Co do terenów to najczęściej występujące na pewno pokrywają się z innymi systemami. Generalnie są dwa rodzaje
1. Takie na których nie można stawać figurkami - czyli skałki, domki i murki. To u Was jest i z tym nie ma problemu.
2. Takie na których obszar figurki mogą wchodzić. Tu konieczna jest możliwość postawienia figurki gdziekolwiek na obszarze terenu - WM&H to gra z dość dużą dozą precyzji i gracz musi mieć opcję postawienia np na obszarze lasu modelu w dokładnie tej pozycji gdzie potrzebuje a nie np z grubsza na takim obszarze, bo nie wszędzie może, bo np są tam na stałe przyklejone drzewka lub krzaki.
Oznacza to, że dla takich terenów najlepsze są dwuwymiarowe kształty (które mogą być ozdobione elementami, które da się przesuwać, np drzewkami w lesie lub kamykami w rumowisku)
Z tych terenów popularniejsze i pojawiające się też w innych systemach to las, rubble (rumowisko), wzgórza, bajorka.
Z terenów bardziej charakterystycznych dla WM&H dochodzą jeszcze wzorniki okopów (standardowo to prostokąty 3x5" ale nie muszą koniecznie takie być), wzorniki "chmurek" (czyli obszarów np mgły, kółka 3"-4"-5") ...i na dobrą sprawę tyle starczy. Nikt zresztą nie będzie miał na pewno do sklepu żalu, jeśli takie bardziej dedykowane dla WM&H tereny będą niedostępne. Natomiast przyjazne figurkom :
- lasy
- rubble
- wzgórza
to podstawa.
Tu np widać jak okop na pierwszym planie i wzgórze na dalszym są płaskie, tak by na ich obszarze bez problemu stawały modele tam gdzie potrzeba:
A tu np rumowisko (z "kamieniami", które można w każdej chwili przesunąć by postawić model) i wzgórze