FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Pytania wszelakie mk. III

Moderator: Sędziowie

<<

Cień87

Avatar użytkownika

Posty: 115

Dołączył(a): czwartek, 18 maja 2017, 23:21

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 15 lutego 2021, 12:11

Re: Pytania wszelakie mk. III

THX czyli jako że nie jestem matematycznym zboczeńcem (w liceum mi to udowodnili) to wrócę do nauki czytania ;) dzięki za ODP :)
<<

Encaitar

Avatar użytkownika

Posty: 2403

Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 15 lutego 2021, 18:15

Re: Pytania wszelakie mk. III

Kysiek napisał(a):Blessed - Attacks with this weapon ignore bonuses from spells, including animi, that add to a model’s ARM or DEF.

Withering Death - a model hit by this weapon suffers -2 ARM for one turn unless it has Immunity: Corrosion

W zasadzie blessed jest słowo 'add' a Withering Deatch odejmuje a nie dodaje. Chyba że ktoś jest matematycznie zboczony to może powiedzieć że dodaje liczbę ujemną ;)
Też Blessed ignoruje bonus z czarów, a Withering Death jest zasadą a nie czarem. Sam czar Betki2 nie oddziaływuje bezpośrednio na ARM.

Także podsumowując, moim zdaniem, jeśli Craelix strzela z Łuku który ma zasadę blessed w Castigatora który ma na sobie uprzednio umieszczony Withering Death to Castigator nadal ma -2 ARM mimo zasady blessed na broni Craelix :)

Nie trzeba być matematycznie zboczonym żeby to tak zrozumieć, ale akurat tutaj trzeba znać zboczenia językowe piszących zasady dla PP :) Temat był przerabiany w przeszłości i potwierdzano, że w Blessed chodzi tylko o te bonusy, które dodają, a te, które odejmują zostają. W tym wypadku "na chłopski rozum" się sprawdza.

Nawet jakby ten Castigator dostał z broni która ma zasadę Dispell to -2 Arm nadal pozostanie na nim przez turę.

To akurat nie ma znaczenia bo ten czar nie jest ofensywnym upkeepem tylko buffen dla swojego.

pozdroweinia
<<

Gathasper

Posty: 15

Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2020, 08:37

Frakcja: Circle Orboros

Post wtorek, 16 lutego 2021, 22:29

Re: Pytania wszelakie mk. III

Cześć, czy ktoś może mi wytłumaczyć krok po kroku jak działa blight shroud od the forsaken, kiedy mam na niej 5 furii ? Dziękuję c:
<<

Cień87

Avatar użytkownika

Posty: 115

Dołączył(a): czwartek, 18 maja 2017, 23:21

Frakcja: Legion of Everblight

Post wtorek, 16 lutego 2021, 22:38

Re: Pytania wszelakie mk. III

zużywasz całą furię co ma na sobie. Zasięg działania to 1cal x zużyta furia. Każdy wrogi model otrzymuje dmg roll z siła 8 +2d6 +(1d x furia/ focus na modelu który właśnie obrywa). Przykład podchodzisz co caster przeciwnika np takie Harbi co ma 10 foc:) używasz umiejki i ona jest w zasięgu działania. Otrzymuje DMG roll z siła 8 + 12d6:) to nie jest atak. (tak w razie gdyby jakiś model miał zdolności które działają po ataku czy coś ;)
<<

szyder

Posty: 76

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 18:14

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 18 lutego 2021, 09:07

Re: Pytania wszelakie mk. III

Cześć,
Mam pytanie dot. terenu.
Las blokuje LOS, ale tylko do modeli które są 3" w jego głębi.
A jak jest z chmurami? Bo szukając wykładni znalazłem informacje, ze cloud blokuje LOS zawsze...czyli że wystarczy że completely within i model jest niewidoczny. Z drugiej strony jeżeli tak to po co concelement? Może więc jednak chodzi o to, że cloud blokuje LOS, ale trzeba być schowany za nim zupelnie? Czyli takie gobbery są widoczne skoro chmurka leży na nich, ale już to co za nimi jest niewidoczne?
Mógłbym prosić o klaryfikację?

B
<<

Captrix

Avatar użytkownika

Posty: 97

Dołączył(a): poniedziałek, 11 czerwca 2018, 21:18

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 18 lutego 2021, 09:10

Re: Pytania wszelakie mk. III

Chmurka blokuje LOS, jak jesteś całkowicie za nią.
Jak jesteś w, chociaż na milimetr podstawki, to jesteś już widoczny. Będąc w niej całkowicie masz +2 def za conc :)

Przez bycie "milimetr w" dostałem na turnieju CK, pamiętna lekcja :P

Pamiętaj też o zasadach takich jak truesight, eyeless sight czy inne alchemical mask (czy jakoś tak) - ignorują chmury przy wyznaczaniu LOS :)
ObrazekObrazekObrazek
https://wmhlomianki.blogspot.com/ - raporty z bitew WMH w Łomiankach
<<

szyder

Posty: 76

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 18:14

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 18 lutego 2021, 09:14

Re: Pytania wszelakie mk. III

Jasna sprawa:) dzięki za wyjaśnienie!
<<

Encaitar

Avatar użytkownika

Posty: 2403

Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 18 lutego 2021, 17:01

Re: Pytania wszelakie mk. III

BTW las blokuje LOS całkowicie do modeli za lasem, nawet jak to jest centymetowej szerokości pasek lasu. 3'' obowiązują tylko dla modeli wewnątrz.
<<

Seoz

Avatar użytkownika

Posty: 162

Dołączył(a): sobota, 8 czerwca 2019, 18:47

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Khador

Post czwartek, 18 lutego 2021, 20:43

Re: Pytania wszelakie mk. III

Encaitar napisał(a):BTW las blokuje LOS całkowicie do modeli za lasem, nawet jak to jest centymetowej szerokości pasek lasu. 3'' obowiązują tylko dla modeli wewnątrz.

Tego nie wiedziałem :o
<<

szyder

Posty: 76

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 18:14

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post piątek, 19 lutego 2021, 14:09

Re: Pytania wszelakie mk. III

To akurat widziałem na WM university. Ale dzięki!
Mam jeszcze pytanie o solos unity (takie gobbery river raider). One mogą się poruszać jak chcą czy muszą być w formacji? Pytam w kontekście ich strzelania.
<<

Captrix

Avatar użytkownika

Posty: 97

Dołączył(a): poniedziałek, 11 czerwca 2018, 21:18

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post piątek, 19 lutego 2021, 14:40

Re: Pytania wszelakie mk. III

Solo, jak sama nazwa wskazuje, działa solo ;)

Wrzucasz ich ile chcesz i każdy działa niezależnie.
ObrazekObrazekObrazek
https://wmhlomianki.blogspot.com/ - raporty z bitew WMH w Łomiankach
<<

szyder

Posty: 76

Dołączył(a): wtorek, 26 listopada 2013, 18:14

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post piątek, 19 lutego 2021, 16:46

Re: Pytania wszelakie mk. III

Dzięki! Zmylił mnie command 5.
<<

Kysiek

Avatar użytkownika

Posty: 276

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 17:40

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 21:21

Re: Pytania wszelakie mk. III

Czy po udanej szarży gargantuanem mogę nim NIE wypłacać ataków melee tylko zamiast tego ataki strzeleckie?
ObrazekObrazekObrazek
<<

Kysiek

Avatar użytkownika

Posty: 276

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 17:40

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 26 kwietnia 2021, 21:24

Re: Pytania wszelakie mk. III

Okej znalazłem, już sam sobie odpowiadam:
"The charging model must use its Combat Action to make either
initial melee attacks or a special attack with a melee weapon."
ObrazekObrazekObrazek
Poprzednia strona

Powrót do Pytania o zasady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość

cron