sr17 - testy
Re: sr17 - testy
Myślę, że w ogóle na pomysł tej dodatkowej, bonusowej zasady wpadli, gdy rozegrali parę gier w których jedna ze stron wypracowała taką wczesną przewagę, że już w 3-4 turze miała pozamiatane,przeciwnik nie miał szansy na odpracowanie tej przewagi w CP a i tak musieli dograć te gry do 7 tury. Pokombinowali i stwierdzili, że w sumie takie nietypowe gry można kończyć "przed czasem" bo po co się znęcać nad kimś kto od pół godziny wie już, że nie wygra.
Re: sr17 - testy
Nie piszę o tym jak "miało być" bo wszyscy widzimy jakie są zasady. Piszę swoją opinię na temat tego projektu. Nie podoba mi się, że wczesne wygrywanie scenariusza powinno być wyjątkowym przypadkiem lub tak przeciągane, bo zmniejsza to jego rolę. Widocznie podobne opinie mają ludzie na cid skoro się tym emocjonują. Jeśli ludzie uważają że coś jest słabe to nie jest żadnym argumentem, że "tak miało być". Może lepiej zaprezentować tu swoje testy (były jakieś?) i wnioski? Samo narzekanie że ktoś wyraził swoje zdanie nic ciekawego nie wnosi.
Cyel - piszesz o tym że 6p. ma "nie przedłużać gier" z nieodwracalnym wynikiem. No ale przecież jak ktoś nie był w stanie dobić granicy 5p. to tym bardziej nie ugra 6p. przewagi. Na czym opiera się ta logika?
Posty: 2411
Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
Posty: 4535
Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
rozstawienie
i kilka fot z gry :
+ klika spostrzeżeń.
ja obrałem taktyke wpierdziel + contestowanie.
Bartek wybrał wpierdziel + scenariusz.
7 tur to jednak sporo (w 3 lub 4 Bartkowi skończył się czas, a ja miałem 4min na zegarze), a na scenario 4-1 dla Bartka chyba, więc jesczez trochę by te 6 przewagi zdobyć
te 6cp różnicy jest coraz bardziej OK, szczególnie,że mając już pod koniec mało modeli bardzo łatwo punktować po 2-3 pkt i contestować sensownie
Na razie po dwóch grach nowy sr baaaardzo na plus
robić listy i grać na scenariusz jako sposób na wygraną CHYBA nie ma sensu
ja będę szedł na ck lub wyżynkę a potem punkty
EDIT : los bloker na srodku stołu mega sprawa
Re: sr17 - testy
A ile, tak na oko, potrzeba by czasu na rozegranie kompletnego scenariusza z 7 tur ? Czy któryś z alternatywnych limitów czasowych z pakietu SR jest tu rozwiązaniem ?
Ciekawe, że w SR, który jako pierwszy ustalił Deathclock jako standard zamiast Timed Turns, to to drugie rozwiązanie może mieć więcej sensu w nowych warunkach.
Posty: 4535
Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
Grając sprawnie bo spieszyło nam się .
Re: sr17 - testy
Jedna tylko uwaga - podoba ci się to szanuję tego nie neguję. Ale no właśnie, gra nie skończyła się osiągnięciem zadnego "taktycznego" celu - ani ck, ani na punkty, ani 7 tura z przewagą. Po prostu naparzanka aż komuś skończył się czas. O tym m.in. mówiłem. Mam wrażenie że takich wygranych będzie sporo a trudno to uznać za wyszukaną rozgrywkę. Kwestia gustu of course, może za dużo grałem w gry gdzie scenariusz jest głównym celem i odzwyczailem się od starego dobrego siekania z boltera i zbierania czaszek dla Khorna.
Posty: 4535
Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
Niestety shonsu CHYBA warto grać na wyżynke i cintest potem ewentualnie punkty.
Odrazu nastawianie się na punkty jest mało wykonalne , ale po dwoch grach ciężko stwierdzić .
Jutro mam w planach maraton i dam znać jak inne scenario
Posty: 428
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Frakcja: Circle Orboros
Re: sr17 - testy
Co ciekawe, przy usunięciu scenariuszowej Nagłej Śmierci nagle okazuje się, że może minimalna liczba tur/turniej nie jest tak konieczna bo graczy można łatwiej uszeregować wedle różnych poziomów zwycięstwa jak np w Warhammerach. Co oznacza, że np nawet powyżej 8 graczy można pozostać przy 3 turach, szeregując graczy nie tylko po tym kto wygrał ale też jak bardzo miażdżąco wygrał, przez co zyskuje się czas na wydłużenie limitu DC na każdą bitwę, by mogła potrwać tyle ile trzeba aby dograć ją do końca.
Posty: 2411
Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
Posty: 4535
Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków
Frakcja: Protectorate of Menoth
Re: sr17 - testy
rozstawienie :
po 1 turze :
po 2 turze :
po 3 turze :
po 4 turze :
Ja zaczynałem i w piątej mojej turze udało się wygrać na scenariusz, 9-3, albo 10-4 z tego co pamiętam.
Akurat w tym scenariuszu bardzo łatwo punktować w turze przeciwnika i te punkty lecą szybko jak cholera.
na czasie miałem 12 minut, Pomek miał 20-25 min, 7 tur na bank dałoby się czasowo rozegrać.
nadal dziwny trochę ten sr17, ale coraz bardziej miły i da się przyzwyczaić.
nawet nie trzeba zbytnio list pod niego zmieniać, czego się piekielnie bałem, ale dodać 2-3 cwanych solosów zawsze spoko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości