Strona 1 z 2
Początki z CoC
Napisane:
czwartek, 11 grudnia 2014, 22:24
przez MichalDark
Witam, dopiero zaczynam przygodę z Wh&H i mam wybór pomiędzy skorne, a CoC. Odpowiedź na temat skorne już dostałem, więc może teraz Wy mi powiecie czym charakteryzuje się gra CoC oraz co by można dokupić do startera na 15pkt z mozliwością przejścia na 25/35. Z gory dzięki za wszystkie odpowiedzi
(może mnie przekonacie na swoją strone)
Re: Początki z CoC
Napisane:
piątek, 12 grudnia 2014, 02:15
przez Shino
battlebox jest bardzo dobrym zestawem. jedynie mitigator nie jest pewnym wyborem na przyszlosc, choc i tak nie mozna powiedziec, ze jest bardzo zly.
CoC powstal po to aby w wmce byly armie oparte na duzej ilosci jackow. Wczesniej ludzie jak grali na 3ech to bylo to uwazane za bardzo duza ich liczbe. W cocu z reguly jest ich wiecej niz 3.
Armia posiada 2 glowne tematyczne zagrywki. pierwszym jest rekursja focsow miedzy jackami, ktora umozliwia wlasnie granie duza ich iloscia, a druga to recykling zabitych wlasnych modeli (mozna je wskrzeszac i naprawiac).
Frakcja nie posiada bardzo mocnych modeli (nawet najciezsze jacki sa slabsze, choc i tansze, od odpowiednikow w innych frakcjach) oraz bardzo wyoskich statystyk. Z reguly jednak stara sie to obchodzic roznymi zasadami, ktore poszczegolne modele/oddzialy posiadaja.
jakby rozwijac armie na wieksze punkty to warto na pewno dokupic corollary, oddzial mechanikow i box ciezkich lewitujacych jackow. to powinno juz wystarczyc na start
Re: Początki z CoC
Napisane:
piątek, 12 grudnia 2014, 09:02
przez MichalDark
Ok, wygląda ciekawie, a mógłyś podać rozpiskę na te 15pkt, sorry że o takie rzeczy proszę, ale nie mam pojęcia jak one wyglądają punktowo.(Oczywiście wliczając jednostki z startera)
Re: Początki z CoC
Napisane:
sobota, 13 grudnia 2014, 19:40
przez Shino
kazda rozpiska cocu rozni sie bardzo. Tu wybor castera ma znacznie wiekszy wplyw na rozgrywke niz w innych frakcjach (zmieniaja oni statystyki jackow oraz daja im jakas zasade specjalna poprzez field marshall)
ze starterem mysle, ze 15 puntkow by wygladalo tak:
battlebox:
- Syntherion
- Cipher
- Galvanizer
- Mitigator
i bym dokupil pewnie:
- Optifex directive (mechanicy, ktorzy sa w prawie kazdej rozpie)
- Corollary (jack znacznie wspomagajacy inne robociki jak i castera. Tez w zasadzie w kazdej rozpie)
jako kolejne rzeczy pomyslalbym o:
box z latajacymi heavy vectorami (jako pierwszego uzylbym assimilatora, lecz pozostale 2 tez sa niezle)
alorithmic dispersion optifex
pomyslalbym tez o diffuserze (lekki jack, ktory jest niezlym supportem. Szczegolnie na wieksze punkty)
Jak widzisz armia jest znacznie mniejsza od skorne a przez to tez troche ciezej sie tym gra (bardzo wazna jest tu kolejnosc aktywacji. Trzeba troche potrenowac przed pierwsza gra na czas, inaczej dosc szybko sie on konczy.)
Re: Początki z CoC
Napisane:
sobota, 13 grudnia 2014, 21:02
przez MichalDark
A co myślisz o jednostce ATTUNEMENT SERVITORS czy można by je dać zamiast mechaników czy raczej nie ma sensu? (Oczywiście nie pytam się tylko jednej osoby tylko każdego kto mógły coś wprowadzić do tematu
)
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 10:01
przez Simon99
W pewnym momencie i tak będziesz chciał sobie kupić te servitory, ale na takie małe punkty mechanicy wydają się lepsi (możliwość dania pathfindera jest też całkiem przyjemną opcją).
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 15:12
przez Doktor
Jeżeli osoby, z którymi będziesz grał też będą bazowały na podstawowych boksach wybierz mechaników. Natomiast Attunement Servitors są wręcz niezbędne, by jednostki CoCa w ogóle w coś mniejszego od ciężkiego jacka trafiały. Poza tierami (armią tematyczną) Axisa bardzo dużo rozpisek je ma.
Armia CoC jest ciekawa pod tym względem, że nie ma tutaj nieprzydatnych jednostek*, a jedyne "must have" to support za 7 punktów (w sumie).
Jednostki i wektory CoCa są słabsze od analogicznych, ale nadrabiają to ilością synergii. Sam fakt, że mając Corollary możesz wykorzystać na wektorach ilość wektorów + 3 focusa BEZ alokowania focusa castera jest rzeczą, która całkowicie zmienia wydajność wektorów na planszy (w porównaniu do jacków), acz wymaga praktyki, by w pełni móc ją wykorzystać.
* Dyskusyjni są Perforatorzy.
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 17:05
przez Shino
@doctor acrecion servitors
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 17:52
przez MichalDark
To lepsze są Attunement Servitors czy acrecion servitors zamiast mechaników? (Widziałem patrole u mnie w sklepie i ludzie sporo kombinują na te 15pkt)
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 18:34
przez Shino
atunement servitors sa bardzo dobre. Bardzo czesto pojawiaja sie w rozpiskach tej frakcji.
accretion servitors sa moim zdaniem najgorsza rzecza w booku.
mechanicy sa potrzebniw liczbie jeden lub 2 oddzialy. Nawet nie dla mozliwosci reperowania wszystkiego w tej armii (oprocz 5 rzeczy w calym booku), ale dla pathfindera i magicznych atakow, ktore sa w tej armii potrzbne.
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 18:35
przez MichalDark
Ok dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Re: Początki z CoC
Napisane:
niedziela, 14 grudnia 2014, 21:01
przez Doktor
Dla mnie Accretion Servitors są bardzo przydatne. Solos z pathfinderem, ruchem 12" i niskim defem za 1/3 punktu rozwiązuje w tej armii wiele problemów.
Re: Początki z CoC
Napisane:
wtorek, 29 marca 2016, 17:02
przez Dziekan
czesc, czy bonusy z unbound formations dzialaja normalnie na turniejowych grach?
Re: Początki z CoC
Napisane:
wtorek, 29 marca 2016, 18:27
przez yaro
a grasz turnieje na formacie unbounda?
Re: Początki z CoC
Napisane:
wtorek, 29 marca 2016, 19:28
przez Gift
heh obawiam sie ze malo kto bral by tydzien wolnego zeby rozegrac turniej