tiery Siege'a z nowego NQ
Posty: 43
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Właśnie. W nietypowych rozpach zachodzi tzw. "efekt Tutajca", zwany też efektem "WTF!? Jak to ma działać?"
Posty: 1145
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Frakcja: Mercenaries
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Czasem tez zachodzi efekt Heru, ze konczy sie jedynie na slawie :)
Posty: 488
Dołączył(a): czwartek, 13 czerwca 2013, 10:55
Lokalizacja: Pisary
Frakcja: Retribution of Scyrah
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Searforge: 54/55 - 98% painted
Gorten - 3 : 3
Durgen - 2 : 1 : 1
Ossrum - 4 : 3
Trollbloods: 7/63 - 11% painted
edoomy - 3 : 1
pdoomy - 0 : 0
Gorten - 3 : 3
Durgen - 2 : 1 : 1
Ossrum - 4 : 3
Trollbloods: 7/63 - 11% painted
edoomy - 3 : 1
pdoomy - 0 : 0
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Trenche mogą się łączyć. Jest to zapisane w zasadach tierów i chyba nawet w zasadach w rulebooku.
Ogólnie myślałem, żeby wystawiać te okopy w dwóch liniach. Pierwsze 9" od mojego deploya, do których mogłyby wszarżować modele po rzuceniu czarów. Kolejne na maxa do przodu, do których wchodziłyby Minutemany i Huntery (Mają AD). Nie zapominajcie też, że zawsze mogę użyć Fox Hole'a, który połata braki w coverach i odpornościach na blasty.
Jacki, które mają 14-16 Defa i do 18 Arma (czyli pierwsza linia) nie będą łatwe do rozwalenia nawet w walce wręcz. A później? Huntery mają Parry a Minutemany Flak Fielda. Im więcej modeli będzie je otaczało tym lepiej dla mnie. W przypadku modeli z większym Armem mogę użyć feata i po prostu przemielić każdą ilość piechoty.
Wystawiam na stół 182 damage boxy z wysokim Armem i/lub Defem. To musi być na coś dobre...
Ostatecznie pozostanie sława płynąca z korzystania z Triumpha!
Edit: Fafel uwielbia grać przeciwko Victorii w każdej konfiguracji Jest moim idolem, nikt inny tak nie ma!
Ogólnie myślałem, żeby wystawiać te okopy w dwóch liniach. Pierwsze 9" od mojego deploya, do których mogłyby wszarżować modele po rzuceniu czarów. Kolejne na maxa do przodu, do których wchodziłyby Minutemany i Huntery (Mają AD). Nie zapominajcie też, że zawsze mogę użyć Fox Hole'a, który połata braki w coverach i odpornościach na blasty.
Jacki, które mają 14-16 Defa i do 18 Arma (czyli pierwsza linia) nie będą łatwe do rozwalenia nawet w walce wręcz. A później? Huntery mają Parry a Minutemany Flak Fielda. Im więcej modeli będzie je otaczało tym lepiej dla mnie. W przypadku modeli z większym Armem mogę użyć feata i po prostu przemielić każdą ilość piechoty.
Wystawiam na stół 182 damage boxy z wysokim Armem i/lub Defem. To musi być na coś dobre...
Ostatecznie pozostanie sława płynąca z korzystania z Triumpha!
Edit: Fafel uwielbia grać przeciwko Victorii w każdej konfiguracji Jest moim idolem, nikt inny tak nie ma!
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Grałem wczoraj powyższą rozpiską przeciwko Arhainowi i jego pMadrakowi. Jedyna różnica była taka, że Sentinel był podczepiony pod Allison.
Match Up nie był dla mnie specjalnie dobry, kości też nie pomagały, ale koniec końców przegrałem przez swoje nieogarnięcie. Źle wybierałem cele, źle boostowałem i (przede wszystkim) źle ruszałem swoje jacki.
Wnioski:
1. Te tiery są super Gra się nimi zupełnie inaczej niż resztą cygnarskich rozpisek. Jest to cegła i powinno się tym grać jak cegłą. Jacki powinny iść blisko siebie i wspomagać się nawzajem. To był największy błąd. Zbytnio rozproszyłem swoje modele. Inna sprawa, że nowe Incursion jest pod tym względem porąbane. 15" pomiędzy flagami to zdecydowanie zbyt dużo. Po zniknięciu flagi, praktycznie połowa stołu jest niewykorzystywana.
2. Ambusherzy dla tej rozpiski to jakiś horror. Po pierwsze trzeba o nich pamiętać (pierwszy fail), po drugie trzeba się przed nimi jakoś bronić (drugi fail). Wprawdzie wystawienie na flance Sentinela rozwiązałoby problem, ale to jest 1/8 moich modeli
3. Minutemany są genialne. nawet bez Foca ładują w modele przeciwnika dwa strzały z Powem 14, 14 Defa daje naprawdę niezłą przeżywalność (szczególnie, że jedna tuba raczej ich nie zdmuchnie) i dodatkowo są bardzo mobilne. Flak Field nie przydał się w tej grze właściwie w ogóle co wielkim zaskoczeniem nie jest. To wszystko mamy za 4 punkty.
4. Huntery się zbytnio nie spisały. Niby te 16" kontroli to sporo, niby jadą właściwie zawsze na 1 Focu, niby mają AP poza turą Feata, ale są strasznie drogie i strasznie zależne od rzutów. Chyba wolałbym za nie Chargery, które nieźle strzelają w każdej turze i są świetnym celem pod Explosivo. Są dodatkowo o dwa punkty tańsze od Hunterów. Jedyny ich problem jest taki, że średnio się kombią z Focusami Juniorów. Tak naprawdę jedynie Jakes może w pełni naładować jednego Chargera upkeepując Sidekicka.
5. Sentinel jest słodki. Def 15 (Sidekick), Arm 18 i 26 kratek za 3 punkty? Cudowne maleństwo!
6. Stormclad nie miał zbytnio szansy żeby się popisać (nie trafił działkiem w turze feata :/). Wydaje mi się, że lepiej byłoby go zastąpić czymś tańszym lub czymś twardszym.
7. Triumph... Jest solidnym jackiem. Arm 20, bardzo dobre działo i 7 Rata nieźle współgrają. Oczywiście, że wolałbym tańszego o 2 punkty Defendera, ale cóż... Nie można mieć wszystkiego, prawda?
Mam dwie drogi, które następnie chciałbym przetestować.
Obydwie wprowadzają większą ilość ciężkich jacków do rozpiski.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Ironclad (6pts)
* Ironclad (6pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Hunter (5pts)
* Hunter (5pts)
Ironclady za 6 punktów? Mat 7, Pow 18, Tremor, dużo kratek - na papierze wyglądają naprawdę dobrze. Trochę szkoda Sentinela, ale trudno. Jakoś bez niego przeżyję.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Centurion (8pts)
* Centurion (8pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Charger (3pts)
* Sentinel (3pts)
W obydwu wypadkach tracę nieco strzelania, ale zyskuję wygar w walce wręcz i dużo większą przeżywalność. W Cygnarze nie ma twardszych modeli niż Centurion z Arcane Shieldem. Wprawdzie 6 Mata trochę mnie martwi, ale to jest ogólnie problem tej rozpiski. Cieszę się z tego Chargera za to. Wydaje mi się, że choć trochę powetuje mi stratę trzech działek.
Pomysły? Sugestie?
Match Up nie był dla mnie specjalnie dobry, kości też nie pomagały, ale koniec końców przegrałem przez swoje nieogarnięcie. Źle wybierałem cele, źle boostowałem i (przede wszystkim) źle ruszałem swoje jacki.
Wnioski:
1. Te tiery są super Gra się nimi zupełnie inaczej niż resztą cygnarskich rozpisek. Jest to cegła i powinno się tym grać jak cegłą. Jacki powinny iść blisko siebie i wspomagać się nawzajem. To był największy błąd. Zbytnio rozproszyłem swoje modele. Inna sprawa, że nowe Incursion jest pod tym względem porąbane. 15" pomiędzy flagami to zdecydowanie zbyt dużo. Po zniknięciu flagi, praktycznie połowa stołu jest niewykorzystywana.
2. Ambusherzy dla tej rozpiski to jakiś horror. Po pierwsze trzeba o nich pamiętać (pierwszy fail), po drugie trzeba się przed nimi jakoś bronić (drugi fail). Wprawdzie wystawienie na flance Sentinela rozwiązałoby problem, ale to jest 1/8 moich modeli
3. Minutemany są genialne. nawet bez Foca ładują w modele przeciwnika dwa strzały z Powem 14, 14 Defa daje naprawdę niezłą przeżywalność (szczególnie, że jedna tuba raczej ich nie zdmuchnie) i dodatkowo są bardzo mobilne. Flak Field nie przydał się w tej grze właściwie w ogóle co wielkim zaskoczeniem nie jest. To wszystko mamy za 4 punkty.
4. Huntery się zbytnio nie spisały. Niby te 16" kontroli to sporo, niby jadą właściwie zawsze na 1 Focu, niby mają AP poza turą Feata, ale są strasznie drogie i strasznie zależne od rzutów. Chyba wolałbym za nie Chargery, które nieźle strzelają w każdej turze i są świetnym celem pod Explosivo. Są dodatkowo o dwa punkty tańsze od Hunterów. Jedyny ich problem jest taki, że średnio się kombią z Focusami Juniorów. Tak naprawdę jedynie Jakes może w pełni naładować jednego Chargera upkeepując Sidekicka.
5. Sentinel jest słodki. Def 15 (Sidekick), Arm 18 i 26 kratek za 3 punkty? Cudowne maleństwo!
6. Stormclad nie miał zbytnio szansy żeby się popisać (nie trafił działkiem w turze feata :/). Wydaje mi się, że lepiej byłoby go zastąpić czymś tańszym lub czymś twardszym.
7. Triumph... Jest solidnym jackiem. Arm 20, bardzo dobre działo i 7 Rata nieźle współgrają. Oczywiście, że wolałbym tańszego o 2 punkty Defendera, ale cóż... Nie można mieć wszystkiego, prawda?
Mam dwie drogi, które następnie chciałbym przetestować.
Obydwie wprowadzają większą ilość ciężkich jacków do rozpiski.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Ironclad (6pts)
* Ironclad (6pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Hunter (5pts)
* Hunter (5pts)
Ironclady za 6 punktów? Mat 7, Pow 18, Tremor, dużo kratek - na papierze wyglądają naprawdę dobrze. Trochę szkoda Sentinela, ale trudno. Jakoś bez niego przeżyję.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Centurion (8pts)
* Centurion (8pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Charger (3pts)
* Sentinel (3pts)
W obydwu wypadkach tracę nieco strzelania, ale zyskuję wygar w walce wręcz i dużo większą przeżywalność. W Cygnarze nie ma twardszych modeli niż Centurion z Arcane Shieldem. Wprawdzie 6 Mata trochę mnie martwi, ale to jest ogólnie problem tej rozpiski. Cieszę się z tego Chargera za to. Wydaje mi się, że choć trochę powetuje mi stratę trzech działek.
Pomysły? Sugestie?
Posty: 1145
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Frakcja: Mercenaries
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Są po prostu najlepszym celem na zamianę w AoE w sytuacji, w której bym tego potrzebował. Huntery nic nie zrobią blastami z PoW 3 a Minutemany mają za mały zasięg. Może rzeczywiście w przypadku rozpiski z dwoma Minutemanami to nie ma większego znaczenia. Jak tak bardzo Ci to przeszkadza, wykasuję to zdanie
Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja mojej wypowiedzi.
Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja mojej wypowiedzi.
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Witam długo mnie nie było na forum
Ale Sige zmotywował mnie
Ostatnio grałem 3 bitwy na tireach z NQ50
pierwsza gra byla z samymi drzewami i konstruktami i nie poszło ...
W rozpisce mialem
pod Czarnuchem T4
Ironclad 6pkt
Ironclad 6pkt
triumph
arlan
mechanicy
3 x journey (sentinel i charger)
rozpiska okazala sie ajna tylko na papierze
za mało bicia i z krótkie strzelanie z mala silą ogólnie lipa
Dwie pozostałe rozgrywki to z \eLilth
Nie byla to najmocniesza rozpiska jak przeciwnik mogl zlozyc , ale
slaba tez nie była z ciezkich bestii
thypoon
Ravengor
nephilim z kusza
Carnivean
5 raptorow
solos stridersow
pasterka lub dwie
Ja mialem:
Pod Czarnuchem T4
Storwalla
I trumpha
Jeden Juorney
miał chargera i Huntera
drugi Journey
sentinela i minutmena
dla wymogow tiera
byl arlan i mechanicy
O dziwo ta rozpiska okazala sie calkiem sympatyczna, co prawda jak sie gra z legionem to cos takiego jak Journey nie istnieje
i ta sa najslabsze pkt tej rozpiski...
wynik gier to 1-1
zastanawiam się teraz czy nie wywalić Huntera i wstawić lancera , pod Czarnucha
Ale Sige zmotywował mnie
Ostatnio grałem 3 bitwy na tireach z NQ50
pierwsza gra byla z samymi drzewami i konstruktami i nie poszło ...
W rozpisce mialem
pod Czarnuchem T4
Ironclad 6pkt
Ironclad 6pkt
triumph
arlan
mechanicy
3 x journey (sentinel i charger)
rozpiska okazala sie ajna tylko na papierze
za mało bicia i z krótkie strzelanie z mala silą ogólnie lipa
Dwie pozostałe rozgrywki to z \eLilth
Nie byla to najmocniesza rozpiska jak przeciwnik mogl zlozyc , ale
slaba tez nie była z ciezkich bestii
thypoon
Ravengor
nephilim z kusza
Carnivean
5 raptorow
solos stridersow
pasterka lub dwie
Ja mialem:
Pod Czarnuchem T4
Storwalla
I trumpha
Jeden Juorney
miał chargera i Huntera
drugi Journey
sentinela i minutmena
dla wymogow tiera
byl arlan i mechanicy
O dziwo ta rozpiska okazala sie calkiem sympatyczna, co prawda jak sie gra z legionem to cos takiego jak Journey nie istnieje
i ta sa najslabsze pkt tej rozpiski...
wynik gier to 1-1
zastanawiam się teraz czy nie wywalić Huntera i wstawić lancera , pod Czarnucha
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Fajnie, że ktoś to jeszcze testuje
Nie wydaje mi się, żeby wstawianie Lancera miało sens. Rzucanie Hammera to nie jest coś co Siege chciałby robić - zżera za dużo Focusa. A tak naprawdę to byłby jedyny czar, który wykorzystuje Arc Node'a.
Możesz powiedzieć jak Ci się spisywały Ironclady?
Planuję przetestować tę rozpiskę w najbliższym czasie na MU, które spędza mi sen z powiek czyli Trolle:
Tiers: 4
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Centurion (8pts)
* Centurion (8pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Charger (3pts)
* Sentinel (3pts)
Może jakiś gracz trollowy by się wypowiedział na ten temat?
Nie wydaje mi się, żeby wstawianie Lancera miało sens. Rzucanie Hammera to nie jest coś co Siege chciałby robić - zżera za dużo Focusa. A tak naprawdę to byłby jedyny czar, który wykorzystuje Arc Node'a.
Możesz powiedzieć jak Ci się spisywały Ironclady?
Planuję przetestować tę rozpiskę w najbliższym czasie na MU, które spędza mi sen z powiek czyli Trolle:
Tiers: 4
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Centurion (8pts)
* Centurion (8pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Charger (3pts)
* Sentinel (3pts)
Może jakiś gracz trollowy by się wypowiedział na ten temat?
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Średnio... Zagrałem kilka gier z trollami i PoMem. Przegrałem wszystkie. Siege chyba nie jest po prostu dla mnie. Niby mocny caster a nie wygrałem nim jeszcze ani jednej gry
Tak czy inaczej, mam kilka wniosków.
1. Nieważne jak się starasz, Journeymani będą umierać. Nie można stać nimi kompletnie z tyłu. Chyba, że będą mieli Huntera lub żadnych jacków. To drugie może mieć sens jeśli zdecydujemy się na kompletną zmianę podejścia. Można pomyśleć nad dwoma kolosami z ASem.
2. W powyższych rozpiskach miałem za mało ataków. Mocno bijąca piechota w dużych ilościach była nie do przejścia. Znowu to może być rozwiązane przez kolosa lub dwa.
3. Strasznie łatwo jest wypchnąć te rozpiski ze scenariusza. Sentinel pod Jakes nieźle broni stref, ale to mało...
4. Centuriony były słabe. Łatwo je ominąć lub ściągnąć im ASa eEiryss. Polowanie Siegem lub Triumphem na elfkę do łatwych nie należy
Wiem, że w moich grach popełniłem dużo błędów. Tiery są strasznie zabawne i może kiedyś tam spróbuję podejść do nich ponownie. Ale na pewno w innej wersji.
Tak czy inaczej, mam kilka wniosków.
1. Nieważne jak się starasz, Journeymani będą umierać. Nie można stać nimi kompletnie z tyłu. Chyba, że będą mieli Huntera lub żadnych jacków. To drugie może mieć sens jeśli zdecydujemy się na kompletną zmianę podejścia. Można pomyśleć nad dwoma kolosami z ASem.
2. W powyższych rozpiskach miałem za mało ataków. Mocno bijąca piechota w dużych ilościach była nie do przejścia. Znowu to może być rozwiązane przez kolosa lub dwa.
3. Strasznie łatwo jest wypchnąć te rozpiski ze scenariusza. Sentinel pod Jakes nieźle broni stref, ale to mało...
4. Centuriony były słabe. Łatwo je ominąć lub ściągnąć im ASa eEiryss. Polowanie Siegem lub Triumphem na elfkę do łatwych nie należy
Wiem, że w moich grach popełniłem dużo błędów. Tiery są strasznie zabawne i może kiedyś tam spróbuję podejść do nich ponownie. Ale na pewno w innej wersji.
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
Ech... szkoda, że wszystko w Cygnarze jest "fajne, ale Stormwall jest lepszy".
W sumie i tak póki co nie planuje zakupów figurkowych, ale strasznie spodobały mi się te tiery, zwłaszcza że mam pomalowanego Siege'a z którym nie bardzo wiem co zrobić.
A Triumph jest choć troche bardziej grywalny w tych tierach?
Edit: a czy cos przeszloby jako journeymanka? żeby nie powtarzać wzorów przy trzech praktykantach. Zamieniłbym jeszcze broń na prostszy miecz (mam gdzieś w bitsach taki zwykły, warmachinowy) zamiast tej ashlynnskiej szpady
W sumie i tak póki co nie planuje zakupów figurkowych, ale strasznie spodobały mi się te tiery, zwłaszcza że mam pomalowanego Siege'a z którym nie bardzo wiem co zrobić.
A Triumph jest choć troche bardziej grywalny w tych tierach?
Edit: a czy cos przeszloby jako journeymanka? żeby nie powtarzać wzorów przy trzech praktykantach. Zamieniłbym jeszcze broń na prostszy miecz (mam gdzieś w bitsach taki zwykły, warmachinowy) zamiast tej ashlynnskiej szpady
Re: tiery Siege'a z nowego NQ
To nie jest do końca tak... Po prostu jeśli chcesz znaleźć odpowiedzi na niektóre rzeczy, kolos może je podać na tacy. Też bym bardzo chciał żeby ciężkie jacki nie były zupełnie wypierane przez Stormwalla. Niestety cygnarskie maszynki zbyt dobre nie są. Z drugiej strony są zbyt uniwersalne żeby wymagać od nich niższego kosztu.
Nie zmienia to faktu, że można spokojnie bez kolosa grać i jeśli miałbym się na to decydować to po prostu użyłbym w tych tierach tylko ciężkich jacków. No... Może ewentualnie Hunterów i Sentinela.
Triumph zły nie jest. 10 punktów za niego to już nie jest aż taki straszny interes. Chociaż oczywiście dalej wolałbym Defendera. Brakuje trochę tego młotka.
Taki model bez problemu powinien przejść na Journeymana po zmianie mieczyka. Inna poza, inna głowa, inna broń - styknie
Nie zmienia to faktu, że można spokojnie bez kolosa grać i jeśli miałbym się na to decydować to po prostu użyłbym w tych tierach tylko ciężkich jacków. No... Może ewentualnie Hunterów i Sentinela.
Triumph zły nie jest. 10 punktów za niego to już nie jest aż taki straszny interes. Chociaż oczywiście dalej wolałbym Defendera. Brakuje trochę tego młotka.
Taki model bez problemu powinien przejść na Journeymana po zmianie mieczyka. Inna poza, inna głowa, inna broń - styknie
Posty: 43
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość