Strona 1 z 1

Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 20:02
przez Epik
Hej, gram ostatnio troszkę zbyt mało, i stąd być może naiwne pytanie o metę jak w temacie. Czy model za „5-6” pkt. który co turę ma boostowany pow 14 + kilka ciekawostek i dodatkowo jest nietrywialny do zabicia, nie powinien być widziany we wszystkich rozpiskach dwa razy? Dlaczego gra się tylko jedną studnią i to nie wszędzie?

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 20:07
przez Kamo
Do tej pory był spory problem z tierami, w tym momencie może się to zmieni. Ma też spore minusy, nie można jej ruszyć więc jesteś podatny na strony stołu które wybiera przeciwnik, zawsze będzie je widać. Nie zawsze może być must have w ilości 2,w odroznieniu od tridentów :P

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 20:07
przez Brohun
było o tym gadane w poznaniu to podsłuchałem trochę - z tego co rozumiem jest to kwestia tego ze nie liczy sie do darmowych punktow. teraz pewnie bedzie sie gralo na dwie bo zawsze masz 3 requisition pointy

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 20:11
przez Epik
Hmm. Dobra, spytam na forum orborosu FB zobaczymy co jeszcze mówią ludzie na świecie :p

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 06:23
przez QcDWG
Chodziło o punkty. Teraz 2 będą często np w bonesach. Mam na sprzedaż chce ktoś?

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 08:13
przez Mefju
Chętnie wezmę :P

Re: Dlaczego gra się tylko jedną studnią?

PostNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 09:43
przez Musza
Studnia zawsze liczyła się do darmowych punktów w Bonesach i raczej nie była grana w ilości szt. 2, więc Requisition System tego nie zmieni. inna sprawa, że Bonesy rzadko były ostatnio grane, coraz mniej od wyjścia Dev Host. Bonesy cierpią na supporto-żerność, a dostają aktualnie (tj. przed Oblivion) śmiesznie tanie darmowe karty (większość list maxuje na 10-punktach, więc relatywnie mało do innych theme po CiD). Zatem druga studnia w rozpisce odbiera punkty z przestrzeni na "modele pracujące".

Problem studni w Dev Host to system przeliczania punktów i kompromisów jakie trzeba było podjąć, żeby ją zmieścić bez straty darmowej karty. Jeśli ktoś zdecydował się na utratę darmowej karty (i jednocześnie odzyskaniu ze studni z ograniczeniem 'do 5 punktów', ale z luksusem wyboru solo podczas gry) to tak na prawdę był to model za 10 punktów. Niemniej była czasem grana z i bez straty w zależności od tego co oferowała reszcie, ale daleko było jej do auto-include.

Kwestia dwóch studni to już inny problem. Zakładając, że mówimy o DevHost to dwie studnie kosztują tym bardzo uproszczonym przelicznikiem 15 punktów* w większości przypadków (tracimy 1 slot, a dostajemy 2 solo, zakładając, że mieścimy jeszcze 40 punktów Tharnow). Niestety jest to model ze statycznym threatem, nieruchomy, zawsze widoczny, który podczas deploymentu musi być ustawiony na całą grę w relacji do stref, ew. ambusha i tego gdzie reszta armii chciałaby być. Samo znalezienie miejsca na nią na stole może być problematyczne, co dopiero dwóch. Kolejną rzeczą jest fakt, że druga nie przynosi już tej samej wartości do stołu, bo dubluje umiejętność supportową przedłużania kontroli warlocka. *Na koniec fakt odejmowania 5 punktów jest błędny, bo np. jednym z najczęściej wybieranych przeze mnie solo jest Gallows Grove za 2 punkty. Dodam, że fakt przyzywania solosa do odpowiedniego MU ma swoją wartość, ale przyzwanie drugiego już niekoniecznie. Często brakuje nam tego jednego narzędzia oferowanego przez konkretnego solo, którego jednocześnie nie zdecydowaliśmy się włożyć do listy z jakiegoś powodu.

Dlatego po zmianach 1 studnia jest prawie, że auto include, ale 2 zobaczymy raczej rzadko (choć na pewno zobaczymy)