FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post wtorek, 27 listopada 2018, 18:54

Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Cześć wszystkim

Jak już ktoś mógł się domyślić po pytaniu o ranking oficerów, zaczynam grać Crucible Guardem. Już przed WTC frakcja mi się podobała, a po WTC plany zmieniły się w rzeczywistość i leci do mnie spora paczka z Cruciblami. Na ten moment część theme'u piechotnego, bez huge base'ów. Powinno dać się z tego złożyć coś grywalnego na 3 casterach. Z czasem pewnie rozrośnie się i drugi theme force, no i pewnie też BE.

Będę się starał co ciekawsze gry raportować w tym temacie i możliwie wszystkie turniejowe. Mam nadzieje, że tym razem starczy zapału, żeby na bieżąco je opisywać.

Rozpisek jeszcze nie wrzucam, bo wszystkie są mocno testowe i w wersji alpha, do tego ograniczone ilością modeli, jakie mam dostępne. Na dzień dzisiejszy wolałem ograniczyć się do pewników. Z czasem zacznę wrzucać listy, jak już będą choć trochę klarowne i przemyślane.

Na pierwszy ogień będzie szedł Lukas i Gearhart.
Lukas generalnie ma ciekawą mechanikę i pewnie w pierwszych grach go sobie sam zabije z przedawkowania, ale potencjał 20/21 focusów i 2 arc node'ów które channelują z combatu brzmi syto. Do tego ma bardzo dobre czary supportujące zarówno strzelanie, jak i combat.
Z drugiej strony Gearhart i jego mega-wygar strzelecki wydaje się mieć potencjał na zestrzelenie wielu list w turze feata. Może lekko przeceniam ich możliwości, ale to wyjdzie po pierwszych grach.

Bardzo chętnie pogram wieczorami na Vassalu, w grę wchodzą poniedziałki, środy i niektóre piątki. Jak ktoś byłby chętny, to niech pisze na PW.
<<

m4estro90

Avatar użytkownika

Posty: 1455

Dołączył(a): sobota, 10 stycznia 2015, 19:23

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Khador

Post wtorek, 27 listopada 2018, 19:13

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

https://www.youtube.com/watch?v=oDuTQY_EZK

tutaj masz fajną grę z Lucasem.

Jak w końcu ogarnę Vassala to możemy pokminić
Obrazek
<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 13:59

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Ok, chwilka minęła od zgrupowania, można napisać raporty. Na zgrupowaniu zagraliśmy 5v5 w formie Śląsk kontra reszta świata dwa razy. Parowaliśmy się tak jak na WTC, po uprzednim ekspresowym ocenieniu poszczególnych MU. Dla mnie było to dość trudne, z racji grania CG tylko kilku gier i ani jednej listami które miałem przygotowane, ale z poziomu teorii coś dało się wywnioskować.

Moje listy:
Marshal General Baldwin Gearhart & Mr. Clogg - WJ: +27
- Marshal General Baldwin Gearhart & Mr. Clogg (Continued)
- Aurum Ominus Alyce Marc - PC: 0
- Aurum Ominus Alyce Marc (Big Alyce)
- Retaliator - PC: 9 (Battlegroup Points Used: 9)
- Retaliator - PC: 9 (Battlegroup Points Used: 9)
- Suppressor - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 9)

Trancer - PC: 3
Trancer - PC: 3

Horgenhold Forge Guard - Leader & 9 Grunts: 16
- Doctor Alejandro Mosby - PC: 4
Crucible Guard Infantry - Leader & 9 Grunts: 15
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard - PC: 4
Crucible Guard Infantry - Leader & 9 Grunts: 15
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard - PC: 4
Dragon's Breath Rocket - Gunner & 2 Grunts: 0
Dragon's Breath Rocket - Gunner & 2 Grunts: 0
Combat Alchemists - Leader & 2 Grunts: 7


