Jako że akurat dzisiaj nie miałem w pracy zbyt dużo czasu, skupię się tylko na modelach zawartych w rozpisce.
1. eCaine
Dziwne, że dostał wzmocnienie w postaci lepszych zdolności, lepszej listy czarów i dodatkowo Rune Shotów. Jakby tego było mało, nowa mechanika focusa powinna go lepiej chronić. Szczególnie, że może mieć 19 Defa... Oczywiście zakaz szarż na swoje modele, potencjalnie duża ilość Shield Guardów w rozpiskach, zmniejszenie zasięgu Gate Crashera i osłabienie supportu (brak komba Squire + Gobber, "gorsi" Rangersi i brak zdejmowania upkeepów) trochę go trzymają na uwięzi, ale i tak jestem bardzo zadowolony.
2. Gallant
Podniesienie siły na mieczu oraz dodanie Purgation i Sacred Warda przy jednoczesnym pozostawieniu 13 Defa sprawiają, że ten jack będzie widywany na stołach dużo częściej. Świetny cel dla Bullet Dodgera, Temporal Fluxa (przepraszam... Temporal Distorsion) czy Side Kicka. Dodatkowo jest odrobinkę tańszy!
3. Ace
W zasadach nie różni się niczym co już czyni go świetnym wyborem pod obydwoma Caine'ami. Nie mam pojęcia czemu potaniał. Nie mogło go tu zabraknąć.
4. Squire
Dla niektórych casterów dalej niezbędny. Wyjątkami są chyba tylko Siege, Kara i może 3Nemo, którzy raczej wybiorą goblina. Trochę się nad tym zastanawiałem w przypadku eCaine'a, ale przy zwiększonym koszcie Reinholdta (cztery punkty!?) stwierdziłem, że najpierw potestuję robocika, który jest nieco bardziej uniwersalnym wyborem. Trochę szkoda punktu Defa.
5. JWC
Szczerze mówiąc nie wiem co o nim myśleć. Niby zyskał na przeżywalności, niby Arcane Shield jest mocny jak do tej pory, niby potaniał. Niestety koszt dodatkowego jacka sprawia, że trzeba mieć naprawdę dobry powód żeby brać Journeymana. Zmiana jest ogólnie ciekawa, ale bardzo na minus pod względem elastyczności w rozpiskach. Na razie zdecydowałem się na niego bo +3 do Arma dla eCaine'a to zbawienie. Chociaż może nie będzie to aż tak bardzo potrzebne przy kampieniu ~2 foców i Defie 19?
6. Hunter
Tańszy i lepszy. Szkoda Parry, ale nie można mieć wszystkiego. Żałuję, że nie mogłem go wrzucić pod Runewooda bo +2 do Rata lub Dmg i Reposition 5 sporo by dały przy Fire for Effect. Wydaje mi się, że rzadziej będzie się pojawiał pod Jack Marshalami a częściej pod casterami.
7. Runewood
Tańszy i lepszy. Alternatywą jest oczywiście Piper. Może w ogóle powinienem się zdecydować na muzyka, skoro nie mam Huntera pod Alainem? Plusem jest to, że Runewood lepiej się bije i dodatkowo ładnie strzela. Muszę potestować i sprawdzić co będzie lepsze.
8. Rangersi
Niby tańsi, ale jakby gorsi. Oczywiście dawanie Mark Target kiedy byli poza formacją było niezłym errorem, więc nie dziwię się, że PP to zmieniło. Mimo wszystko dalej będą pełnili swoją funkcję. Szczególnie w rozpisce z dużym oddziałem Trencherów.
9. Trencherzy
Są cudowni. Robią wszystko i jeszcze więcej. Nieźle strzelają (dostali +1 Rat!), nieźle się biją (Brutal Charge!), mają jakąś tam przeżywalność (Tough!) i dają sporą dozę defensywy dla reszty armii. Może to właśnie dzięki nim Arcane Shield nie będzie potrzebny? Bardzo podoba mi się mini feat z UA. Z Grenadierów zrezygnowałem bo są drodzy i nie mają CRA.
10. Aiyana&Holt + Murdoch
Trochę drogo, ale chyba są niezbędni w dużej ilości rozpisek Cygnaru. Cover na Aiyanie w kluczowej turze może być przydatny (szczególnie patrząc ze smutkiem na Def 14). Assault na Holcie pewnie nigdy się nie przyda, ale fajnie jest mieć taką opcję. Jeśli okaże się, że nie będą potrzebni, z przyjemnością wrzucę za nich kolejnego Huntera.
11. pEiryss
Droga, ale bardzo mocna. Wprawdzie nie zdejmuje upkeepów, ale przynajmniej jest przydatna także przeciwko Hordom. Wydaje mi się, że o ile jej epicka wersja na stołach nie będzie się pojawiała to pEiryss dumnie ją zastąpi w rozpiskach. Koniec końców chyba wolałbym jednak starą eEiryss