FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Make Khador Great Again.

<<

Tantal

Avatar użytkownika

Posty: 308

Dołączył(a): piątek, 15 lipca 2016, 23:26

Lokalizacja: Gliwice

Frakcja: Khador

Post niedziela, 25 listopada 2018, 18:06

Re: Make Khador Great Again.

Jak się mają najnowsze cidowe zmiany do 'make khador greatest ever' ? :D Nie powiem zaskoczył mnie ten CiD bardzo, nie spodziewałem się tego. Chyba nawet podoba mi się nowy fenris. Zgadzam się z tym, że powinna to być jednostka która sieka w pierwszej linii z doomsami, a nie kitra się z tyłu żeby rozdawać pathindera. Aczkolwiek Escorty teraz nabierają na znaczeniu a to zwiększa koszt unitu do 13pkt. Co trochę blokuję spamy na 7-8 oddziałach. No albo Saxon ale on sam tylu oddziałów nie obsłuży. Pogramy zobaczymy.

Cóż ostatnio mniej grałem, ale udało się zaliczyć turniej w katowicach, który na szczęście w końcu się odbył :D. Nie ma zdjęć więc tylko w skrócie z relacjonuje gry. Ze względu na brak modeli do moich nowych list pojechałem tam z dwoma 'brodatymi listami'. Strakhovem1 w jaws of the wolf i Vladem3 w legion of steel która to wyglądała tak:

Khador Army - 74 / 75 points
[Theme] Legion of Steel

[Vladimir 3] Vladimir Tzepesci, Great Prince of Umbrey [+27]
- Berserker [8]
- Marauder [11]
- Marauder [11]
Iron Fang Kovnik [0(4)]
Kapitan Sofya Skirova [0(5)]
Uhlan Kovnik Markov [7]
Great Bears of the Gallowswood [9]
Iron Fang Pikemen (max) [15]
- Iron Fang Pikemen Officer & Standard [0(4)]
Iron Fang Uhlans (max) [20]
Iron Fang Uhlans (max) [20]


Zabawne, że Kuba przyjechał też z Vladem3 i też w legionie :D Przypadek? Nie sadze, Vladek3 na propsie. Tyle tylko, że on z Conquestem w battlegroupie.

I nawet fajnie się tym grało. Trafia to bardzo fajnie we wszystko co się rusza.. mat8 z combnami albo boostowane z szarzy kawalerii. Jak się doda do tego hofa.. No i te counterszarże zza drugiej linii :D DW mi prawię stół wywrócił jak od nich obrywał.
Pierwszy rzut w tej liście ma moim zdaniem duże znaczenie. Gdyż jak się zaczyna to konie stoją już na 25" stołu. Mimo wszystko nie widzę się tym grać przeciwko jakiemuś porządnemu gunlinowi. Kluczowe modele może i można schować w wind wallu ale i tak średnio to widzę.


Pierwszą starcie zagrałem z Batonem. To już jest klasyk, bo chyba nie było turnieju z naszym udziałem w którym byśmy ze sobą nie zagrali. Po wyborach casterów padło na Strakhof vs Makeda2. Trochę chyba liczyłem, że weźmie tego Xerxisa2 którego miał drugiego i dlatego poszedł Strakhof. Scenariusz Mirrage (3 flagi i 2 kółka), przegrałem rzut i lecę jako drugi. Teren był bardzo otwarty i niefaworyzujący żadnej strony. Na środku jako los blocker las, jakaś górka po mojej stronie a w jego strefie zboże + do tego jakieś mało znaczące wody. Ogólnie patelnia.

Jego rozpiska to Molik i krea w battlegroupie. Duży odział feroxów na lewej flance z Rhadeim, duży cataphract cetrati ustawionych na środku razem z resztą taboru(paingiversami i sztandarem). To tego duży oddział praetorian swordsmenów na prawej stronie.
Ja ustawiam Victora na przeciw feroxow, którego planem jest wbić się w środkowy las i tam trzymać środkową flage a jak dobrze pójdzie to i jeszcze tą po lewej. Środeczkiem behemoth z juggerem i berseker po prawej. Eliminatorki po bokach.

W pierwszej rundzie oczywiście pobiegł wszystkim na pałę trochę uważając na zasięgi strzału behemotha. Ja w mojej strzelam victorem, trafiony kot utrzymany przez staydeath a 3 innych płonie + ze 2 cetrati. Nie chcę strzelać behemothem po swordsmanach by nie odpalić venganca, a do reszty brak zasięgów. W drugiej rundzie przeciwnik po prostu jammuje mnie kotami i swordsmenami oraz cetrati zaraz za nimi. Molik chroni jego flage przy której stoi villbreaker. Ja w swojej staram się pozbyć tego ile tylko się da. Początkowo przy makedzie na full fury i staydeath to ciężko idzie ale koniec końców trochę tego shodzi. Niestety pudłuje jednego z ostatnich kotów który z dodga w wbija w moją strefie i nie mam już go czym dopaść. Ponadto pozwalam mu pktować na jego strefie bo nie mam jak tam się przedrzeć i jest 0:1. Baton w swojej musi zabić eliminatorke która kontestuje jego flage, zabić juggera który jako jedyny stoi przy środkowej fladze (berserker tak się spocił, że eksplodował w mojej :D, co prawda zabierając parę hipków ze sobą) i odział elimiatorek, dziadka + tinkera wokół 3 mojej flagi. Z featem makedy idzię mu to dość gładko i w ten sposób dobija do 5 pkt i kończy się gra.
Przewaga w ilości modeli, a może bardziej mała ilość ataków w mojej rozpisce. Do tego bycie drugim na bardzo szybkim scenariuszu i dzieje się to co zaprezentował mi Baton.
Obrazek
<<

Tantal

Avatar użytkownika

Posty: 308

Dołączył(a): piątek, 15 lipca 2016, 23:26

Lokalizacja: Gliwice

Frakcja: Khador

Post poniedziałek, 3 grudnia 2018, 20:14

Re: Make Khador Great Again.

Gra #3

Vlad2 Armored Corps vs Sylvestro Magnum Opus
Scenariusz Spread the Net

Sylvestro Enc'a:

Aurum Adeptus Syvestro - WJ: +28
- Suppressor - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 13)
- Vindicator - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)

Gorman Di Wulfe, Rogue Alchemist - PC: 4
Prospero - PC: 5
- Retaliator - PC: 9
Trancer - PC: 3

Combat Alchemists - Leader & 2 Grunts: 7
Crucible Guard Assault Troopers - Leader & 4 Grunts: 13
Crucible Guard Rocketmen - Leader & 5 Grunts: 9
- Rocketman Gunner - PC: 2
- Rocketman Gunner - PC: 2
- Rocketman Gunner - PC: 2
- Crucible Guard Rocketman Captain - PC: 4
Dragon's Breath Rocket - Gunner & 2 Grunts: 0
Steelhead Halberdiers - Leader & 9 Grunts: 11
- Doctor Alejandro Mosby - PC: 4



Roztawienie:
Obrazek
Legenda:
Kozlov to Vlad2, który aktualnie zażywa kompieli w nitro
Działka WG - Strike Tankery
Grerlord Konie - Supression Tankery
Butcher z psem - Ardanovich
Kodiak to devastator

Gram jako drugi. Po lewej stronie chcę wrzucić devastatora do jego strefy, gdyż chyba będzie mu go ciężko wyciągnąć. Obok niego democory, które też mają zagrażać jego strefe i środkowej. Wykładam shocktrooperów na przeciw rocketeerów z myślą że spokojnie wytrzymają ich ostrzał.

Pierwsza moja gra z Cruciblami. Ogólnie mam takie przekonanie, że spokojnie powinienem utrzymać ich ostrzał jeśli będę się bezpiecznie ustawiał.