THEME: Magnum Opus

---

Crucible Guard Army - 75 / 75 points
[Theme] Magnum Opus

[Lukas 1] Aurum Legate Lukas di Morray [+29]
- Liberator [10]
- Liberator [10]
- Retaliator [9]
- Suppressor [13]
- Aurum Ominus Alyce Marc [0(5)]
Trancer [3]
Trancer [3]
Crucible Guard Assault Troopers (min) [8]
Crucible Guard Infantry (max) [15]
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard [4]
Crucible Guard Rocketmen (max) [15]
- Crucible Guard Rocketman Captain [4]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Horgenhold Artillery Corps [6]
- Doctor Alejandro Mosby [4]

W pierwszym 'starciu' zostałem sparowany z Qc'em, który wybierał stół. W tym wypadku stół z dwoma domkami, sporą ilością covera i 2 trudnymi terenami po jednej stronie. Gramy Spread the Net. Ja zaczynam, ale dostaję za to stronę z trudnymi terenami, co jest sporym utrudnieniem, przez znikomą ilość pathfindera w armii. Gearhart vs Arkadius. MU został oceniony przeze mnie jako dobry.

Obrazek

1 Runda:
Ja biegnę, daję snipe'a na CGI po lewej stronie, decelerację i Hotshot na Supressora. Gearhart szarżuje, więc zostaje na Acid Cannonie.

Obrazek

Qc biegnie i ustawia się poza zasięgami oila. Gun Boar zabija 2 alchemików, którzy troszkę za bardzo pobiegli do przodu.

Obrazek

2 Runda:
Przerzucając snipe'a oba oddziały CGI starają się poranić co mogą. Z prawej stroni lekko ranią War Hoga, z lewej dość mocno gun boara. Ginie też Targ (od ognia). Przewidując konieczność poradzenia sobie z Enliven, Gearhart zmienia broń na tą z Shadow Bindem.

Obrazek

Qc rzuca feata i wbija się bardzo agresywnie w moją armię. Oba spray'e z Road Hog'ów idą po krasnoludach, zabijając większość, razem z Mosby'm. Warhog próbował po kilku overtake'ach dostać się do supressora, ale dość szczęśliwe tough'y pozawalają mu tylko związać Retaliatora. Z drugiej strony Warhog angażuje część CGI, zabijając 2. Qc zdobywa 2 punkty. 0:2

Obrazek

3 Runda:
Nadchodzi feat Gearharta. Feat idzie najpierw na War Hoga który angażuje Retaliatora z lewej. Gearhart mierzy i strzela bronią z Shadow Bingem z Road Hoga za budynkiem, potem zmienia na broń z momentum i próbuje strzelać w świnię z featem, ale nie trafia. Na szczęście pudłuje też w retaliatora. Trancerzy z obu stron skutecznie slamują War Hogi. Następnie oba War Hogi, Gorax i jeden Road Hog zostają oblani olejem. Z pomocą rakietnic CGI zabijają wszystkie ciężkie bestie z battlegroupy Arkadiusa, Goraxa i mocno rannego Gun Boara. W mojej strefie zostaje Splatter Boar i Wrastler w strefie Qc'a. Resztka młotków zajmuje kółko, a Alicja flagę. 2:3

Obrazek

Rozważamy przez chwilkę opcję na CK, ale uznajemy, że jest to średnio możliwe, więc odpuszczamy i gra kończy się wygraną dla CG.

Nie powiem, że byłem zaskoczony siłą ognia CGI, którzy z wszystkimi buffa/debuffami są w stanie zabić bardzo dużo. Trancerzy dla tej listy są bardzo dobrzy, bo pozwalają odjamować piechotę z ciężkich bestii. Rozpiska ma słabą prezencję na scenariusz, więc rozważam wymianę młotków na rocketmanów.


W drugim starciu my wybieraliśmy stoły, a Śląsk pairingi. Ku mojemu zdziwieniu, dostaję bardzo dobry MU dla siebie, czyli Legion Gmyrka. Gmyrek w parze miał typową Anamag, oraz Fyannę w starym stylu, czyli sporo wysoko DEFowych bestii. Ja z góry wiem, że zagram Gearhartem, bo jest stworzony do radzenia sobie z oboma typami list. Gmyrek słusznie decyduje się na Anamag. Gramy Pit II na stole który jest dla mnie względnie neutralny. Duży las pośrodku, ale nic szczególnie utrudniającego granie. Decyduje się na bycie drugim, żeby Hellmouth'y nie mogły się wystawić w prostokątnych strefach. Biorę stronę, po której jest trochę lepsze miejsce na schowanie modeli do kontestowania środkowej strefy i gdzie da się zrobić nieprzerwany cloudwall między dwoma lasami.
Runda 1:
Gmyrek biegnie wszystkim do przodu, rzuca Bond'a na Chosenów.

Rzucam Snipe na CGI po lewej, dużym combine'em zabijam jednego z Chosenów, rzucając przy okazji krytyka ściągając Bond'a. Alchemicy stawiają cloudy. Hammerdwarf'y na środku. Hotshot na supressora.

Obrazek

Runda 2:
Gmyrek podchodzi bliżej, szczególnie agresywnie podchodzi BB. Bond ląduje znowu na Chosenach. Macka zabija alchemika.

Gearhart upkeepuje oba czary, rzuca Feat na BB i zabija mackę która zabiła alchemika. Rzuca też boundless charge na supressora. Rakieta trafia w BB, Retaliator oblewa oilem, po czym 7 strzałów z CGI go dobija. CGI zabijają jeszcze jednego Chosen'a i 2 Warspear'ów. Młotki szarżują pod las zabijając kolejnego Chosen'a.

Z lewej strony Retaliator nakłada Grevious woundy na resztę Chosen'ów. Supressor szarżuje jednego warmongera, po czym puszcza spray'e w chosenów. Prey przechodzi na warmongerów. Oddział CGI w sporej mierze stoi i celuje z mini-featem. Z pomocą rakietnicy dobija wszystkich warmongerów i robi repo w stronę strefy. Z prawej Trancer zabija kolejnego ogra. 0:0

Obrazek

Runda 3:
Gmyrek mając już dosłownie resztki armii na stole mierzy potencjalne CK. Teoretycznie jeśli Anamag pobiegnie, a następnie ściągnie Gallowsem Gearharta z górki, to Warspearzy mają szansę zabić go assaultami. Anamag biegnie, solos zabija alchemika, dzięki czemu Anamag rzuca Gallowsa, ale rzuca 1 na zasięg. Gearhart pozostaje na górce i gra się kończy.

MU było ocenione jako dobre i takie też było. Tura feata Gearharta połączona z mini-featami CGI jest zabójcza dla ogrów. Dodatkowo nie ma opcji zmniejszyć liczebności CGI przed tą turą, bo są odporni na strzelanie z BB, a gallows'y są raczej mało efektywne. Podobnie jak w poprzedniej grze, Hammerdwarf'y miały minimalny wpływ na grę, przez co w następnych grach ich miejsce zastąpi unit rocketmanów z UA + 3xWA i mechanik. Wylecą też alchemicy. Opcjonalnie zamiast 3xWA mogą wejść kolejni dwaj Trancerzy.
<<

QcDWG

Posty: 1652

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Skorne

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 14:10

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Panie trancerów sie bierze w tej frakcji tyle ile FA :D
<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 15:08

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

QcDWG napisał(a):Panie trancerów sie bierze w tej frakcji tyle ile FA :D


No właśnie tak widuje coraz częściej. Trzeba w takim razie dokupić do 4 sztuk :D.
<<

QcDWG

Posty: 1652

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Skorne

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 15:50

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

i pro opcja z tymi rocketmanami, musisz pojammowac czyms a krasie to nigdy nie dotrwają do engagu :(
<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 16:26

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

No i Rocketmani mają teoretycznie lepszy zasięg, o 1 cal. Z rozkazem mają SPD 9 i zasięg 10, a CGI SPD 6 i zasięg 12. Dodatkowo mogą rzucić 11 bomb, co pomaga szczególnie na nisko-armową piechotę ze stealth'em, np. retrybucyjne mage huntery, żeńskie tharny czy kayazi. Drugi problem z krasnoludami jest taki, że dobrze by było, żeby maksymalnie dużo modeli skorzystało z feata, a w obu grach jak CGI korzystało z feata, to krasnoludy nie miały nic w zasięgu, albo bardzo mało.
<<

Sfetrovsky

Avatar użytkownika

Posty: 556

Dołączył(a): niedziela, 25 października 2015, 16:14

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Crucible Guard

Post czwartek, 6 grudnia 2018, 20:14

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Nie byłem na początku fanem rakieterów, bo zawsze mnie bardziej ciągnęło w stronę cięższej piechoty, ale im dłużej nimi gram tym bardziej się zakochuję :D
We have no gods, only battle. In war is the spirit forged.
Heavyhands napisał(a):Assembling the Skorne battlebox is a necessary part of the experience of playing Skorne. You gain power through pain and suffering.
<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post środa, 13 lutego 2019, 14:15

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Chwilkę nic nie pisałem, bo grałem głównie gry lokalnie w poszukiwani list na Pruszków. W Pruszkowie zagrałem w sumie 7 gier, 2 na zgrupowanie, 5 na turnieju. Na pierwszy ogień gry ze zgrupowania:


Listy:
[Theme] Magnum Opus
[Syvestro 1] Aurum Adeptus Syvestro [+28]
- Liberator [10]
- Toro [13]
- Vindicator [15]
- Aurum Ominus Alyce Marc [0(5)]
Anastasia di Bray [3]
Crucible Guard Mechanik [2]
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist [4]
Trancer [3]
Trancer [3]
Crucible Guard Rocketmen (min) [9]
- Crucible Guard Rocketman Captain [4]
- Rocketman Gunner (3) [6]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Steelhead Halberdiers (max) [11]
- Doctor Alejandro Mosby [4]
Railless Interceptor [16]

[Theme] Magnum Opus
[Gearhart 1] Marshal General Baldwin Gearhart [+27]
- Retaliator [9]
- Retaliator [9]
- Suppressor [13]
- Aurum Ominus Alyce Marc [0(5)]
Crucible Guard Mechanik [2]
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist [4]
Hutchuk, Ogrun Bounty Hunter [0(6)]
Trancer [3]
Trancer [3]
Crucible Guard Infantry (max) [15]
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard [4]
Crucible Guard Infantry (max) [15]
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard [4]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Dragon's Breath Rocket [5]
Railless Interceptor [16]

Runda 1, vs Blady

Niestety w związku z ograniczeniami czasowymi nie ma przy takiej formie zgrupowania na czytanie list, więc nawet nie wiedziałem jakimi warlockami gra Blady, jedynie, że gra 2x theme z kamyczkami. Generalnie Gearhart powinien być bardzo dobrze na takie listy, więc oceniłem MU na całkiem dobry.

Jak się okazało nie jest aż tak dobrze, bo Blady miał Zaala2 i Morghoula3. Jak Zaal2 jest jeszcze do przejścia, to Morghoul jest bardzo problematyczny przez blind, który działa na całe unity. Drugie zaskoczenie to dostęp do dość szybkich channelerów, przez co MU zaczyna wyglądać zdecydowanie gorzej. Co prawda mam dostęp do eyeless sight'a na jeden model i mage static na oddziałach piechoty, ale nadal ryzyko dostania blind'a jest spore.

Gramy The Pit II, który nie jest za dobry dla takiego gunline'a jak Gearhart.

W pierwszych turach tylko do siebie pobiegliśmy, za to w drugiej użyłem feata, aby spróbować zabić cały oddział immortali i archidona na jednej flance, a supreme guardiana na drugiej + ile się uda immortali. Plan zakładał wyjście Hutchukiem z ambush'a, ale niestety o tym zapomniałem. Pociąg zostawia przy życiu 3 immortali, przez co feat nie przeskakuje na drugą stronę stołu. CGI z pomocą rusta od supressora co prawda zabijają supreme guardiana, ale zabijam tylko 2 immortali przez stealth. W odwecie tracę pociąg i supressora, a retaliator przy sporym szczęściu jest tylko ranny. Blady zdobywa punkt na scenariusz.

W kolejnej turze zabijam guardiana który zniszczył pociąg, część immortali z prawej flanki, ale niestety za mało. Blady w swojej turze blind'uje oba oddziały CGI i czyści strefy zdobywając przewagę 5 punktów na scenariusz. Nawet gdybym w tym momencie nie przegrał na scenariusz, mając oba kluczowe oddziały wyłączone z gry, przegrana była tylko kwestią czasu.

Po grze nie uważam, żeby ten MU był dla mnie zły, jest raczej ok. Problemem było nieogranie frakcji i sporo błędy podczas gry. Gdybym zagrał tą grę dzisiaj, uważam że poszła by znacznie lepiej.

Runda 2, vs Krawat

Druga ga na Krawata, scenariusz Invasion. Gramy Gearhart na Issyrię. Podobnie jak w poprzedniej grze, największym problemem będzie blindning light, który praktycznie wyłącza mi poszczególne modele na turę z gry. Różnica jest taka, że tutaj zadziała to zarówno na BE jak i jacki.

W pierwszej turze biegnę na pozycję, ustawiam CGI poza zasięgami BL, jacki przez brak mage statica muszą być w zasięgach. Krawat wrzuca BL na pociąg i retaliatora, pozostając poza zasięgiem drugiego. Zabijam jeden BE z pomocą ambusha i zabijam część sentineli. Pociąg wyjeżdża do przodu, żeby zablokować phoenixa przed wrzuceniem BL w piechotę. Jeden model CGI dzięki Alicji widzi Eiryss, ale niestety pomimo rozkazu, mierzenia i veteran leadera pudłuje od 10tek.

Tura feata issyrii. Przez zablokowanie sobie retaliatora z prawej tracę go od BE i trochę CGI. Ginie Gorman, pociąg i prawie drugi retaliator. Na scenariusz jest 0:0, więc dla mnie bardzo ok. Niestety Eiryss trafia w Gearhart disruption boltem i czeka mnie tura bez focusów.

Postanawiam podejść i użyć feata do wyczyszczenia strefy. Giną wszyscy sentinele, phoenix, artificer, Eiryss i jeden destor. Na stole pozostał tylko jeden BE, jeden phoenix, 2 destorów i trochę supportu.
Niestety dostaję CK, przez zbyt agresywne podejście Gearhartem. BL z Issyrii i BE wystarczają. BE rzucił 3 tokeny + 8 strzałów, z czego tylko 5 mogło strzelać w castera.

Po raz kolejny wyszło trochę nieogranie, bo dało się tego CK uniknąć. Strata retaliatora też niepotrzebna. MU nie jest zły, bo ratują go sztandary z mage static'iem, ale gdybym nie zaczyłam, byłoby na pewno gorzej.

Ogólny wniosek ze zgrupowania to grać więcej, ogrywać frakcję i będzie zdecydowanie lepiej na przyszłych zgrupowaniach. Listy też są do lekkiej modyfikacji, ale na w tej wersji co były też powinny grać.
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4431

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 13 lutego 2019, 14:17

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Kochaniutki, plis przeklej reporty ze zgrupowania tu :

viewtopic.php?f=93&t=7574
Obrazek
<<

Kruker

Avatar użytkownika

Posty: 895

Dołączył(a): poniedziałek, 4 marca 2013, 00:01

Lokalizacja: Rzeszów

Frakcja: Circle Orboros

Post środa, 13 lutego 2019, 14:35

Re: Kruker zaczyna przygodę z Crucible Guard

Przeklejone.

Powrót do Raporty z gier

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości