O terenach było ostatnio sporo dyskusji na forum, bo nie ma pełnej zgodności ile ich powinno być
, ale generalnie WM potrzebuje przede wszystkim terenów jasno określonych/foremnych (każdy ma szczegółowe zasady i odległość/obręb w jakim działają). Nie zawsze tereny z wh40k a tym bardziej infinity się nadają.
Zgodnie z zasadami Steamrollera powinno być 6-8 elementów terenu na stole, najlepiej w rozmiarach nie przekraczających 3-6'' - tak żeby ani za bardzo nie ułatwiały ani nie utrudniały (modele na największych podstawkach muszą mieć dostęp do znaczników misji).
Przykładowo:
- Lasy są uniwersalne jak w innych systemach (kawałek zielonej maty wystarczy), ale nie powinny być zbyt wielkie.
- Murki dają osłonę w 1'' od krawędzi więc muszą mieć jasne kształty i pozwalać ustawić wygodnie modele, które często wystają za podstawki. Czyli powinny trzymać skalę, nie być za grube (dają bonus przeciw walce wręcz ale nie powinny całkiem jej uniemożliwiać) czy za wysokie i nie mieć przeszkadzającej podstawy.
- Podobnie impasy.
- Góry powinny być możliwie płaskie, bo wiele dużych modeli w WM trudno ustawić pochyło.
- Wszelkie ruinki czy gruzowiska powinny pozwalać wygodnie ustawić największe podstawki (czyli znowu - raczej płasko) i raczej mieć dostęp z obu stron - chyba, że ma to być impas.
- Okop to zwykle prostokąt 3x5'' - raczej płaski i z jasną granicą.
Inne tereny są opisane w Rulebooku, trzeba pamiętać o podobnych zasadach.