Grałem wczoraj powyższą rozpiską przeciwko Arhainowi i jego pMadrakowi. Jedyna różnica była taka, że Sentinel był podczepiony pod Allison.
Match Up nie był dla mnie specjalnie dobry, kości też nie pomagały, ale koniec końców przegrałem przez swoje nieogarnięcie. Źle wybierałem cele, źle boostowałem i (przede wszystkim) źle ruszałem swoje jacki.
Wnioski:
1. Te tiery są super
Gra się nimi zupełnie inaczej niż resztą cygnarskich rozpisek. Jest to cegła i powinno się tym grać jak cegłą. Jacki powinny iść blisko siebie i wspomagać się nawzajem. To był największy błąd. Zbytnio rozproszyłem swoje modele. Inna sprawa, że nowe Incursion jest pod tym względem porąbane. 15" pomiędzy flagami to zdecydowanie zbyt dużo. Po zniknięciu flagi, praktycznie połowa stołu jest niewykorzystywana.
2. Ambusherzy dla tej rozpiski to jakiś horror. Po pierwsze trzeba o nich pamiętać (pierwszy fail), po drugie trzeba się przed nimi jakoś bronić (drugi fail). Wprawdzie wystawienie na flance Sentinela rozwiązałoby problem, ale to jest 1/8 moich modeli
3. Minutemany są genialne. nawet bez Foca ładują w modele przeciwnika dwa strzały z Powem 14, 14 Defa daje naprawdę niezłą przeżywalność (szczególnie, że jedna tuba raczej ich nie zdmuchnie) i dodatkowo są bardzo mobilne. Flak Field nie przydał się w tej grze właściwie w ogóle co wielkim zaskoczeniem nie jest. To wszystko mamy za 4 punkty.
4. Huntery się zbytnio nie spisały. Niby te 16" kontroli to sporo, niby jadą właściwie zawsze na 1 Focu, niby mają AP poza turą Feata, ale są strasznie drogie i strasznie zależne od rzutów. Chyba wolałbym za nie Chargery, które nieźle strzelają w każdej turze i są świetnym celem pod Explosivo. Są dodatkowo o dwa punkty tańsze od Hunterów. Jedyny ich problem jest taki, że średnio się kombią z Focusami Juniorów. Tak naprawdę jedynie Jakes może w pełni naładować jednego Chargera upkeepując Sidekicka.
5. Sentinel jest słodki. Def 15 (Sidekick), Arm 18 i 26 kratek za 3 punkty? Cudowne maleństwo!
6. Stormclad nie miał zbytnio szansy żeby się popisać (nie trafił działkiem w turze feata :/). Wydaje mi się, że lepiej byłoby go zastąpić czymś tańszym lub czymś twardszym.
7. Triumph... Jest solidnym jackiem. Arm 20, bardzo dobre działo i 7 Rata nieźle współgrają. Oczywiście, że wolałbym tańszego o 2 punkty Defendera, ale cóż... Nie można mieć wszystkiego, prawda?
Mam dwie drogi, które następnie chciałbym przetestować.
Obydwie wprowadzają większą ilość ciężkich jacków do rozpiski.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Ironclad (6pts)
* Ironclad (6pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Hunter (5pts)
* Hunter (5pts)
Ironclady za 6 punktów? Mat 7, Pow 18, Tremor, dużo kratek - na papierze wyglądają naprawdę dobrze. Trochę szkoda Sentinela, ale trudno. Jakoś bez niego przeżyję.
Major Markus 'Siege' Brisbane (*5pts)
* Centurion (8pts)
* Centurion (8pts)
* Triumph (10pts)
* Squire (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Captain Arlan Strangewayes (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
* Minuteman (4pts)
Lieutnant Allison Jakes (3pts)
* Charger (3pts)
* Sentinel (3pts)
W obydwu wypadkach tracę nieco strzelania, ale zyskuję wygar w walce wręcz i dużo większą przeżywalność. W Cygnarze nie ma twardszych modeli niż Centurion z Arcane Shieldem. Wprawdzie 6 Mata trochę mnie martwi, ale to jest ogólnie problem tej rozpiski. Cieszę się z tego Chargera za to. Wydaje mi się, że choć trochę powetuje mi stratę trzech działek.
Pomysły? Sugestie?