Ok, chwilka minęła od zgrupowania, można napisać raporty. Na zgrupowaniu zagraliśmy 5v5 w formie Śląsk kontra reszta świata dwa razy. Parowaliśmy się tak jak na WTC, po uprzednim ekspresowym ocenieniu poszczególnych MU. Dla mnie było to dość trudne, z racji grania CG tylko kilku gier i ani jednej listami które miałem przygotowane, ale z poziomu teorii coś dało się wywnioskować.
Moje listy:
Marshal General Baldwin Gearhart & Mr. Clogg - WJ: +27
- Marshal General Baldwin Gearhart & Mr. Clogg (Continued)
- Aurum Ominus Alyce Marc - PC: 0
- Aurum Ominus Alyce Marc (Big Alyce)
- Retaliator - PC: 9 (Battlegroup Points Used: 9)
- Retaliator - PC: 9 (Battlegroup Points Used: 9)
- Suppressor - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 9)
Trancer - PC: 3
Trancer - PC: 3
Horgenhold Forge Guard - Leader & 9 Grunts: 16
- Doctor Alejandro Mosby - PC: 4
Crucible Guard Infantry - Leader & 9 Grunts: 15
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard - PC: 4
Crucible Guard Infantry - Leader & 9 Grunts: 15
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard - PC: 4
Dragon's Breath Rocket - Gunner & 2 Grunts: 0
Dragon's Breath Rocket - Gunner & 2 Grunts: 0
Combat Alchemists - Leader & 2 Grunts: 7
THEME: Magnum Opus
---
Crucible Guard Army - 75 / 75 points
[Theme] Magnum Opus
[Lukas 1] Aurum Legate Lukas di Morray [+29]
- Liberator [10]
- Liberator [10]
- Retaliator [9]
- Suppressor [13]
- Aurum Ominus Alyce Marc [0(5)]
Trancer [3]
Trancer [3]
Crucible Guard Assault Troopers (min) [8]
Crucible Guard Infantry (max) [15]
- Crucible Guard Infantry Officer & Standard [4]
Crucible Guard Rocketmen (max) [15]
- Crucible Guard Rocketman Captain [4]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Dragon's Breath Rocket [0(5)]
Horgenhold Artillery Corps [6]
- Doctor Alejandro Mosby [4]
W pierwszym 'starciu' zostałem sparowany z Qc'em, który wybierał stół. W tym wypadku stół z dwoma domkami, sporą ilością covera i 2 trudnymi terenami po jednej stronie. Gramy Spread the Net. Ja zaczynam, ale dostaję za to stronę z trudnymi terenami, co jest sporym utrudnieniem, przez znikomą ilość pathfindera w armii. Gearhart vs Arkadius. MU został oceniony przeze mnie jako dobry.
1 Runda:
Ja biegnę, daję snipe'a na CGI po lewej stronie, decelerację i Hotshot na Supressora. Gearhart szarżuje, więc zostaje na Acid Cannonie.
Qc biegnie i ustawia się poza zasięgami oila. Gun Boar zabija 2 alchemików, którzy troszkę za bardzo pobiegli do przodu.
2 Runda:
Przerzucając snipe'a oba oddziały CGI starają się poranić co mogą. Z prawej stroni lekko ranią War Hoga, z lewej dość mocno gun boara. Ginie też Targ (od ognia). Przewidując konieczność poradzenia sobie z Enliven, Gearhart zmienia broń na tą z Shadow Bindem.
Qc rzuca feata i wbija się bardzo agresywnie w moją armię. Oba spray'e z Road Hog'ów idą po krasnoludach, zabijając większość, razem z Mosby'm. Warhog próbował po kilku overtake'ach dostać się do supressora, ale dość szczęśliwe tough'y pozawalają mu tylko związać Retaliatora. Z drugiej strony Warhog angażuje część CGI, zabijając 2. Qc zdobywa 2 punkty. 0:2
3 Runda:
Nadchodzi feat Gearharta. Feat idzie najpierw na War Hoga który angażuje Retaliatora z lewej. Gearhart mierzy i strzela bronią z Shadow Bingem z Road Hoga za budynkiem, potem zmienia na broń z momentum i próbuje strzelać w świnię z featem, ale nie trafia. Na szczęście pudłuje też w retaliatora. Trancerzy z obu stron skutecznie slamują War Hogi. Następnie oba War Hogi, Gorax i jeden Road Hog zostają oblani olejem. Z pomocą rakietnic CGI zabijają wszystkie ciężkie bestie z battlegroupy Arkadiusa, Goraxa i mocno rannego Gun Boara. W mojej strefie zostaje Splatter Boar i Wrastler w strefie Qc'a. Resztka młotków zajmuje kółko, a Alicja flagę. 2:3
Rozważamy przez chwilkę opcję na CK, ale uznajemy, że jest to średnio możliwe, więc odpuszczamy i gra kończy się wygraną dla CG.
Nie powiem, że byłem zaskoczony siłą ognia CGI, którzy z wszystkimi buffa/debuffami są w stanie zabić bardzo dużo. Trancerzy dla tej listy są bardzo dobrzy, bo pozwalają odjamować piechotę z ciężkich bestii. Rozpiska ma słabą prezencję na scenariusz, więc rozważam wymianę młotków na rocketmanów.
W drugim starciu my wybieraliśmy stoły, a Śląsk pairingi. Ku mojemu zdziwieniu, dostaję bardzo dobry MU dla siebie, czyli Legion Gmyrka. Gmyrek w parze miał typową Anamag, oraz Fyannę w starym stylu, czyli sporo wysoko DEFowych bestii. Ja z góry wiem, że zagram Gearhartem, bo jest stworzony do radzenia sobie z oboma typami list. Gmyrek słusznie decyduje się na Anamag. Gramy Pit II na stole który jest dla mnie względnie neutralny. Duży las pośrodku, ale nic szczególnie utrudniającego granie. Decyduje się na bycie drugim, żeby Hellmouth'y nie mogły się wystawić w prostokątnych strefach. Biorę stronę, po której jest trochę lepsze miejsce na schowanie modeli do kontestowania środkowej strefy i gdzie da się zrobić nieprzerwany cloudwall między dwoma lasami.
Runda 1:
Gmyrek biegnie wszystkim do przodu, rzuca Bond'a na Chosenów.
Rzucam Snipe na CGI po lewej, dużym combine'em zabijam jednego z Chosenów, rzucając przy okazji krytyka ściągając Bond'a. Alchemicy stawiają cloudy. Hammerdwarf'y na środku. Hotshot na supressora.
Runda 2:
Gmyrek podchodzi bliżej, szczególnie agresywnie podchodzi BB. Bond ląduje znowu na Chosenach. Macka zabija alchemika.
Gearhart upkeepuje oba czary, rzuca Feat na BB i zabija mackę która zabiła alchemika. Rzuca też boundless charge na supressora. Rakieta trafia w BB, Retaliator oblewa oilem, po czym 7 strzałów z CGI go dobija. CGI zabijają jeszcze jednego Chosen'a i 2 Warspear'ów. Młotki szarżują pod las zabijając kolejnego Chosen'a.
Z lewej strony Retaliator nakłada Grevious woundy na resztę Chosen'ów. Supressor szarżuje jednego warmongera, po czym puszcza spray'e w chosenów. Prey przechodzi na warmongerów. Oddział CGI w sporej mierze stoi i celuje z mini-featem. Z pomocą rakietnicy dobija wszystkich warmongerów i robi repo w stronę strefy. Z prawej Trancer zabija kolejnego ogra. 0:0
Runda 3:
Gmyrek mając już dosłownie resztki armii na stole mierzy potencjalne CK. Teoretycznie jeśli Anamag pobiegnie, a następnie ściągnie Gallowsem Gearharta z górki, to Warspearzy mają szansę zabić go assaultami. Anamag biegnie, solos zabija alchemika, dzięki czemu Anamag rzuca Gallowsa, ale rzuca 1 na zasięg. Gearhart pozostaje na górce i gra się kończy.
MU było ocenione jako dobre i takie też było. Tura feata Gearharta połączona z mini-featami CGI jest zabójcza dla ogrów. Dodatkowo nie ma opcji zmniejszyć liczebności CGI przed tą turą, bo są odporni na strzelanie z BB, a gallows'y są raczej mało efektywne. Podobnie jak w poprzedniej grze, Hammerdwarf'y miały minimalny wpływ na grę, przez co w następnych grach ich miejsce zastąpi unit rocketmanów z UA + 3xWA i mechanik. Wylecą też alchemicy. Opcjonalnie zamiast 3xWA mogą wejść kolejni dwaj Trancerzy.