Re: ROAD TO WC 2420 - Musza
Wróciliśmy szczęśliwie całą ekipą z Poznania do Krakowa i skierowaliśmy się z Krukerem do mnie na noc, żeby następnego dnia mógł wypoczęty kontynuować swoją podróż powrotną na wschód. Jesteśmy oczywiście świadomi straszliwych objawów nagłego odstawienia Warmachiny, więc postanowiliśmy rozegrać jeszcze jedną partyjkę do porannej kawy. Miało to przyczynić się do łagodnego zejścia w okres remisji zwanym z łaciny jako zmęczenius poturniejus matkoboskus. Dyskutowaliśmy na temat Oriona, nowego Warcastera Cyriss, którym zafascynowany jest Kruker i czeka tylko na wizytę świętego mikołaja/gwiazdki, żeby zacząć wspólnie podbój świata. Rozpiska z jego strony była zatem oczywista, ale wybór mojej wywołał dyskusje, która przeciągnęła grę o kilka godzin i nie pozwoliła swoją zażartością nawet swobodnie się odlać. Kruker był pewny, że Baldur2 nie ma z nim żadnych szans, a jako że jest specjalistą od Baldura2 to nie podejmowałem nawet dyskusji. Burzliwą jak Srom Patrol dyskusję wywołała natomiast Una2, której szanse ocenialiśmy skrajnie przeciwstawnie. Paweł ocenił ten matchup niepewnie, ale jako pod górkę dla Oriona, ja natomiast widziałem tylko i wyłącznie toolbox kontrujący ją każdym dostępnym narzędziem. Uznaliśmy w końcu, że dalsza dyskusja nie ma sensu, bowiem wspólnie należymy do grupy osób, które muszą przekonać się empirycznie o słuszności jakiejkolwiek teorii, bo jak mawiają nasi sąsiedzi - praktika jebiot teoriu.
moja lista:
[Theme] Call of the Wild
(Una 2) Una the Skyhunter [+29]
- Pureblood Warpwolf [17]
- Pureblood Warpwolf [17]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Scarsfell Griffon [8]
- Gorax Rager [7]
- Gorax Rager [7]
- Druid Wilder [0(4)]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Shifting Stones [0(3)]
lista Krukera:
[Theme] Destruction Initiative
(Orion 1) Eminent Configurator Orion [+28]
- Assimilator [16]
- Assimilator [16]
- Corollary [6]
- Diffuser [6]
- Prime Axiom [38]
Algorithmic Dispersion Optifex [2]
Attunement Servitors [0(4)]
Elimination Servitors [0(3)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Transfinite Emergence Projector [19]
scenariusz to Recon II:
przemyślenia przed grą i plan:
Muszę się w to wryć i zminimalizować straty po drodze. Zakładam, że zacznę i podlecę poza najpodlejsze zasięgi, a później zrobię alphe tym co zostanie i oby wystarczyło na kolosa lub TEPa... tzn. taki był plan.
rzut startowy:
Wygrałem i wybrałem zaczynanie. Kruker wybrał stronę po której było więcej terenu dającego bonusy przeciwko strzelaniu. Oddanie lasów mnie mogłoby wydawać się z pozoru nieracjonalne (i mnie też się tak wydawało zanim nie przedyskutowaliśmy tego wyboru), ale nie w tym przypadku...
deployment:
Qna2, Tura I:
Wszystko biegnie do przodu poza najpodlejsze zasięgi (18" od deploymentu przeciwnika), próbuję uchronić swój support (głównie Blackladzi), bo wiem, że jest kluczowy. Qna rzuca Wind Wall, żeby uchronić support.
Orion, Tura I:
Orion ma ten Wind Wall w czterech zębatkach. Kolos robi trample i wrzuca kulkę. Orion rzuca Spellpiercer, Magic Bullet na kulkę i Avenging Force. Kulka strzela w kamień i zabija przy okazji Blacklada (Magic Bullet). Drugi Blacklad wydaje się niegroźny, jest poza zasięgiem Hunters Marka w kolosa. Wszystko ustawia się poza mój skrócony threat.
Qna2, Tura II:
Dostrzegłem opcje wyciągnięcia kolosa. Jeden Gryf z Mirrage jest w zasięgu, a drugi może się tam dostać jeśli zaaplikuję Hunters Mark na kulkę, czego nie przewidział Kruker. Trzeci musiałby polecieć na flank, żeby pierwszy miał jakiekolwiek znaczenie (bo np. jeden atak odpada na kulkę, bo musi być celem szarży). Mierzymy wszystko przy pomocy proxy base i zaczynam realizację planu. Blacklad pochodzi i rzuca Hunters Mark w kulę, pudło. Koniec planu. Plan B jest taki, żeby wrzucić wszystko w strefy i zablokować punktowanie, a jednocześnie, żeby miało jakąkolwiek szansę przeżycia i tak kombinuję (zdjęcie). Wszystkie Gryfy biorą na siebie furie, żeby Orion nie dostał dodakowej kości na trafienie z FEATa, bo to byłby koniec (spoiler: i tak był)
Orion, Tura II:
To była oczywista tura FEAT. Na las w środku za którym chowają się Gryfy poleciał Mage Sight (zdejmuje stealth i daje widoczność przez las). Następnie Kolos i Asymilator kończą wszystkie te Gryfy. Po lewej TEP wyciąga jednego Gryfa a Asymilator z pomocą kulek wyciąga drugiego. Blacklad po prawej zostaje zastrzelony, a Orion ustawił się bardzo bezpiecznie z tyłu w zasięgu wyłącznie strzałów Qny (przy shield guardach). Po tej turze przestałem robić zdjęcia, bo postanowiłem, że tę grę mogę wygrać tylko i wyłącznie na czas, którego Kruker zużył bardzo dużo. 2:0
Qna2, Tura III:
Powstawiałem kolejne rzeczy do stref, tak, żeby zagrażały najważniejszym elementom rozpiski Krukera, ale żeby nie ułatwiać życia jednym plackiem ground poundera. Wilderka na flagę. Podczas tej tury sproxowałem jednego Pureblooda drugim (nie mogłem znaleźć proxy base?), który był mocno z tyłu i zapomniałem później tego drugiego dostawić zostawiając go poza stołem, także turbo-derp-RFP. 2:1
Orion, Tura III:
Orion generalnie morduje wszystko co contestuje i zdobywa kolejne punkty, ale nie udaje mu się wykończyć Pureblooda. Zostało 5 min na zegarze. 4:1
Qna2, Tura IV:
Wrzucam wszystko co mogę w strefy, ale mając 15 min na zegarze zamiast swobodnie zoptymalizować ruchy trochę to pospieszyłem. Generalnie musiałem realnie zagrażać casterowi i contestować wszystkie elementy, żeby to miało jakikolwiek sens i Kruker nie odklikał po prostu zegara. Nie miałem już za dużo rzeczy na stole - 1 Pureblood (lol), 1 Gryf, 2 Goraxy, 3 kamienie, Qna z czego ona musiała pobiec na flagę, bo Wilderka już tam umarła. 5:2
Orion, Tura IV:
Orion morduje wszystko mając jeszcze ponad minutę na zegarze, 7:2
Orion wygrywa na scenariusz
wnioski po grze:
Kruker odebrał mi puchar i pojechał do domu... a tak serio to stwierdził, że nie spodziewał się, że tak dobrze to zadziała. Właściwie cały toolbox realnie kontruję wszystkie sztuczki Qny. Po grze zrobiliśmy symulacje co by się stało, gdybym w pierwszej turze rozproszony powyżej 4" od siebie Gryfami poleciał agresywnie do przodu, ale było tylko gorzej - praktycznie już pierwsza tura zabierała mi wszystkie. Symulacje bezpiecznych pozycji Blacklada również okazały się nieskuteczne, bo jedyne bezpieczne miejsca są dla niego tam, gdzie jest bezużyteczny dla gry. Cóż, takie życie.
Uważam, że Orion został stworzony jako odpowiedź Cyrissu na wszystkie theme force skupione wokół battlegroupy. Każda frakcja już taki theme posiada, więc należało dostosować do tego CoC. Jeśli pojawi się on w meta, a pojawi się na pewno, będzie potrzebna w pairingu rozpiska oparta na piechocie. Dla mnie to oznacza prawdopodobnie telefon po chłopaków z Tarnowa... w sumie chyba dobrze, że ktoś taki wymusza, żeby nie stać w miejscu z rozpiskami.
Dzięki Kruker za grę i prezentacje możliwości Oriona, szczerze go nienawidzę i mam nadzieje, że zardzewieją mu wszystkie widelce. Wam dziękuję za dotrwanie do końca, był to najsmutniejszy raport w historii moich raportów - nigdy więcej!