wtorek, 24 czerwca 2014, 12:56 przez swieta_barbara
Trochę już Babcią pograłem - 2 bitwy na turnieju i z 10 w domu. Wrażeniami mogę się podzielić już teraz.
Przede wszystkim dobre strony babci:
- jest unikalna dla Khadoru, grałem jeszcze pVladem i eVladem i chociaż gra nimi jest dość efektywna, to jednak jest trochę tępa - przy Babci każda tura jest nieprzewidywalna, bo grać nią można na wiele sposobów
- mnóstwo zaklęć do kontroli stołu: murder of the crows, gallowsy i secrets + feat ustawiają armię przeciwnika dokładnie tam, gdzie ją w danej chwili chcesz
- jest królową lasów: ma pathfinder, prowl i daje modelom w swojej battlegrupie augury, czyli może walić gallowsy przez las, rzucić pathfinder na behemotha, który może zaszarżować przez las, zabić a potem spokojnie dalej strzelać
- jest zawsze głodna foca, zmieli każdą ilość - ma świetne czary, w tym 4 upkeepy (z Sylysem dwa z nich są za free)
- gallows z sylysyem robi robotę - podejść babcią, wciągnąć dja, rzucić scrapportal, zabić dja mnóstwem pew pew pew - been there, done that, loads of fun
- feat babci jest... głupi. Podobny trochę do harbingerki, ale ma mniejszy zasięg i wyłącza szarżę i bieganie, więc jeśli przeciwnik dajmy na to wleci dużą ilością modeli bez wsparcia ciężkiego jacka do strefy, warto podbiec tam scrapjackiem, teleportować się babcią, odpalić feata, położyć chmurkę i w dwie tury całą armią wszystko w tej strefie wyzerować
O scrapjacku napiszę oddzielnie, bo model jest też unikalny dla Khadoru:
- znane fakty: ma arc node, można go załadować 4 focusami, ma 6 ruchu, reach, pathfinder i prowl
- zastosowanie scrapjacka jest bardzo ważne i nie warto go głupio ryzykować bo daje mnóstwo opcji
- z avatar of slaughter (warto wrzucać od pierwszej tury) ma 7 mata, jak babcia dostałą jakiegoś ciocha spd 8, mat 9
- przez większość czasu SJ to po prostu szybki Arc Node, ale czasami trafia się okazja, że przeciwnik popełni błąd i SJ zaszarżuje, a potem babcia robi szybkie jojo i gramy dalej jakby nic się nie wydarzyło, tylko że przeciwnik stracił właśnie swój tarpit i solosa
Teraz trochę o jej wadach:
- jest relatywnie miękką fajką, 15/14 i 16 boxów, 2 mocne ciochy i babcia leci do warpa
- nie ma żadnych buffów do trafiania/ranienia, więc trzeba pod nią brać jednostki, które są samodzielne - specjalistów i flankerów
- żre strasznie dużo merców/characterów (patrz wyżej)
- jak popełnisz błąd to raczej ją tracisz - ma strasznie wysoki entry level - ja mimo kilku wygranych gier non stop gdzieś czegoś nie domierzam i od razu ck
- największa jej wada: nie obsługuje w całości praktycznie żadnej frakcji, wybieranie listy przed bitwą to zawsze trochę loteria
No i kilka słów podsumowania: OW jest świetna, ma mnóstwo możliwości i daje b. dużo radości z gry; jednocześnie jest typowym glass cannonem i trzeba nią grać zachowawczo. Ma problem z wieloma MU, ale moim zdaniem na cryx jest chyba najlepszym Khadorskim casterem. Fajnym motywem jest np. rzucić na babcię avatara w 1szej turze, pobiec SJ, w kolejnej znów pobiec SJ, teleportować babcię i zrobić CK (nie udało mi się to jeszcze, ale wciąż szukam okazji).
No i jeszcze lista obecnie, przynajmniej przez najbliższe 5 gier:
Zevanna Agha, the Old Witch of Khador *3
* Behemoth 13
* Scrapjack
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker 2
Winter Guard Infantry (max) 6
* Winter Guard Infantry Officer & Standard 2
* 2 Winter Guard Infantry Rocketeers 2
Alexia Ciannor & the Risen 5
2x Kayazy Eliminators 6
Lady Aiyana & Master Holt 4
Widowmakers 4
Eiryss, Angel of Retribution 3
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist 2
Kell Bailoch 2
Kovnik Jozef Grigorovich 2