FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Go To Ground and Running

Moderator: Sędziowie

<<

Szugi

Avatar użytkownika

Sędzia

Posty: 347

Dołączył(a): piątek, 17 maja 2013, 10:02

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post niedziela, 9 października 2016, 21:46

Go To Ground and Running

Hello Nerds

Więc tak! Dylemat stary jak Mk3, a nawet starszy, Go To Ground i running. Odwołuję się do Source (poniżej linki), które wskazują, że za granicą to duży problem. Na WTC ruling "na szybko" mówił, że można - albo przynajmniej tak ludzie zrozumieli podczas przemowy Norberta, który jest sędzią PP. Chciałbym tu jednak podkreślić, że przemówienie to było miejscami trudne do dobrego usłyszenia i dlatego na potrzebę Polski (a przynajmniej moich turniejów) chciałbym zaoferować swoje zdanie.

Sytuacja #1 napisał(a):Step 1: Oddział aktywuje się. Otrzymuje rozkaz Press Forward
Step 2: Aktywuję 11/12 Idrian i biegnę
Step 3: Aktywuję Chieftaina, odpalam Go To Ground
Step 4: Profit. Unit ma G2G, Chieftain może się ruszyć i nie mieć G2G


Kuszące jest aż w to uwierzyć... Problemem jednak tu jest zapis w G2G:
Go To Ground napisał(a):This model can use Go to Ground once per game at any time while in formation during its unit's activation. For one round, or until they move, are placed, or are engaged, models in this unit that are currently in formation gain cover, do not suffer blast damage, and do not block LOS.

Wniosek: jeżli oddział wybiegnie z CMD Chieftaina, to nici z profitu.

Sytuacja #2 napisał(a):Step 1: Oddział aktywuje się. Otrzymuje rozkaz Press Forward
Step 2: Aktywuję 11/12 Idrian, w tym Chieftaina
Step 3: Przed ruszeniem ostatniego odpalam Go to Ground. Jest to możliwe ponieważ mogę to odpalić "at any time during its unit's activation", a nie modelu
Step 4: Profit. Wszyscy poza 1 mają G2G.


Ta sytuacja już jest cięższa. Wygląda bardzo korzystnie i wiele osób z Source poniżej uważa, że tak można. Jednak uważam, że nie, i już tłumaczę dlaczego.
Unit jest skomplikowanym tworem - jest dużo modeli, które nie można przesunąć jednocześnie z wielu względów. Nie mniej w kontekście zasad unit aktywuje się jako jeden byt i ruch powinien następować "symultanicznie". Oczywiście, mini feat nie jest prawdziwym featem ani czarem, który zabrania biegania po nim (source: pg.30 Prime Mk3"), i można go odpalić przed biegiem. Jednak unit aktywuje się jednocześnie i nie ma czegoś takiego jak aktywacja modelu w unicie, i stąd odpalenie G2G przed biegiem powoduje, że jasne bonus zostanie rozdany, ale jednak go automatycznie wszyscy stracą, bo się ruszą. Jest to zupełnie inny mini feat niż np. Iron Zeal, w którym zapis nic nie mówi o modelach "currently in formation". Według mnie ten zapis został właśnie po to tam wstawiony żeby zapobiec bieganiu + G2G.

Zapraszam oczywiście do przeczytania zasad:
"Anytime During Activation" -- pg.11
"Run" -- pg.30
"Anatomy of a Unit" --pg.60-65
http://privateerpressforums.com/showthread.php?260713-Go-to-Ground-and-Running&highlight=Ground+Running
http://privateerpressforums.com/showthread.php?256828-go-to-ground-after-running&highlight=Ground+Running
http://privateerpressforums.com/showthread.php?260953-Go-to-ground-and-running&highlight=Ground+Running

Oraz do dyskusji po zapoznaniu się z tymi zasadami. Czy coś przegapiłem? Może źle zrozumiałem? Zachęcam do dyskusji ;)

Cheers, Szugi.
Obrazek Obrazek
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1158

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post poniedziałek, 10 października 2016, 06:58

Re: Go To Ground and Running

Trochę czytałem te dyskusje wcześniej i wydaje mi się, że ludzie na siłę próbują wyczytać więcej niż jest napisane i dopatrują się nie wiadomo czego między wierszami. "At anytime during its unit's activation" jest akurat wyjątkowo jednoznaczne dla mnie i jest właśnie po to, żeby nie mieszać niepotrzebnie z tym, który ludek w unicie już został a który nie został aktywowany na potrzeby umiejętności. Wiele modeli w grze odpala swoje umiejętności poza swoją własną, osobistą aktywacją. Niektóre robią to podczas aktywacji wroga inne podczas aktywacji kolegów z oddziału, czyli "anytime during its unit's activation".

Dlatego moją opinią jest, że "any time during its unit's activation" oznacza właśnie "any time during its unit's activation" a nie coś innego. Bo jakby miało, to byłoby napisane "during this model's activation".

Jednak unit aktywuje się jednocześnie i nie ma czegoś takiego jak aktywacja modelu w unicie


Ależ jak najbardziej jest. Zobacz jak wiele modeli opisanych w rulebooku ma dopisek "taktyczny" (np wszystkie z Reposition)

If a model is part of a unit it's activation doesn't end until all models in its unit have completed their activation


Wyraźnie aktywacje indywidualnych modeli w unicie są wyróżnione.

Według mnie ten zapis został właśnie po to tam wstawiony żeby zapobiec bieganiu + G2G.


Nie jestem skłonny kupić to wyjaśnienie. Teoria, że PP chcąc osiągnąć ten efekt użyli niejasnego łańcucha nieoczywistych interakcji, którego nie da się jednoznacznie określić pomimo rozlicznych pytań na forum zasad PP wydaje mi się bardzo naciągana i grubymi nićmi szyta. Mogli napisać po prostu, że umiejętność nie może być użyta gdy model pobiegnie.

Odczytywanie zapisu wprost bez prób wydziwiania i doszukiwania się nie wiadomo czego między wierszami wydaje mi się mieć o wiele większą szansę na bycie tym prawidłowym.
<<

Kat

Avatar użytkownika

Posty: 7473

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 02:56

Lokalizacja: D-ca

Post poniedziałek, 10 października 2016, 12:43

Re: Go To Ground and Running

Imo sa dwie opcje.
Unit jak wiadomo dostaje rozkaz i calosc go musi wykonac chyba ze cos mu przeszkadza:)
W zwiazku z tym ze oddzial w tym wypadku dostaje rozkaz biegu wiadomo ze wszelkie modele w swojej aktywacji po ruchu zakoncza aktywacje. Wiec albo kiedykolwiek przed rozkazem albo wogole. Przypominam ze leczacy sie za foce caster leczy sie przed biegiem bo tak jest anytime :)

Jest jeszcze opcja szarzobiegu gdzie najpierw modelle pobiegna konczac swa aktywacje a te szarzujace moga jeszcze cos zaspiewac ale tez przed szarza po czym po ruchu skonczyc aktywacje:)

Wkazdym wypadku musi byc to przy ruchu guidea bo to on ma ta zasade a nie kazdy z osobna i w kazdym wypadku zrobi to w miejscu gdzie stal i tam obejmie aura albo jak pan bog przykazal zrobia to po zwyklym ruchu.
Witamy na forum warmachiny
Gift napisał(a):mamy wojowników walczących po stronie dobra, światła i prawa, występujących przeciwko złu i plugastwu, którzy pilnują aby swięty ogień flejmu nie zgasł :D
<<

Elros

Avatar użytkownika

Posty: 1698

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:10

Lokalizacja: Szczecin

Frakcja: Retribution of Scyrah

Post poniedziałek, 10 października 2016, 12:50

Re: Go To Ground and Running

Easy. Aktywujesz modele dajesz szarzobiegi. Zaczynasz od Guide'a który szarzuje na model. Potem tamten się aktywuje i biegnie jak i reszta unitu. Akcja guide;a który spelnil szarze - nie ma celu, go to ground.

GG WP
Dziekan WTC2016 napisał(a):To nie ma prawa się nie udać
<<

Torres

Avatar użytkownika

Posty: 5273

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:37

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post poniedziałek, 10 października 2016, 12:53

Re: Go To Ground and Running

Nie możesz szarżować swoich modeli.
yaro napisał(a):dobra masz dluzszego w internecie. Brawo.
<<

Elros

Avatar użytkownika

Posty: 1698

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:10

Lokalizacja: Szczecin

Frakcja: Retribution of Scyrah

Post poniedziałek, 10 października 2016, 13:02

Re: Go To Ground and Running

DAMN IT MARK 3 zapomniałem.. Tak się to robiło w MK2 ;p
Dziekan WTC2016 napisał(a):To nie ma prawa się nie udać
<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3178

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 10 października 2016, 13:25

Re: Go To Ground and Running

Szugi : Sytuacja 2 jest sytucją imo prawdziwą. Sprawdź sobie Unit Activation w podręczniku wtedy zobaczysz, że podczas ruchu/ataku każdy z modeli jest rozpatrywany osobno. Szefu nie musi być aktywnym modelem by wykonać go to ground, jak długo jego unit jest aktywny.

PS. Decyzja "na szybko" była rozpatrywana przez sędziów i paru oficjalnych judge'ów PP i konsultowana z jednym z Infernali. Jakby coś było nie tak to ktoś na pewno by to wyhaczył :P
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017
<<

Śliski

Avatar użytkownika

Posty: 2481

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2013, 23:29

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 10 października 2016, 16:17

Re: Go To Ground and Running

Sytuacja 2, z tym, ze dosc latwo wybiec poza command przed ruszeniem oficera i nie dostac GtG. Formulka z currently in command zostala dodana wszedzie, zeby nie robic tzw. Khadorskich arc node'ow i jest dosc standardowa w rzeczach dzialajacych na unit.
<<

Ven

Avatar użytkownika

Posty: 1164

Dołączył(a): wtorek, 4 czerwca 2013, 10:03

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 10 października 2016, 16:31

Re: Go To Ground and Running

Mnie tak samo zastanawia czy mozna zrobic reposition i Gtg. Sytuacje identyczne jak powyzej. End of activation zawiera sie w any time ;)
ObrazekObrazek
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4531

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 10 października 2016, 16:50

Re: Go To Ground and Running

nie mozna cos z tym bylo, ze jak g2g zrobisz i sie ruszysz z repo to tracisz g2g.
chyba w przypadku tych strzelajacych swin tak bylo jakis czas temu
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7523

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post poniedziałek, 10 października 2016, 16:58

Re: Go To Ground and Running

Raczej chodzi o to iz moznaby odpalic minifeat g2g przed repozycja ostatniego modelu. W teorii powinno dzialac tak samo jak z biegiem.
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
<<

Arek_HE

Posty: 78

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2016, 21:50

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 10 października 2016, 18:00

Re: Go To Ground and Running

O ile mnie pamięc nie myli "Repo" jest po skończeniu aktywacji. A rozkaz musi byc "during". ten sam problem maja Idrianie.
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7523

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post poniedziałek, 10 października 2016, 18:17

Re: Go To Ground and Running

repo jest po combat action przed koncem aktywacji.
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
<<

Śliski

Avatar użytkownika

Posty: 2481

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2013, 23:29

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Legion of Everblight

Post poniedziałek, 10 października 2016, 18:33

Re: Go To Ground and Running

Reposition odpala sie w momencie konczenia aktywacji:
http://privateerpressforums.com/showthr ... ells-feats)
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7523

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post poniedziałek, 10 października 2016, 19:12

Re: Go To Ground and Running

tak ale technicznie jest jeszcze podczas niej. Po prostu po reposition nie mozna juz nic wcisnac bo natychmiastowo ja konczy.
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
Następna strona

Powrót do Pytania o zasady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron