mk. III

I nowe pytanie do zasady Mark Target. Brzmi ona tak: While this model is in formation, other friendly faction models gain +2 to ranged attacks rolls against enemy models within 5" of this model and in its LOS. Chodzi mi o tą część in its LOS - czy odnosi się do tego, że cel ataku musi być w LOS modelu z Mark Targrt, czy może strzelający musie mieć w LOS gościa z Mark Target. Pomoc:

Obrazek

Bomber ma w LOS kotka. Pyg ma w LOS kotka. Bomber nie widzi Pyga przez las. Dostaje +2 czy nie?
<<

galahar

Avatar użytkownika

Posty: 435

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 00:43

Frakcja: Skorne

Post piątek, 7 grudnia 2018, 21:16

Re: Pytania wszelakie mk. III

While this model (czyli pyg) is in formation, other friendly models (czyli np. Bomber) gain +2 ... against enemy models (czyli kotek) within 5" of this model (czyli, że 5" od pyga) and in its LOS (czyli, że w losie pyga).

Czyli TAK, Bomber dostaje +2.
<<

Krychu

Posty: 304

Dołączył(a): piątek, 10 maja 2013, 23:05

Lokalizacja: Poznań-Komorniki

Frakcja: Trollbloods

Post piątek, 7 grudnia 2018, 21:48

Re: Pytania wszelakie mk. III

Dziekuję! Czyli nie wałowałem :)
<<

Shonsu

Posty: 1634

Dołączył(a): niedziela, 18 sierpnia 2013, 12:23

Frakcja: Khador

Post niedziela, 9 grudnia 2018, 17:29

Re: Pytania wszelakie mk. III

Czy od modeli zniszczonych przeskokami z piorunów można odpalić Sacrifice (Arkana u Grymkinów). W sensie - czy pomimo, że nie są to ataki, nadal model jest zniszczony "by enemy model"?
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4263

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 12 grudnia 2018, 08:39

Re: Pytania wszelakie mk. III

Czy bulldoze dziala przy slamowaniu?
Obrazek
<<

Shonsu

Posty: 1634

Dołączył(a): niedziela, 18 sierpnia 2013, 12:23

Frakcja: Khador

Post środa, 12 grudnia 2018, 09:10

Re: Pytania wszelakie mk. III

Tak
<<

Musza

Avatar użytkownika

Posty: 875

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2017, 19:48

Frakcja: Circle Orboros

Post środa, 12 grudnia 2018, 10:21

Re: Pytania wszelakie mk. III

Shonsu napisał(a):Czy od modeli zniszczonych przeskokami z piorunów można odpalić Sacrifice (Arkana u Grymkinów). W sensie - czy pomimo, że nie są to ataki, nadal model jest zniszczony "by enemy model"?


Tak. https://privateerpressforums.com/showth ... ectro-leap
<<

Chomik

Posty: 3312

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 09:29

Frakcja: Trollbloods

Post środa, 12 grudnia 2018, 12:01

Re: Pytania wszelakie mk. III

@Musza, pytania czy dokladnie ta sama interpretacja ma sie do przeskokow z pioruna (D3 skokow) co do Electro Leapa z broni modelu. Pewna roznica jednak potencjalnie jest.

Drugie ciekawsze pytanie jest, jak masz Feat Morvahny1, to DMG z placka kladzionego w wyniku FEATa - on raczej tez nie powinien triggerowac Arcan, bo nie jest to dmg ktory zadaje jakikolwiek model ;), de facto model zadajacy atak sam z sieebie nie tworzy tego ciacha, to ciacho sie tworzy "bo jest feat" ;). Przy electro leap jest prosciej - bo Leapy sa przypisane do broni modelu ktory atakuje.
Ludzie twierdzący że orboros jest broken cierpią na chroniczny zanik zdrowego rozsądku ;)
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7221

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post środa, 12 grudnia 2018, 12:26

Re: Pytania wszelakie mk. III

Kwestia jak rozumiemy "enemy model destroys " - troche inny zapis niz ze wskutek enemy attacku.
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytania o zasady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron