Gra 1 - Morghul3 (Fryta) vs Reznik2 (Ven)
Nagranie:
https://youtu.be/M4nvpBxY9QADominar Morghoul & Escorts - WB: +25
- Dominar Morghoul & Escorts (Cont.)
- Aptimus Marketh - PC: 0
- Archidon - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10)
- Titan Sentry - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)
Siege Animantarax - PC: 17
Siege Animantarax - PC: 17
Immortal Vessel - PC: 0
Mortitheurge Willbreaker - PC: 0
Extoller Soulward - PC: 3
Extoller Soulward - PC: 3
Venator Dakar - PC: 4
Feralgeist - PC: 2
Venator Reivers - Leader & 9 Grunts: 15
- Venator Reiver Officer & Standard - Officer & Standard: 4
Paingiver Beast Handlers - Leader & 3 Grunts: 5 Venator Catapult Crew - Gunner & 2 Grunts: 5
Ocena matchupu: 50% Morg może kotrolowac dobrze piechotę ale nie jacki, plus deliverersi mogą bardzo łatwo wyczyścić support ew wbić dużo damage w BE
Scenariusz: the Pit2
Rozstawiam się symetrycznie z BE na flankach, obie bestie na prawej flance, gdyż tam przewiduję mojego przeciwnika. Murek staje na prawej flance na ok 19-20".
Tura 1. Skorne, BE pędzą do przodu żeby zając board space. Tak jak reszta armii. Apparition na Morgula, Stealth na reieversów.
Tura 1. Menoth, wszystko biegnie, troche strzałów w BE.
Tura 2. Skorne, Morghul oślepia Unit Iridian, następnie ostrzał z reiversów i BE zabija wszystkich poza 3ma. Archidon zabija jednego Iridiana i sprintuje za murek w strefie, licząc że będzie bezpieczny poza zasięgiem jacków. Drugi BE na drugiej flance zabija 3 deliverersów. Na prawej flance beast handlerzy lecza BE.
Tura 2. Menoth. Deliverersi plus solo na koniu zabijaja Archidona. Błąd 1 - Archidon był niepotrzebni ew strefie, powinien być w bardziej bezpiecznej pozycji. Deliverersi z prawej flanki strzeljaja chyba w BE, jack chowa się za lasem za obiektem. Reszta armii się zbliża.
Tura 3. Skorne. Lewy BE z małą pomocą zdejmuje jacka szarzując w obiekt. Morg z arc noda oślepia lewych deliverersów. Katapulta wypala szcześliwy strzał zdejmując wszystkich deliverersów poza 3ma. Błąd 2 - Na tym etapie apparition powinno iść na sentry, który nie miał threata do jacków menothu, apparytion dałoby mu threat 11. Prawy BE zabija solosa na koniu i robi repo blokując strefę ale poza zasięgiem szarży jacków. Błąd 3 - Sentry powinien być w środkowej strefie, żeby była trudniejsza do oczyszczenia.
Tura 3. Menoth. Solo oczyszcza spraykami troche piechoty na feacie reznika. Jack niszczy obiekt (tutaj mści się błąd 1 i 2, bo nie mam jak tego Jacka zdjąć). BE jest zaszarzowany przez 3 irydian i zjamowany. Lewi deliverersi nic nie robią. 1-0 Menoth
Tura 4. Skorne. Błąd 4. BE zabija 2 irydian. BE powinien zabić irydian włuczniami boostując, i się wycofać, zostać uleczonym i zagrażać strefie spoza zasięgu jacków. Został praktyczni ew miejscu w zasięgu 2 jacków. Błąd 5. Drugi BE zabija 3 deliverersów tym samym zostając w zasięgu reznika. Powinien postrzelać do deliverersów i zrobić repo poza zasięg reznika lub tak, aby reznik musiał być w threacie od morghula żeby zdjać BE. Arcnode kontestuje. Morg blinduje prawych deliverersów. Katapulta zdejmuje kupę deliverersów z prawej flanki celnym strzałem w tłum. 2-1 Skorne
Tura 4. Menoth. Be ginie, strefa oczyszczona przez solo na koniu z flamerem. Blad 6 potencjalnie - powinienem zblindować solosa a nie deliverersów. 2-3 Menoth
Tura 5. Skorne. Jest mało czasu, liczę na to że mój przeciwnik wyclokuje się szybciej bo nie ma jak kontestować lewej strefy. Morgul featuje oczyszcza większość środkowej strefy poza 1 modelem i robi overtake/repo za las. Błąd 7. Morghul był wprawdzie za lasem, ale w zasięgu chodzenia od reznika. Mści się błąd 1 - brak archidona do sprintu. Słoń zabija jacka, i wchodzi do strefy. Feral gaist kontestuje strefę. 3-3
Tura 5. Menoth. Morgul ma prawdzie 4 transfery, ale słoń jest w zasięgu jacków z prawej flanki. Jacki zostawiają słonia na może 10 kratkach. Reznik zabija Morgula. Przeciwnik kończy z 30 sekundami na zegarze.
Analiza błędów:
Błąd 1 - Archidon był niepotrzebni ew strefie!
Błąd 2 - Na tym etapie apparition powinno iść na sentry, który nie miał threata do jacków menothu, apparytion dałoby mu threat 11.
Błąd 3 - Sentry powinien być w środkowej strefie, żeby była trudniejsza do oczyszczenia. Dodatkowo przemyśleć umiejscownienie murka. W miejscu w którym był, blokował niektóre charg lany mojemu słoniowi.
Błąd 4. BE zabija 2 irydian. BE powinien zabić irydian włuczniami boostując, i się wycofać, zostać uleczonym i zagrażać strefie spoza zasięgu jacków. Został praktyczni ew miejscu w zasięgu 2 jacków.
Błąd 5. Drugi BE zabija 3 deliverersów tym samym zostając w zasięgu reznika. Powinien postrzelać do deliverersów i zrobić repo poza zasięg reznika lub tak, aby reznik musiał być w threacie od morghula żeby zdjać BE
Blad 6 potencjalnie - powinienem zblindować solosa a nie deliverersów,
Błąd 7. Morghul był wprawdzie za lasem, ale w zasięgu chodzenia od reznika. Na tym etapie gry powinienem zamiast próbować oczyszczać środkową strefę zjamować ją i scorować w lewej strefie licząc na zegar przeciwnika.
Poprawki i wnioski na podstawie błędów:
BE nie powinny angażować się w melee się za wcześnie, ew. tylko w sytuacji kiedy nie mogą zostać skontrowane przez coś co może je zdjąć. Ostrzeliwanie jacków żeby zrobić jakiś wstępny damage byłoby wskazane.
Podobnie jak BE, Archidon nie powinien narażać się na szarże za wcześnie, nie powinien być pionkiem do tradowania na początek.
Uważniej stawiać murek, zeby w czasie gry nie przeszkadzał w szarżach i pomógł w ukrywaniu się Morgulowi.
Morghoul lubi grać agresywnie, trzeba jednak pamiętać że nie ma statystyk front line castera i uważać żeby nie umarł.
Ocena Matchupu po grze: myślę że jest to matchup 50%. Osoba która będzie znała MU lepiej zyska przewagę nawet do 10%, dzięki wiedzy jakie są priorytety wybierania celi.