Można zacząć od określenia jaką rolę kto ma ochotę odgrywać w teamie, chyba że wszyscy wolą po prostu złożyć team randomowy, bez wcześniej ustalanych synergii. Oba wyjścia są jak najbardziej spoczo, choć w tym systemie aż szkoda nie ogarnąć choć trochę przed rozpoczęciem przygód. Mechanika, jak wszyscy chyba wiedzą, skupia się bardzo mocno na bitce, ale zdążyłem zauważyć, że element poza combatowy jest akceptowalnie rozwinięty (tyle że postać musi choć trochę zdolności zainwestowanych w tym kierunku, bo zwykły siepacz-napierdalator to wiele nie pokombinuje
) - nasze granko prowadził bardzo mało doświadczony MG, przygoda z NQ a moja postać miała kilka fajnych okazji do pokombinowania (arcanist/thief).
Z zadeklarowanych ról można łatwo wyczytać czy ktoś oczekuje zbalansowanego grania, mnóstwa łamigłówek czy bardziej w stronę hack'n slash. Oczywiście można ten krok przeprowadzić jako pierwszy. (mi najbardziej pasuje zbalansowany styl. Prowadzenia łamigłówkowej kampanii raczej bym się nie podjął)
GM - chodziło mi o game mastera, nie gun mage'a jbc