Kategorii masz tyle ile pomysłówDla "bestii"Pierwsza uwaga to "fury management" jaki posiadasz w armi: kamyki ( zdolność serenity ) , druid wilder - pamiętaj o tym myśląc o bestiach.
W zasadzie kążdy warlock orborosu spotykany jest w wersji bardziej bestiowej ( bo kazdy jakoś może to robić )
najcześciej masz:
p/e Kaya [ nie mowie ze najlepszy wybór ale oczywisty z racji bonusow ]
Kromac - bardzo ciekawy i czesto grany zb estiami. Problemem jest uzupelnienie go piechotą tak zeby w pełni z warpatha korzystać rózni gracze mają różne doświadczenia z tym
widywałem tez:
pKruegera, ekruegera, eBaldura, Mohsara na kilku bestiach... i też to jako tako daje rade
pBaldur grany w wersji tierowej - byłby super ale w aktualnych czasach bestie kamienne biją za słabo w stos do nagromadzonej ilości rozpisek z wysokim armorem
Wersje "bardziej oparte na oddziałach"tak TYPOWO opartych na oddziałach masz w zasadzie 1 castera;) no dwóch. Na oggół 2-3 bestie w kazdej battle grupie musisz miec ze wzg na ładowanie furii co ture
- p i e morvahna - bardzo przyzwoicie działaja z piechotą, wspierają ją i dobrze sobie z tym radzą
- grayle też może lubić piechotę...
a oprócz tego zależy od wariantów
pBaldur, Cassius, eKrueger, pKrueger
eBaldura na większej liczbie piechoty nie widze
Uniwersalni... cóż mam dużo dość uniwersalnych warlocków i to jest chybab nasze największe przekleństwo i błogosławieństwo...
U nas istnieje takie okreslenie jak All-arounder - czyli cos co wyskakuje na większość przeciwników
eMorvahna - BARDZO uniwersalna. Nowy warlock ale na pewno bedzie często grany
eKrueger, pKrueger, pbaldur
troszke dalej bo trudni do ogrania i trzeba umiejętnie wyłonic ich słabe matchupy: pMorvahna (problem z puryfikacja ma:( ), Kromac, Cassius
Inne kategorie ?Casterzy "Taktyczni" "kontrolni" którzy zbiorem umiejętności typowo wspierają tego typu gre: (co nie znaczy ze sie tylko do tego nadają - po prostu z samej budowy spell listy/feata już dają coś do tego elementu gry )
eKreuger ( feat , storm wall, telekineza - to elementy pilnowania tempa gry )
pBaldur ( Las , feat - znowu elementy spowalniajace przeciwnika )
Mohsar ( pilary + feat bardzo anty hordowy - ciekawe rozwiązanie ale trudne do grania )
Cassius ( jego feat ma duzy wplyw na jedna runde i mocno defensywnie mozna nim grac - ale trzeba wiedziec gdzie dobre to dziala )
Casterzy "na attrition" lub po ludzku dobrze wspierający gre na wyniszczenie:
eBaldur - pozwala bardzo zwiększych przezywalnosc wlasnych modeli
eMorvahna - wskrzeszanie to wystarczajaca umiejetnosc poprawiająca ten element
p/e Kaya - cofania bestii nie mozna nie docenic. Wbijasz niszczysz i cofasz sie poza zasiegi wroga to bardzo dobrze pasuje do gry na wyniszczenie
pKrueger - on pasuje z kolei potrafi łatwym sposobem zniszczyc duzo modeli wroga w jedna ture - to daje nam znaczną przewage w grze na wyniszczenia
Cassius - to troche turdiejsza sprawa, ma potwornie mocny czar anty piechotny - hellmouth, i moze go uzywac 2x na ture ( jak dobrze zbiera dusze ) - ale sam musi uwazac na ew. caster killa
Co wybrać z góry ? To trudne pytanie:w miare łatwo ograć i miec efekty:
pBaldurem, p/e Kruegerem - ich featy działają w sposob oczywisty, ich mechanike dość łatwo zrozzumieć i zaadoptować dla siebie.
w miare latwo ograc , ale z efektami roznie bywa ( bo nie sądość uniwersalne ):
p i e kaya
bardzo oczywistym i mocnym wyborem będzie eMorvahna - ale trzeba po prostu nią dużo cwiczyc z racji tego ze opiera się na manipulacji własnym zyciem ( mozna ją na początku często wystawiać na caster killa )
wybory trudne, i specyficzne które raczej na początku będa kłopotliwe( ale po jakims czasie sk uteczne )
eBaldur, Cassius, Kromac, pMorvahna
wybory trudne które przyniosą Ci dobre żniwo gdy będziesz doswiadczonym graczem:
Grayle, Mohsar
Co do modeli:Bestie: Goraxa pewnie predzej czy pozniej uzyjesz, Warpwolf stalkera tez, megalith czasami jeszcze jest uzywany to takie proste wybory
wybory rzadziej grane to np. wold watcher , i ew. ghetorix tez nie jest zły
Pozostale bestie są grane sporadycznie aktualnie, a niektóre prawie wcale ( argus;), gryfy )
Wybór niełatwy na start, które niekoniecznie polecam komuś zupełnie nowemu to Woldwrath i Celestial Fulcrum - modele te mają swoje zalety, ale warto lepiej poznać gre zanim zainwestujesz duże pieniązki w nie
Piechota: typowo często uzywane są Warpborn skinwalkerzy z attachmentem (bez niego sa useless;) ), BloodTrackerki z nualą - bardzo dobry oddział. drugi oddzial kamieni - uwierz bedziesz czesto gral dwoma
w dalszej kolejnosci: Specyficzny ale grywalny oddział to Stoneward + woldstalkers, Wolfriders
a w dalekim tyle ze wzg na nieczeste grranie nimi sa: druidzi ( nie sa słabi ale trudno sie nimi gra, i trzeba umiec to robic, poza tym nei wszedzie Ci beda pasowac ), blood weaverki - może i ładne ale nie aż tak dobre. Sentry stone, reevsy to raczej melodai przyszłości - nieczęsto je wystawisz.
swamp gobber bellows crew - taniutki 2 modelowy oddzial, dając 5calową chmurke osłone dla Twojego castera + chmurke aktywującą prowla na gallows groove czy warpwolf stalkerze
Solosi:Gallows Groove - prawie na pewno GDZIEŚ wrzucisz
Druid Wilder - jw
Gatorman Witchdoctor - jw
troche rzadsze propozycje:
blackclad, wolflord morraig ( do wilkow ), reeve hunter
bardzo rzadko uzywane - co nie znaczy slabe
Lord of the feast
Ludzie twierdzący że orboros jest broken cierpią na chroniczny zanik zdrowego rozsądku ;)