Zmiany w MKIII nie były najkorzystniejsze dla Brisbejna.
Na plus należy zaliczyć dodanie tougha. Mała to pociecha, ale może uratować grę w skrajnych przypadkach.
Zdolność combat engineer dalej nie znajduje zastosowania.
Jego atak specjalny zyskał na sile (zwiększono o 2 do 14 POW), dalej ignoruje concealment, elewacje i stealth. Dodatkowo omija bonus za walkę, a strzały nietrafione przepadają nie przechodząc na inne modele w walce.
Zmiany w spellach:
- Explosivo jest teraz upkeepem na friendly faction model. Daje magiczny atak, a po - zabiciu modelu - kladzie sie 3"AOE zadające magiczne 8POW. Co ważniejsze model zabity jest remove from play.
- Force Hammer bez zmian.
- Foxhole (tutaj chyba jedna z bardziej bolesnych zmian) nie można już kłaść na modelach, ani żadnych przeszkodach. Czar ten znajduje zastosowanie jedynie defensywne. Wymusza to branie GMCA, jeśli jak w MKII chcemy "znikać" modele.
- Mage Sight w dobie większej ilości terenów, samorosnących lasów oraz mniejszej ilości modeli swobodnie ignorujących stealtha może okazać się jak najbardziej przydatny. Trzeba jedynie pamiętać, że działa wyłącznie na modele w battle groupie, dlatego należy zadbać o odpowiednią ilość strzelających warjackow.
- Rift nie jest już upkeepem
Do Feata została dodana informacja o usuwaniu wall templatów w kontroli... jedynie w niektórych matchupach przydatne.
Co do budowy listy na Czarnym uważam, że najwięcej stracił na zamianie Reinholdta w warcaster attachment. Teraz trzeba wybrać między żabą a bateryjką.
W tym wypadku wolę jednak bateryjkę. Przedłuża zasięg feata o 2", a lepiej strzelić chociaż raz, niż dwa bez feata. Z tego względu budowę listy zacząłbym od dodania bateryjki.
Co sądzicie o dodaniu do listy arc noda po to, żeby skorzystać z force hammera w niektórych sytuacjach?
W skład battlegroupy dołączyłbym również chargera, albo nawet dwa. Świetny, tani jack pod featem strzelający naprawdę mocno.
Cały czas zastanawiam się nad zasadnością brania Stormwalla. Jego działa o dużym zasięgu oraz wytrzymałość mogą się bardzo przydać. Byłby również dobrym celem pod Explosivo.
Może Defender?
Ze względu na zmiany w Foxholu dodanie GMCA nie byłoby głupim pomysłem.
Arlan dla foc oraz naprawiania.
Może Alten dla grevious woundów?
Jesli kolos to pewnie i Junior z Chargerem.
Z oddziałów pewnie standardowo Rangersi, ale co do tego? Ciężka kawaleria? Może lekka? Branie kolosa wyklucza niestety w mojej ocenie trencherów.
B13 jest trochę zbyt droga. Może nowy oddział Thorn Gun Magów?
Może Long Gunnerów kitrać w Foxholu?
Cały czas niestety zastanawiam się jaki ogólny kierunek powinna obrać lista na Siegu. Strzelecki armor cracking? Boli niestety brak możliwości ściągania upkeepów przeciwnika dodających do ARM.