FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Szybkie pytania odnośnie modelarstwa

<<

Horus

Avatar użytkownika

Posty: 202

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 13:39

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post piątek, 15 listopada 2013, 19:14

Szybkie pytania odnośnie modelarstwa

dopiero zaczynam malowanie i mam kilka pytań.

1.czy ktoś ma jakis fajny myk na mokrą(wilgotną) paletę, chodzi mi o to żeby gdzieś położyć farbę i żeby nie wysychała od razu...

2.jeśli po nałożeniu farby na model pozostają smugii to jest wina starej farby(moje mają ok 2 lat ale konsystencja wygląda na ok) , złego nakładania, złego wymieszania czy jeszcze czegoś innego?

3.ktoś używał czarnego washa na jackach (w PoM)? w celu trochę przyciemnienia białego pancerza, czy warto stosować? dobre rezultaty sa?

4. czym mocujecie ciężkie jacki do uchwytu(coś co ułatwia obracanie figsa w ręce)? małe modele to spokojnie taśma dwustronna wystarcza a na te cięzkie to juz tak troche nie pewnie sie trzymaja a nie chce ryzykować przyklejając super glue;] i potem niszczyć podstawkę;]

5.czy washa najlepiej używać na samym końcu malowania,czy raczej w środku tak na base?i pozniej rozjasniac?
<<

Adasko

Avatar użytkownika

Posty: 226

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 21:02

Lokalizacja: Września/Poznań

Frakcja: Cygnar

Post piątek, 15 listopada 2013, 19:39

Re: Start

1. Plastikowy pojemnik na żarcie, najlepiej o dużej powierzchni i dosc niskich ściankach. Wykładamy watą/odpowiednio przyciętym ręcznikiem papierowym (pilnując żeby było jak najbardziej płasko, tzn bez wybrzuszeń itp), zalewamy wodą, wylewamy nadmiar. Na górę kładziemy papier śniadaniowy - najlepiej nie najtańszy, bo rozmięknie - "błyszczącą" stroną do góry (żeby farba nie wsiąkała w ręcznik), "matową" do dołu (żeby farba mogła "pobierać sobie wilgoć" i nie zasychać). Lepszy jest JEDNOSTRONNIE powlekany papier do pieczenia, ale takiego nigdzie nie mogę dostać od baardzo dawna.
Tadaaaam mamy mokrą paletę. Na noc możemy zamknąć żeby zasychała jeszcze mniej.

2. najprawdopodobniej za gęsta farba

4. "Plastelina" do przyklejania plakatów do ścian, nie pamiętam jak to się fachowo nazywa - jak powiedziałem tak pani w papierniczym to dała mi to czego potrzebowałem :)

5. Dobrze jest wykrawędziować wystające elementy po washu
<<

iRukh

Avatar użytkownika

Posty: 438

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 20:01

Lokalizacja: Tarnowskie Góry PL / Reykjavik IC

Frakcja: Cygnar

Post piątek, 15 listopada 2013, 20:10

Re: Start

Ad. 3 będzie brudny "usmolony" popróbuj na odcieniach żółtego koloru washa
Obrazek
Come to the nightmare, come to me, deep down in the dark where the devil is and me.
<<

Horus

Avatar użytkownika

Posty: 202

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 13:39

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post piątek, 15 listopada 2013, 22:16

Re: Start

dzieki!
<<

Horus

Avatar użytkownika

Posty: 202

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 13:39

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post sobota, 16 listopada 2013, 00:47

Re: Start

jeszcze kilka pytań:)

1. jak zrobić efekt pustego szkła? tzn chodzi mi o to ze jest np. jakaś fiolka, pojemnik na pół wypełniony płynem a na pół pusty...

2.czy runy,wzorki na płaszczach lub np znaki PoM'u robicie ręcznie małym pędzelkiem, tak na jana jak wyjdzie tak wyjdzie.. czy najpierw jakies techniczne podkłady...?

3.jak zrobić fajny leśny kamuflaż na płaszczu?

4. czy ktos próbował robić ręcznie własne dodatki bez wzorników( np, kaptury,brody ognie itp??) da sie wykonać?

5.Lakierem sprejujecie jak jest podstawka z podłożem zrobiona czy tylko sama figurka?

6.czy to jest dobry i praktyczny sposób że zaczyna sie malować od najgłębszych warstw? czy lepiej najpierw jakies brushe metalowe bronie, itp, a potem inne warstwy.. pytam o same jacki? i jeszcze takie pytanie czy kolejnośc (najczęściej sprawdzona i praktyczna) jest tak ze najpierw malujemy twarze,ubiór,bronie(od podsatwy do końca) w unitach? czy najpierw basy a potem rozjasnienia i szczegóły? po koleii

7.czy washe kładzie sie na mokrą palete czy gdzies np do nakrętki? i czy gotowe washe stosuje sie odrazu z pędzla na model czy najpier wytarcie na papierze, a potem delikatnie pędzlem malowanie figsa?

Sorry za trochę trywialne pytania ale dopiero zaczynam, są milony filmików na YT i każdy robi inaczej a widziałem w galerii ze kilkunastu z was robi mega zajebiaszcze figsy więc może jakimiś prostymi radami sie podzielicie;]

figsy maluje na razie tak do gry;] (PoM i Circle) bo lepszych nie potrafie zrobić ale każda rada jest na wagę złota;]
pozdro.
Ostatnio edytowano sobota, 16 listopada 2013, 01:25 przez Horus, łącznie edytowano 2 razy
<<

Śliski

Avatar użytkownika

Posty: 2472

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2013, 23:29

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Legion of Everblight

Post sobota, 16 listopada 2013, 01:13

Re: Start

Ta plastelina to guma mocująca, w papierniczych/sklepach z rzeczami biurowymi/plastycznym będą na pewno.
Moje porady:
1. Zastanów się co chcesz osiągnąć. Super wyglądający model, a super wyglądająca armia, to co innego. Np. porządny, drobny kamuflaż może fajnie wyglądać z bliska, ale na modelu piechoty na stole będą się kolory zlewać i już nie będzie takiego efektu.
2. Jeśli chodzi o pędzle, to nie kupuj na początek pędzli za 20zł, kupuj za 3-4zł i sprawdzaj który pędzel Ci odpowiada.
3. http://www.advancedtautactica.com/viewt ... a&start=20 super topic o malowaniu Tau, sporo z tego można wykorzystać przy malowaniu jacków.
<<

Mcdevil

Avatar użytkownika

Posty: 123

Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 10:54

Lokalizacja: Leicester

Frakcja: Cryx

Post sobota, 16 listopada 2013, 07:02

Re: Start

Ta plastelina to orginał "Blu tack" z Bostiku. Z ciekawostek to pracowałem przy nim :). Kolejna z lasujących czynności w mym życiu :evil:. Napewno są jakieś alternatywne. Ale sam w sobie nie jest chyba drogi.
<<

Horus

Avatar użytkownika

Posty: 202

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 13:39

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post sobota, 16 listopada 2013, 15:12

Re: Start

ok dzięki
<<

iRukh

Avatar użytkownika

Posty: 438

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 20:01

Lokalizacja: Tarnowskie Góry PL / Reykjavik IC

Frakcja: Cygnar

Post niedziela, 17 listopada 2013, 11:01

Re: Start

Podepnę się. Pod temat. Plastyk PP to czym kleić ?
Cjanoaryli unikam.
Humbrol poly liquid - nie zatrybił o.O, nawet nie drasnął tego materiału.
mam jeszcze Butapren, wikol i ośmiorniczkę ale z oczywistych względów nie użyję :D
Obrazek
Come to the nightmare, come to me, deep down in the dark where the devil is and me.
<<

Koza

Avatar użytkownika

Posty: 1781

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 20:32

Frakcja: Circle Orboros

Post niedziela, 17 listopada 2013, 16:58

Re: Start

Poxipolem jak dotąd skleiłem wszystko łącznie z łóżkiem.
Obrazek
Wariat napisał(a):
Shino napisał(a): firing formulae transfinite emergence projectora


AAAAYYY MACARENA!
<<

iRukh

Avatar użytkownika

Posty: 438

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 20:01

Lokalizacja: Tarnowskie Góry PL / Reykjavik IC

Frakcja: Cygnar

Post niedziela, 17 listopada 2013, 17:54

Re: Start

Koza napisał(a):Poxipolem jak dotąd skleiłem wszystko łącznie z łóżkiem.

:o:

Wszystkie plastiki PP mają takie nadlewki :?: Masakra dwa jacki 4 godziny czyszczenia i chyba trzeba będzie nadganiać gsem :(

Dodatkowo wkurzają mnie pogięte włócznie, topory i kosa Sorschy
Obrazek
Come to the nightmare, come to me, deep down in the dark where the devil is and me.
<<

Dzuki

Avatar użytkownika

Posty: 1603

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 18:23

Frakcja: Convergence of Cyriss

Post niedziela, 17 listopada 2013, 18:23

Re: Start

ja mialem zlamana wlocznie w skinwalkerach :/
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"
<<

iRukh

Avatar użytkownika

Posty: 438

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 20:01

Lokalizacja: Tarnowskie Góry PL / Reykjavik IC

Frakcja: Cygnar

Post niedziela, 17 listopada 2013, 18:43

Re: Start

Może zacznę od początku. Kupiłem zestaw 2 ppl WM. Fajna sprawa i jestem zadowolony. Ale... nadlewki po prostu to jakaś masakra, w pewnym momencie aż zacząłem zastanawiać się jak wygląda forma do odlewania ich. Z tego jednak co widzę wada ta dotyczy warjacków khadoru, te jacki menoth są fajnie zrobione i nie ma z nimi specjalnie wiele roboty.
Kolejna sprawa to jakieś fest masakryczne błędy form lub za mała ilość plastiku wlewanego w form połączona ze słabym odsysaniem powietrza z formy. Objawia się to w szczególności na małych elementach gdzie ewidentnie widać braki. W jackach jest to widoczne najczęściej w tych takich "uchwytach" na ich płytach czołowych. Wiem, wiem nie ma to jak powyginać spinacz i wepchnąć w dziury wklejając, ale jednak ...
No i te poodkształcane drzewca broni, miecze to jakaś masakra. Jestem właśnie w etapie próbowania metody "zmiekczania" i kształtowania materiału :( .PP ma serio fajne modele, tylko na litośc chyba wolałbym dopłacić do metalu niż borykać się z tym plastykiem.

PS. Wszystkie kominy można śmiało nawiercać :?:
Obrazek
Come to the nightmare, come to me, deep down in the dark where the devil is and me.
<<

Torres

Avatar użytkownika

Posty: 5270

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:37

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post środa, 20 listopada 2013, 14:31

Re: Start

Temat: Używanie lakieru dla idiotów.

Mam lakier GW (purity seal) od paru lat, w sumie jeszcze z niego nie korzystałem.

1. Czy takie rzeczy z czasem tracą swoje właściwości?
2. Jak dobrze w ogóle lakier chroni figurki/podstawki (mam pomalowane) przed obijaniem?
Obrazek Obrazek
Caine zrobi to lepiej.
yaro napisał(a):dobra masz dluzszego w internecie. Brawo.
<<

lunatyk

Avatar użytkownika

Posty: 740

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 11:44

Lokalizacja: Dębica/ Warszawa

Frakcja: Trollbloods

Post środa, 20 listopada 2013, 16:05

Re: Start

1. Właściwości raczej nie stracił, acz lepiej wykonać próbę na jakimś niepotrzebnym modelu.
2. Sam matowy lakier... średnio. To tak właściwie kolejna warstwa akrylu. Jeśli chcesz lepszej ochrony, to polecam najpierw potraktować figurkę lakierem błyszczącym, a dopiero później matem. Nie wiem od czego to do końca zależy, ale błyszczący chroni lepiej.

Porada gratis- jeśli masz już trawkę na podstawkach, koniecznie zamaskuj ją przed lakierowaniem.
Następna strona

Powrót do Tutoriale i poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość