Re: Merce Sylwka - raporty
Bitwa towarzyska Ossrum vs Kreoss 2
Ossrum1 (General Ossrum) -28
- Ghordson Earthbreaker 38
- Grundback Gunner 6
- Grundback Gunner 6
- Grundback Gunner 6
- Grundback Gunner 6
Lady Aiyana & Master Holt 8
Eiryss, Mage Hunter of Ios 7
Kreoss2 (Grand Exemplar Kreoss) -28
- Fire of Salvation 16
- Sanctifier 14
- Madelyn Corbeau 4
Knights Exemplar 9
- Knights Exemplar Officer 5
Knights Exemplar 9
- Knights Exemplar Officer 5
Daughters of the Flame 10
High Paladin Dartan Vilmon 6
Rozpiski złożone na szybko, bo nie było dużo czasu na granie. Przeciwnik wygrał rzut na inicjatywę, wybrał, że chce grać jako drugi i wybierać połowę. Obaj testowaliśmy nowe rozpy, ja nigdy wcześniej nie grałem na Ossrumie, a poza tym chciałem wypróbować jak się sprawdza Earthbreaker w MK3 (okrzyknięty przez wielu znerfionym i nieużytecznym ).
Zaczynam. Magnus rzuca Energizer, Bullet Dodger na Eiryss (jakby córki chciały ją zdjąć, żeby mogła po nietrafionym ataku uciec z zasięgu reszcie) i Snipe na kolosa, po czym idzie do przodu. Reszta armii biegnie, Eiryss przecina pole na prawo, żeby snipować UA do knightów.
Przeciwnik rzuca na Kreossa Inviolable resolve, na córki Sacrosanct, po czym wszystkim idzie do przodu, tylko córkami przecina pole w stronę A&H i Eiryss - córki ustawił po drugiej stronie sadzawki, co potem uniemożliwiło szarżę na Eiryss i Holta.
W mojej turze zaczynam od Holta i zabicia 2 Knightów, Aiyaną nietrafienia w knightów Kissem, ruchu kolosem i strzelania do Jacków. Przy okazji udalo się zabić 2 knightów z blasta power 7 bez boosta ( ), przy czym z 3 trafionych córek ani jedna nie spadła ( ). Oba Jacki przewrócone, wszystkie modele w promieniu 10cali od kolosa zostały zniszczone, więc nie było potrzeby odpalać feata. 4 Kurczaki strzelały do obu Jacków (najpierw wyłączając wszystko prócz cortexu FoS, a potem ostatnim strzałem raniąc lekko Sanctifiera). Eiryss zabiła UA do knightów.
Przeciwnik pobiegł wszystkim co przeżyło, rozstawiając teraz modele szerzej, córki obiegły sadzawkę i zengagowły A&H i Eiryss, Knighci byli już kilka cali od kolosa z Jackiem za nimi, co dosyć mocno zaczęło mu zagrażać.
W mojej turze zacząłem od Ossruma, odpalając feata, strzelając z pudłem do jednego knighta, i rzucając energizer. Następnie jeden z kurczakow zrobił sobie bieg 14 cali po drodze spychając Knightów w jedną ładną kupkę Następnie w sam środek tek kupki strzelił Kolos celując z boostem, przez co przewrócił 5 knightów (zabił 2) i Sanctifiera. Druga torpeda poszła bezpośrednio w Sanctifiera, ale Shield Guardem obronił go Vilmon samemu padając. Następnie ze strzelania padlo jeszcze kilku knightów, na stole zostało ich łącznie 3. A&H wespół z Eiryss zabili tylko 1 córkę.
Przyszedł czas na Feat Kreossa, ale na szczęście w stole przeciwnik nie miał wystarczająco dużo modeli by go zabić (Zepsuł jedną połowę, bez jednej kratki), 2 córki zabiły A&H, ale Eiryss przeżyła, pozostałe zaszarżowały na Ossruma lub kolosa (by dowódca był pośrodku formacji) i wbiły casterowi 12 woundów (nie miał foci).
W mojej turze Ossrum zabił 3 córki, które były przy nim bezbłędnie trafiając i zostając na 2 foci. Kolos zabił 90% Jacka i 2 inne modele, które na niego szarżowały. Jeden z 2 Kurczaków zengagowanych przez knighta wykonał na nim Head-butt, po czym drugi dostrzelił Jacka przy kolosie. Jeden strzelił w Kreossa lekko raniąc. Eiryss dobiła córki, które jej zagrażały.
W kolejnej turze przeciwnik został bez odpowiedzi w polu, więc z braku innych możliwości rozwalił kolosa Kreossem, samemu zostając na 1 focusie.
W mojej jeden z Kurczaków znowu przewrócił knighta, który nie tylko engagował oba kurczaki, ale i zasłaniał Eiryss Kreossa, po czym Eiryss celując zdjęła focusa Kreossowi, nie raniąc. Kolejny kurczak strzelił celując, zadając parę ran, akcję powtórzyły kolejne 2 i Kreoss został na ok. 7 woundach. Następnie Ossrum zaszarżował i z boostem trafił (3x5 na kosciach), po czym zadał 24 obrażenia z critical decapitation (rzucił 16 na dmg).
Na plus:
- Earthbrekar pozytywnie zaskoczył będąc dobrą opcją zarówno do caster killa, attrition jak i bricka pod Ossrumem
- Ossrum daje wszystko co potrzeba armii strzelającej - opcję na disengage i grupowanie modeli pod blasty i spraye, snipe, boost do ataku zasięgowego, jak również jest dobrą opcją do walki wręcz
- Kurczaki z bulldozem i head-butt power attackiem wymiatają - prawie żaden średniopodstawkowy model nie może się czuć bezpieczny, bo w każdej chwili może być przewrócony.
- Feat ma świetną synergię z resztą battle groupy, która ma z bazy dużo ARMa
Na minus:
- brak innych, tańszych i sensownych opcji na KD templetki w armii - dostępny jest tylko Avalancher za 17pkt, a dwa kosztują prawie tyle co kolos, tylko biją wręcz dużo gorzej.
- mało speeda bez feata
- kolos soradycznie tylko korzysta ze spelli castera (snipe jest przydatny 1 turę, boost tylko na pierwszy atak to mało, a energizer nie działa)
U przeciwnika:
- zmieniłbym trochę rozpę na spam rycerzy, bo zabiłem mu 11 modeli zanim doszli do walki (6 modeli więcej w rozpie zabiło by kolosa pod featem, jednocześnie będąc zbyt dużą siłą, żeby ich skontrować w następnej turze pozostałością armii)
- Vilmona, który brał na siebie strzał w jacka, zamieniłbym na chór - daje podobne, ale lepsze opcje.
- Sanctifier nie robił nic szczególnego, zamieniłbym go na Castigatora (2pkt zaoszczędzone)
- armia nie ma żadnej odpowiedzi na Madelyn po drugiej stronie (żadnego strzelania, przez co caster móglby stać w pierwszym szeregu i wypłacać free strikes)
Moim zdaniem lepiej sprawdziłaby się na moją rozpa bez UA, za to z większą ilością modeli, coś w stylu:
Kreoss2 (Grand Exemplar Kreoss) -28
- Castigator 12
- Fire of Salvation 16
Choir of Menoth (Leader and 3) 4
Knights Exemplar 9
Knights Exemplar 9
Knights Exemplar 9
Knights Exemplar 9
Daughters of the Flame 10