FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

<<

Marcin

Avatar użytkownika

Posty: 220

Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 10:25

Lokalizacja: Toruń

Frakcja: Legion of Everblight

Post wtorek, 19 marca 2013, 15:25

Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Zachęcony w innym temacie ofertą wsparcia postanowiłem napisać kilka słów. Do przygody z Warmachine zbieram się od… kilku lat.
Najpierw grałem i zbierałem WH40K, teraz aktywnie działam w środowisku WFB, jednak gry złożone z niedużych oddziałów i tym bardziej w świecie steampunkowym są mi niezmiernie bliskie i ta machina tak kusi i kusi :-)
Chyba czas nadszedł najwyższy, żeby coś z tym zrobić.
Nie posiadam na razie podręcznika. Fluff znam bardzo ogólny a strona PP niestety nie obfituje w szczegóły. Czy możecie rzucić jakimś linkiem albo kilkoma informacjami, które pomogą mi wybrać frakcję?
Obecnie zastanawiam się najpoważniej nad Cygnarem (wpierw – kilka lat temu był to Khador). Lubię armie o charakterze „dobrym”, ale nie szufladkuję się tak na 100%. Niestety często w systemach bitewnych „złe” frakcja/armie są lepiej dopieszczone/dopracowane (ilość i jakość modeli, różnorodność i siła zasad itp.).
Rozumiem też, że pewnie są opcje grania mniejszymi i ruchliwszymi jednostkami oraz większymi, wolniejszymi – acz twardszymi. Podejrzewam też patrząc na warjaki, że są takie które preferują strzelanie i takie które są do walki w ręcz. Jak wygląda skuteczność takiej rozgrywki?

Jak pierwszy raz miałem kontakt z Warmachine, to wyobrażałem sobie pole bitwy z 1- 2 casterami i 3-4 Warjackami, jednak teraz widzę coraz więcej zwykłych oddziałów piechoty. Jak to właściwie jest? :-) czym się gra? Czy jest jakiś limit dla różnego rodzaju jednostek w armii?

Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość :-)
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa | Sand and Glue
Obrazek Obrazek
<<

Majbach

Avatar użytkownika

Posty: 457

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 11:24

Frakcja: Khador

Post wtorek, 19 marca 2013, 17:04

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

faj3r napisał(a):Nie posiadam na razie podręcznika. Fluff znam bardzo ogólny a strona PP niestety nie obfituje w szczegóły. Czy możecie rzucić jakimś linkiem albo kilkoma informacjami, które pomogą mi wybrać frakcję?


Hmm.. podręczniki bywają dostępne, mówiąc po staropolsku, w odpisach. Szukajcie, a znajdziecie, jak mawiał pewien rybak ;) Nawet te z MK I będą pomocne w takich kwestach jak fluff i klimat. Ogólnie fabuła jest dość spójna w kolejnych częściach.

Przede wszystkim jednak polecam przyjrzeć się figurkom, gdyż wydaje mi się to kluczowe dla wyboru frakcji. Tutaj stronie PP nie można absolutnie nic zarzucić ;)

faj3r napisał(a):Obecnie zastanawiam się najpoważniej nad Cygnarem (wpierw – kilka lat temu był to Khador). Lubię armie o charakterze „dobrym”, ale nie szufladkuję się tak na 100%. Niestety często w systemach bitewnych „złe” frakcja/armie są lepiej dopieszczone/dopracowane (ilość i jakość modeli, różnorodność i siła zasad itp.).


Świat Warmachine jest bardzo skomplikowany i bardzo ciężko dokonać podziału na dobro-zło. To nie WFB, gdzie jest to niemal namacalne. Chociaż pewnie Cygnar i Khador byłyby tymi dobrymi, a Menoth i Cryx - złymi, gdyby koniecznie szufladkować Mercenaries, Retrybucia i Cyriss neutralne. Nie ma natomiast absolutnie zjawiska gorszego/lepszego dopieszczenia frakcji z podziałem dobre-złe. Głównie dlatego, że ten drugi, jak już wspomniałem praktycznie nie istnieje. :)

Na pewno natomiast Cyriss i Retrybucja (a częściowo i Merce) są mniej dopieszczone. Te dwie pierwsze są młodsze od pozostałej czwórki, a Merce mają dość specyficzne zasady.

faj3r napisał(a):Rozumiem też, że pewnie są opcje grania mniejszymi i ruchliwszymi jednostkami oraz większymi, wolniejszymi – acz twardszymi. Podejrzewam też patrząc na warjaki, że są takie które preferują strzelanie i takie które są do walki w ręcz. Jak wygląda skuteczność takiej rozgrywki?


Generalnie tak, chociaż to spore uproszczenie. Nie wdając się w detale, Warmachine to system, w który łatwo nauczyć się grać, ale bardzo trudno opanować na wysokim poziomie. Każda frakcja ma swoje tricki, które sprawiają, że to co wygląda na powolne, staje się szybkie, a "małe i ruchliwe" ma mega power w łapie.

Trudno wygrywać samym strzelaniem, bo gra, zwłaszcza scenariuszowa, wymusza po prostu starcia wręcz. Ale z dystansu też można ubić Castera (co oznacza automatycznie wygraną) i jest na to wiele sposobów. Ogólnie warto zachować równowagę, zwłaszcza budując pierwszą armię.

faj3r napisał(a):Jak pierwszy raz miałem kontakt z Warmachine, to wyobrażałem sobie pole bitwy z 1- 2 casterami i 3-4 Warjackami, jednak teraz widzę coraz więcej zwykłych oddziałów piechoty. Jak to właściwie jest? :-) czym się gra? Czy jest jakiś limit dla różnego rodzaju jednostek w armii?


Caster jest tylko 1. Dwóch wystawia się na duże punkty (bardzo duże - odpowiednik gry na 4k punktów w WFB). 3-4 jacki tak, ale w Menocie i Cryxie. Dla Khadoru 3 to max, zwykle 1-2. Dla Cygnaru 3-4 bywają, ale raczej 2. Są limity dla każdego oddziału/jacka/solosa. Ale głównie jest to limit naturalny - tj. związany z możliwościami castera. Po prostu są tacy, którzy mogą mieć i 6 jacków, a są tacy, że 1.
Ogólnie Caster determinuje rozpiskę i jego zmiana oznacza często zupełnie inny styl gry.

W każdym razie na samych jackach grać efektywnie po prostu się nie da. 1 duży oddział piechoty (czyli 10-15 modeli) to mus i minimum.

faj3r napisał(a):Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość :-)


Zapodaj maila, to może pomogę jeszcze kilkoma drobiazgami ;)
“She is a perfect example of what a woman should be: pale as the ice that blankets us, beautiful but distant as the starry sky, yet as deadly as a winter storm."
<<

Maryś

Avatar użytkownika

Posty: 639

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 12:48

Lokalizacja: Święte Miasto Toruń

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post wtorek, 19 marca 2013, 17:40

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Mam podręczniki w pdf więc mogę ci jer kiedyś podrzucić gdy byś chciał się spotkać i zobaczyć grę.
Wszystkie frakcje są złe i niegodziwe. Jedynie trolle są jakby "dobre" bo się bronią przed wpływami innych i walczą o wolność.
Mój ulubiony cytat z forum pp; "cygnar to na tyle nie poważna frakcja by na bijatykę na noże przynieść spluwę" a tak na serio strzelanie samo w sobie nie wystarczy by wygrywać. Trzeba kontrolować pole walki a większy dmg idzie z mele.
Mocna strona cygnaru? Choć by nie wiem co zawsze mają opcję ma ck(caster kill) wygrywając czasem całkowicie przegrane bitwy.
Są casterzy którzy specializują się w dowodzeniu stadkiem jacków. Ogólnie co caster to inny styl gry.
Duży plus na rzecz WM. Każda rozpiska jest inna i rzadko zobaczysz ludzi grających czymś podobnym. Wiele tu zależy od twoich preferencji. Balans gry jest w miarę i na bieżąco wypuszczane są erraty. PP ma bardzo sprytną politykę balansu gry poprzez jak najmniejszą ingerencję w istniejąca zasady balansując stare nowymi modelami.
<<

Marcin

Avatar użytkownika

Posty: 220

Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 10:25

Lokalizacja: Toruń

Frakcja: Legion of Everblight

Post wtorek, 19 marca 2013, 18:01

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

dzięki za masę informacji :-)
Grę bardzo chciałbym zobaczyć.

Co do figurek, to podobają mi się rożne modele z różnych frakcji :D np. niektóre warjacki i casterzy z Khadoru są rewelacyjni. Inni za to podobają mi się z Cygnaru.

...z Cygnaru chyba najmniej figurek mi się nie-podoba :-) Menoth też ma kilka fajnych modeli - to były w ogóle pierwsze modele które zobaczyłem i przykuły moja uwagę.
najmniej mi pasuje Cryx, bo nie lubię klimatów undeadowych i mrocznych.

Musze przyznać, że po samych ilustracjach i figurkach najbardziej mi chyba odpowiada klimat Nemo i elektrycznego ataku oraz ciężkie warjacki Cygnarowe (aczkolwiek Cygnar chyba bazuje na lekkich - coś tak mi gdzieś przebłyskuje - mam racje?) natomiast mało to wszystko znam i możliwe że w trakcie czytania fluffu spodoba mi się jakaś inna postać.

Muszę w takim razie siąść do książek i przyswoić zasady oraz background - żeby zobaczyć czym jak się gra.

Słuchajcie, rozumiem, że kupno figurek najlepiej odłożyć do momentu wybrania castera (oczywiście jak już się ma wybraną frakcję) bo w zależności od jego zasad będzie się dobierać inne warjacki i inne jednostki piechoty?
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa | Sand and Glue
Obrazek Obrazek
<<

Menet

Posty: 217

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 12:39

Frakcja: Cryx

Post wtorek, 19 marca 2013, 18:27

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Polecam chomika kurka z podworka tam masz prawie wszystkie podreczniki frakcji i zasad do sciagniecia w pdf....Rospiska turniejowa na cygnar haley+2Colossy;)a tak juz calkiem serio to epicka haleyka jest najlepszym wyborem dla cygnaru;)
<<

Maryś

Avatar użytkownika

Posty: 639

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 12:48

Lokalizacja: Święte Miasto Toruń

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post wtorek, 19 marca 2013, 19:11

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Każda frakcja ma taki kanon "pierwszych zakupów", rzeczy które są we frakcji użyteczne w ogóle. Unikamy zakupu pimpelotów które grają tylko pod jednym casterem i sięgamy po rzeczy uniwersalne. W zależności co cię zainteresuje to ci doradzimy.
<<

Kapitan Morderca

Posty: 232

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 21:34

Lokalizacja: Toruń

Frakcja: Cryx

Post wtorek, 19 marca 2013, 21:00

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Majbach napisał(a):
faj3r napisał(a):Chociaż pewnie Cygnar i Khador byłyby tymi dobrymi, a Menoth i Cryx - złymi


Majbach... Khador dobry? a ten pan -> The Butcher of Khardov i wyrzynanie wioch przygranicznych? :) u mnie chociaż nikt nie kradnie, nikt nikogo nie morduje... ;p przynajmniej wewnątrz systemu... wrogów można :)

W sumie pomyslałem ze częściowo zeby ulatwić Ci wybór, częściowo dla własnej przyjemności :), kilka słów o każdej frakcji od siebie dodam:

menoth - rydzyki, ku-klux-klan, ultrareligijne fanatyki
cygnar - elektryki, strzelanie, podobno cioty (niektórzy tak twierdzą)
khador - ruskie, zsrr, syberia
cryx - retrashing, umarlaki, ogólnie sympatyczna frakcja
retrybucja - dziwne elfy, też podobno cioty, wogóle dziwne
cyriss - jeszcze nie wyszło ale roboludki
merce - hołota, nie wiadomo co, mix wszystkiego
trolle - pijaki, wiocha, dzicz
skorne - sado-maso, zboki, megalomany
orboros - druidy, wilkołaki, zero cywilizacji
legion - elfy-mutanty, ułomne smoki, dziwolągi
miniony - patrz merce

powyższe komentarze są subiektywną oceną, opinie o ciotach są zasłyszane i są jedynie powtórzeniem a nie wyrazem poglądów na świat i życie autora wypowiedzi
<<

Majbach

Avatar użytkownika

Posty: 457

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 11:24

Frakcja: Khador

Post wtorek, 19 marca 2013, 22:27

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Kapitan Morderca napisał(a):
Majbach napisał(a):
faj3r napisał(a):Chociaż pewnie Cygnar i Khador byłyby tymi dobrymi, a Menoth i Cryx - złymi


Majbach... Khador dobry? a ten pan -> The Butcher of Khardov i wyrzynanie wioch przygranicznych? :) u mnie chociaż nikt nie kradnie, nikt nikogo nie morduje... ;p przynajmniej wewnątrz systemu... wrogów można :)


Ale jednak zabija głównie wrogów ;) Swoją drogą - są jeszcze: Yuri - masowy zabójca, który poszedł na ugodę, Fenris, Doomreaversi, Kayzy...

A opis frakcji nader subiektywny ;)

Co się natomiast jeszcze tyczy Cygnaru:
+ dużo bardzo dobrego strzelania
+ bardzo dużo opcji przeciwpiechotnych
+ sporo możliwości na asasynację z dystansu (ubijanie Casterów z kilkunastu cali to specjalność Cygnaru)
+ mocna magia ofensywna zadająca bezpośrednie obrażenia
+ najlepszy w grze Colossal
+ sporo ataków magicznych
+ wysoki DEF (trudno trafić Cygnarczyka)

- generalnie niski ARM (pancerz)
- przeciętna siła jacków (w niczym nie są najgorsze, ale też nie są w niczym najlepsze) - Khador bije mocniej i wytrzyma więcej, Menoth ma lepsze buffy, Cryx jest szybszy i ma super charakterne jacki
- dość słaby w walce wręcz

Zastanawiałeś się jeszcze nad Khadorem, więc:
+ wysoki naturalny ARM
+ bardzo mocny w walce wręcz pod kątem zadawanych obrażeń
+ mocne czary wspomagające
+ dużo wybór wyważonych i uniwersalnych jednostek
+ mocni solosi

- niski naturalny SPD (prędkość) jacków i ciężkiej piechoty
- zazwyczaj niski DEF (łatwo trafić nas trafić)
- przeciętny MAT (dość trudno trafić wroga)

(żeby nikt mi nic nie zarzucił - te minusy Khador jest w stanie niwelować na wiele sposobów ;) )
“She is a perfect example of what a woman should be: pale as the ice that blankets us, beautiful but distant as the starry sky, yet as deadly as a winter storm."
<<

Gift

Avatar użytkownika

MultiTroll

Posty: 7791

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 08:01

Frakcja: Skorne

Post wtorek, 19 marca 2013, 22:28

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

przeczytałem powyższy post (ten opisujący armie) i jedyne co mi się nasunęło to

Obrazek
QcDWG napisał(a):Cale mk3 jest jedna wielka dobra decyzja. Plus praktycznie kazda errata? A sr17 juz wyglada duzo lepiej niz na poczatku...

Obulus, Mortician’s Guild napisał(a):Farming is a senseless pursuit. You sow what you may reap, then you reap what you may sow. Senseless.

yaro napisał(a):To po co gracie? By narzekac?
<<

Marcin

Avatar użytkownika

Posty: 220

Dołączył(a): wtorek, 19 marca 2013, 10:25

Lokalizacja: Toruń

Frakcja: Legion of Everblight

Post środa, 20 marca 2013, 08:34

Re: Początkujący z Torunia - kilka pytań :-)

Dzięki za pomoc i masę pożytecznych informacji :-) zaczyna mi się coś krystalizować.

Jak na razie najbardziej przemawia do mnie Cygnar. Podoba mi się fluff i modele, a charakterystyka armii przypomina mi trochę elfy którymi gram w WFB. Nie za mocne, dość szybkie, z mocną magią. Zabrałem się wczoraj za czytanie fluffu. Muszę jeszcze nad tym posiedzieć.

Majbach, bardzo dziękuję za rewelacyjne przedstawienie +/- chciałbym jeszcze podpytać co mógłbyś powiedzieć o Protektoracie?

Menet napisał(a):Polecam chomika kurka z podworka tam masz prawie wszystkie podręczniki frakcji i zasad do ściągnięcia w pdf....Rospiska turniejowa na cygnar haley+2Colossy ;) a tak już całkiem serio to epicka haleyka jest najlepszym wyborem dla cygnaru;)


Dzięki szukałem tej rozpiski, ale nie znalazłem.

Maryś napisał(a):Każda frakcja ma taki kanon "pierwszych zakupów", rzeczy które są we frakcji użyteczne w ogóle. Unikamy zakupu pimpelotów które grają tylko pod jednym casterem i sięgamy po rzeczy uniwersalne. W zależności co cię zainteresuje to ci doradzimy.


To co z takich uniwersalności polecilibyście na początek do Cygnaru lub Protektoratu? generalnie czym się w tej chwili gra w tych dwóch frakcjach?
Czy przez Colossa rozumiecie Stormwall'a? http://privateerpress.com/warmachine/ga ... /stormwall Ile on kosztuje w Polsce?

jakie inne Jacki się używa uniwersalnie w Cygnarze?
Czy używanie Nemo jest obecnie sensowne? :-) Modele i klimat postaci jest bardzo fajny.
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa | Sand and Glue
Obrazek Obrazek
Następna strona

Powrót do Toruń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość