Ostatnio zawziąłem się na testowanie Cassiusa
, plan miał być szeroko zakrojony na WTC, teraz nie wiadomo co będzie po nowym rozdaniu, ale uznałem że warto go ograć choć troche - im więcej dobrze ogranych casterów teraz, tym większa szansa że zrozumiem jak się zmienili po wydaniu mk3.
Lista na razie wygląda tak:
Cassius the Oathkeeper (*6pts)
* Gorax (4pts)
* Megalith (11pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Croak Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Croak Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Sentry Stone (Leader and 3 Manikins) (3pts)
Sentry Stone (Leader and 3 Manikins) (3pts)
Shifting Stones (2pts)
Shifting Stones (2pts)
Gallows Grove (1pts)
Gallows Grove (1pts)
Lynus and Edrea (3pts)
Gatorman Witch Doctor (3pts)
Lord of the Feast (4pts)
Objective - ten co moge poswiecac swoje modele by go ratowac
Założenia były takie - chciałem jakoś przenieść skuteczność listy eKruegera vs WMka (tego z zabkami, i calym mechanizmem wspierajacym) na cassiuisa ktory ma potencjal byc nawet lepszym / zaskakuajcym bardziej wyborem.
Pograłem dokładnie taką listą trzy gry:
Kommandant Irusk (*6pts)
* Behemoth (13pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Great Bears of Gallowswood (5pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Black Dragon Officer & Standard (2pts)
Kossite Woodsmen (Leader and 5 Grunts) (4pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Widowmakers (Leader and 3 Grunts) (4pts)
Winter Guard Infantry (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Winter Guard Infantry Officer & Standard (2pts)
* 1 Winter Guard Infantry Rocketeer (1pts)
Iron Fang Kovnik (2pts)
Kovnik Jozef Grigorovich (2pts)
Reinholdt, Gobber Speculator (1pts)
Zagraliśmy sobie zdaje się Fire Support, ogółem gra była mocno dziwna dla mnie. Po pierwsze strasznie się blokowałem w ustawieniu całej armi, jednak 32 punkty w AD to łatwo do upchnięcia nie jest. Generalnie o ile pamiętam byłem drugi, pierwsza tura bez historii, najwazniejsze to zebrac 5 furii za 5 swinek (gorax/megs to ogarniają). Potem sukcesywnie zacząłem ubijać piechote i szło naprawde dobrze. Koło 4 tury miałem większość armii na stole jeszcze, a przeciwnikowi pozostaly resztki obu oddzialow, miski, cos z wdowiarzy, ayana, caster, rheinholdt. Niestety nie ogarnąłem ustawienia drzewa (które miałem wycofać) i dostałem czape
[z drobną pomocą rzutów kolegi, który miał trzy syte rzuty w okolicach 15tki na ranienie.
Faction: Kreoss3 - Revelations of the Creator
Casters: 1/1
Points: 50/50
Tiers: 1: Bonus: FA increased for Exemplar Vengers to 2 or more and Flamebringers to 2 or more
2: Bonus: in game effect
3: Bonus: PC decreased for Crusader by 1, Castigator by 1, Guardian by 1, Sanctifier by 1, Templar by 1, Fire of Salvation by 1 and Indictor by 1
4: Bonus: in game effect
4
Intercessor Kreoss (*5pts)
* Fire of Salvation (8pts)
* Templar (7pts)
Choir of Menoth (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Exemplar Errants (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Exemplar Errant Officer & Standard Bearer (2pts)
Exemplar Vengers (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Exemplar Vengers (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Exemplar Errant Seneschal (2pts)
Reclaimer (2pts)
Vassal of Menoth (2pts)
Fire Support, przeciwnik szeroko kawalerią, srodkiem erranci i jacki poszly jeden blizej swojej flagi drugi blizej mojej, kreoss posrodku. Ja wbilem szybko lotfem w errantow i zdjalem ich z 5ciu, potem rywal zaczal się delikatnie blizej mojej flagi przesuwac (oba jacki , i jedna kwaleria) erranci + druga kawaleria blizej swojej flagi. Ja ubilem paru errantow, objective, jakiegos kawalerzyste oslonilem sie featem i czesc armi dosunalem w strone mojej flagi. Przeciwnik chcial mocno pojsc w scenariusz i moja flage (mi brakowalo atakow z racji ustawienia by doczyscic jego), ale niedoszacowal ilosci atakow + poblokował się i nie udało się. (aczkolwiek wiele zabek oddalo zycie za objective;)). Zostal kreoss na 4 focach przed flagą blisko mnie, i spora szansa na CK, tp shiftingow (1 jako cel rzutu dla megalitha, drugi jako cell helmoutha by przyblizyc casera), tp gallowsa w zasieg, rzucam curse of shadows w kreossa, sciagam go do kamyczka, podchodze megalithem i rzucam w drugi kamien, a nastepnie 9 zabek dokonuje egzekucji. W odwodzie byl tez Gorax.
Kommander Zoktavir, The Butcher Unleashed (*4pts)
* Ruin (11pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (6pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (6pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Widowmakers (Leader and 3 Grunts) (4pts)
First Mate Hawk (2pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Lord Rockbottom (2pts)
Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan (2pts)
Saxon Orrik (2pts)
Scenariusz znowu Fire Support, de facto w końcu pozycjonowanie armi szło mi dużo sprawniej i efektywniej. Dużo lepiej udało mi się zaplanować co i gdzie chciałbym mieć w tej grze. Zaczynałem rozproszyłem się żabkami po stronie objective przeciwnika, drugimi bylem powiedzmy w okolicach bardziej srodka, na lini flagi przeciwnika cassius , drzewko, kamienie, lynus z edrea a blizej srodka lotf. Oczywiscie manewr z ubijaniem 5 swinek nadal aktualny. Rywal pobiegl, potem w swojej turze wybilem prawie całą piechote... zostala alexia, madelyn, wdowiarze, 5-6 pressgangerow, wiekszosc supportu ruin i warlock. I o dziwo od tego punktu zaczałem miec problem. Tradycyjnie po moim feacie, nie bardzo wiedziałem co zrobić żeby stać w miejscu gdzie będę bezpieczny. W sumie nastapila jego tura bez efektow specjalnych, moja z curse of shadows na butcherze i stranglehold na ruinie, potem butcher wbiega na swoja flage po 1 punkt, potem ja zdejmuje furie z butchera, lapie go w animus megalitha, i zaczynam strzelac zabkami po troche odslonietym butcherze. Dla janosci ranie na -9 na 3 kostkach. Mialem potencjalnie z 12 strzalow + olej , jakims turbo fartem 4 z 13 zalatwily sprawe. Nie do konca jestem zadowolony z tej gry. Brakowało elementu jakiejś kontroli stołu tak żeby butchera lepiej ogarnąć.
Ogólne wnioski - cholernie ciężko się to pozycjonuje i bardzo łatwo poblokować sobie armie. Ale gra się tym całkiem przyjemnie (dużo opcji na stole). To co mi jednak przeszkadza to troche brak konkretnego zagrozenia dla kluczowych modeli rywala (casterow z wysokim armem lub ciezkich modeli). Na razie jestem daleki od zmieniania listy, bo czuje że powinienem tym zagrać z jeszcze 10 gier by to lepiej obczaić.
Ludzie twierdzący że orboros jest broken cierpią na chroniczny zanik zdrowego rozsądku ;)