Tura 1 Enc:
Halabardnicy dostają Transmutacje. Vindivator Admonition i chura do przodu,

Ja:
Arcane might, assail na juggerka, hands of fate na shocki, którzy podchodzą w shield wallu poza zasięgiem sprayi suppresora. Stawiamy covering firery, gdyż parę halabardników by miało zasięgi. A przed shocktrooperami, bo chybą nie chcę, żeby modele z def 18 zatrzymały mnie na skraju mojej strefy. Jacki na maxa do przodu(całe 8 khadorskich cali)

Obrazek
Pygi to Halabardy
Mauler - Vindicator

Tura2 Enc:

I myyyyk odwrócenie kamery:
Obrazek

Rakieciarze pukają do shoków ale nawet z pomocą rakietki bez rewelacji. Vindicator ubija mi 1 młociarza. Alchemicy stawiają cloudwalla za którym czają się halabardnicy.

Ja:
Shocktrooperzy z featem mają zasięg do Suppresora, więc nawet się długo nad tym nie zastanawiam. W razie "w" leci w jego kierunku jeszcze pocisk od tankera z grievious woundem. Pada mi 1 shocktrooper z featem, gdyż próbuje dopaść trancera przy fladze ale muszę zgarnąć po drodze free strika. Wierzę w swojego nakoksowanego samowara ale leci jakiś spike i gościa nie ma :(. Sprawę załatwia officer strzałem z assulta. Po lewej demosi po vengensie kontestują jego strefie i zabijają 2 assult trooperów i wbijają do alchemików. Chronie chłopaków covering firerami. Jugger wbija do strefy 1:0.

Obrazek

Tura 3 Enc:
Oczywiście leci feat. Sylvestro wskrzesza brakujących trooperów którzy później leczy w trakcie działania feata. Oczyszcza swoją strefę. Alice zmienia się w bestie i wbija do democorów jednak ci są twardzi. Halabardnicy ściągają mi drakhuna z konia. Gorman oślepia mi shocktrooperów i reszta ich otłukuje. Oboje zdobywamy po pkt na strefach 2:1

Ja:
Devastotor wybucha zabierając 2 trooperów. Democory mają grę życia i po kilku atakach z vengence i aktywacji w końcu udaję im się zabić Alice. Drakhun i strike tanker zabierają się za halabardników. Wysoki def trochę boli ale od czego są boosty z arcane mighta. Drakhun ubija rakieciarzy i ustawia się przy fladze. Ślepi shocktrooperzy układają shield walla i pomagają w combine ataku ziomkowi który widzi do czego bije :D. Supression tanker czyści full blastem. Drugi suppresion tanker przypomina sobie, że jednak flagi są ważne i biegnie do niej. 4:1

Obrazek

Tura 4 Enc:

Trooperzy konterstują moją flage ale niestety vindicator nie daję rady ubić Devastatora i jest po grze. Ja dalej punktuje moją strefę w jego turze i wygrywam na scenariusz w następnej rundzie.

Obrazek


Podsumowanie:
- Była to pierwsza moja gra z Cruciblami jak i pierwsza gra Cruciblami Enca. Więc rozpiska pewnie nie w pełni optymalna a już na pewno nie na ten matchup.
- Tak jak przewidywałem ten ostrzał był za słaby na samowary, a halabardnicy skutecznie zatrzymani covering firerem.
- Dzięki featowi udało się wyjąć najgroźniejszego jacka i jednocześnie przesunąć linie starcia daleko od mojej strefy co chyba zrobiło grę.

Obrazek
Obrazek
<<

Karpiu

Avatar użytkownika

Posty: 1292

Dołączył(a): poniedziałek, 11 maja 2015, 15:46

Frakcja: Khador

Post wtorek, 4 grudnia 2018, 15:00

Re: Make Khador Great Again.

Fajne raporciki wracaja. :)
<<

Tantal

Avatar użytkownika

Posty: 308

Dołączył(a): piątek, 15 lipca 2016, 23:26

Lokalizacja: Gliwice

Frakcja: Khador

Post poniedziałek, 10 grudnia 2018, 21:12

Re: Make Khador Great Again.

Gra #4

Butcher1 WG Kommand vs Barnabas2 Will Work for Food

Lista Adama:

Minion Army - 74 / 75 points
[Theme] Will Work for Food

[Barnabas 2] Barnabas, Lord of Blood [+23]
- Boneswarm [7]
- Boneswarm [7]
- Swamp Horror [15]
- Gatorman Soul Slave [0(5)]
Bog Trog Mist Speaker [0(4)]
Dahlia Hallyr [17]
Gatorman Witch Doctor [4]
Thrullg [0(5)]
Underchief Mire [4]
- Blackhide Wrastler [16]
Wrong Eye [17]
Boil Master & Spirit Cauldron [5]
Farrow Bone Grinders (min) [5]


I mój Butcher zanim doczekam się releasu Sorschy0 :

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Winter Guard Kommand

[Butcher 1] Orsus Zoktavir, The Butcher of Khardov [+28]
- Kodiak [13]
- Ruin [17]
Kovnik Andrei Malakov [4]
- Marauder [11]
Kovnik Jozef Grigorovich [4]
Winter Guard Infantry (max) [10]
- Winter Guard Infantry Officer & Standard [4]
- Winter Guard Rocketeer (3) [6]
Winter Guard Mortar Crew [0(5)]
Winter Guard Mortar Crew [0(5)]
Winter Guard Gun Carriage [17]
Winter Guard Gun Carriage [17]


Scenariusz: Invasion

Roztawienie:
Obrazek

Lece jako pierwszy. Wystawiam się super symetrycznie z bryczkami po bokach i całą resztą w środku.

Qc wstawiam oba boneswarmy na prawą stronę z thulgiem. Po lewej świnki ze swamp horrorem. Reszta centralnie.

Tura 1:
Fury na lewą bryczkę, retaliatory strike na ruina i iron flesh na gwardie. Do przodu.

Qc podchodzi thulgiem pod murek stawia chmurki i ustawia się wszystkim poza zasiegami enginów (nie biorąc pod uwagę bone swarmów).

Obrazek

Tura 2:
Prawa dorożka wbija za murek i pozbywa sie thulga. Próbuje coś tam jeszcze ustrzelić ale zostawia jedynie dziury w ziemi. Druga karoca ustawia w lasku poza zasięgami ciężkich bestii. Marauder i ruin wbijają do środkowej strefy(ruin który nie oberwie z hunters marka stoi w miarę bezpiecznie). Marauder idzię na rozpoczęcie wymiany.

Qc:

Jeden z boneswarmów napakowany corpsami wbija w karocę i ciężko ją otłukuję. Wunż otrzymuje rage'a i szarżuje w marudera. Zostawia go na paru kratkach i dobija go boneswarm. Reszta w miarę kitra się za chmurami miry. 0:0

Obrazek

Tura 3:

Podtrzymuję wszytkie upkeepy i wkladam 2 focusy w ruina(bezsensu było trzymanie tego iron flesha na gwardi bo w zasadzie nic im to nie dawało. Już lepiej było go mieć na butcherze). Potrzebuję odbić boneswarma od ruina. W tym celu gwardia odpala mini feata i sprejuje. Niestety bez feata na boneswarma to za mało i zmuszony jest załatwić sprawę butcher. Odpala feata ale kostek zostaje na 1hp. W końcu blast z moździerza dobija drania. I teraz zaczyna się zabawa. Ruin w szarżuje w objective który to jeszcze widzi za chmurami miry(tak by mieć Wrong eye i Barnabe w melee rangu). Obj skasowany na strzała, drugi atak w wrong eya i leci transfer, następnie dokupienie ataku z boostem do trafienia i gator pada (jest starcrossed i -2 do trafienia od barnaby więc trochę farce). Po lewej stronie kodiak wypłaca 2 ataki i rzuca wunżem z grab&smash w barnabe. Nie trafia i wylądowuję w tym samym miejscu O_o. Dorożka po nim przejeżdża szarżując w swamp horrora, który też pada pod kołami na furowanej i featowanej dorożki. Druga dorożka niestety klinczuje się z boneswarmem i nawet z działek nie daję rady ubić kociołka. 3:0 dla mnie.
Obrazek

Słabo to wygląda dla Qca, wiec wdrażany jest plan ck z dupy . Najpierw leci kociołkowy gallows w butchera(mój błąd, miałem na koniec jeszcze aktywację Malakova, którym mogłem pobiec przed butchera) i 4" do przodu sunie mój generał. Następnie wrastler z ragem od miry szarżuje w ruina. Niestety ten mu oddaję i ściąga mu animusa. Dalej to już kiepściutko mu idzie i ruin ustaję, zastawiając barnabie linie szarży.

Podsumowanie:
- Ciągle mam problemy z pozycjonowaniem modeli tak było w następnej turze mieć swobodę w kolejności aktywacji. W tej grze musiałem najpierw ruszyć gwardie, żeby wyswobodzić butchera. Przez co nie skorzystali oni z feata.
- Podejmowanie decyzji które są istotniejsze dla całej gry, a nie głupie wyżynanie jak najwięcej modeli przeciwnika. W tym przypadku tłuczenie się dorożki z boneswarmem było bez sensu. Nawet gdyby udało się zabicie go, to było to kompletnie bez znaczenia. Dużo ważniejsze było zasłonięcie castera przy niemal wygranej już grze.
Obrazek
<<

Karpiu

Avatar użytkownika

Posty: 1292

Dołączył(a): poniedziałek, 11 maja 2015, 15:46

Frakcja: Khador

Post środa, 12 grudnia 2018, 12:26

Re: Make Khador Great Again.

Musze przyznac ze calkiem sie te bryczki sprawdzaja.
<<

Tantal

Avatar użytkownika

Posty: 308

Dołączył(a): piątek, 15 lipca 2016, 23:26

Lokalizacja: Gliwice

Frakcja: Khador

Post środa, 12 grudnia 2018, 20:44

Re: Make Khador Great Again.

Dają rade, boli tylko to, że powoli tereny "wtc" stają się standardem.. I jak dostajesz stół z jakąś dupną stodołą + do tego obstrakl, to robi się nie fajnie. No i ciągle brakuje ten sorschy0, 2" threata więcej dużo zmienia.

Ostatnio za sprawą nowych adr takie coś mi się wykluło:

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Irusk 2] Supreme Kommandant Irusk [+27]
- Juggernaut [13]
- Spriggan [17]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Strike Tanker [5]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Demolition Corps (max) [14]
- Sergeant Dragos Dragadovich [0(6)]
Man-O-War Shocktroopers (min) [10]
- Man-O-War Shocktrooper Officer [4]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
- Man-O-War Shocktrooper Officer [4]
Man-O-War Siege Chariot [15]


Rydwan albo strike tanker z fire for efect wymiatają :D Battle grupa jest do przemyślenia. Tak samo jak to czy brać drugi duży oddział shoków czy maly z officerem.

Irusek to mój jeden z pierwszych mainów, więc fajnie się do niego wraca ;)
Obrazek
<<

Karpiu

Avatar użytkownika

Posty: 1292

Dołączył(a): poniedziałek, 11 maja 2015, 15:46

Frakcja: Khador

Post czwartek, 13 grudnia 2018, 10:10

Re: Make Khador Great Again.

Wyglada fajnie. Moze sam posprawdzam jak zamowie rydwan. Zamienilbym Juggera na Marasa tylko.
Poprzednia strona

Powrót do Khador

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron