Dawno nic nie było, więc raport z MP. Wynik 4:2= trzymanie poziomu. Śmieszne było, że CID, który wszedł w noc przed MP mocno wpłynął na granie Harby 12CMD oraz Exemplarzy z boostami . Rozpiski turniejowe:
Protectorate Army - 72 / 75 points
[Theme] The Faithful Masses
[Harbinger 1] The Harbinger of Menoth [+27]
- Crusader [10]
- Crusader [10]
- Devout [9]
- Hierophant [3]
Allegiant of the Order of the Fist [3]
Allegiant of the Order of the Fist [3]
Champion of the Order of the Wall [8]
Champion of the Order of the Wall [8]
High Paladin Dartan Vilmon [0(6)]
Paladin of the Order of the Wall [4]
The Covenant of Menoth [0(4)]
Wrack [1]
Choir of Menoth (min) [4]
Horgenhold Forge Guard (min) [10]
- Attendant Priest [3]
Idrian Skirmishers (min) [9]
- Idrian Skirmisher Chieftain & Guide [0(5)]
Idrian Skirmishers (min) [9]
- Idrian Skirmisher Chieftain & Guide [5]
Tutaj wejdzie po CiD Ruphert za dodatkowe pkt i Wracka. Reclaimer nadal uważam, że overkill – mimo, że teraz daje punkty to mam równo 60 w generujących punkty i nie mam jak go dorzucić przy tym układzie. Nie uważam, ze jest zły ale też, że wydaje się być trochę overkillem defa.
Protectorate Army - 73 / 75 points
[Theme] Exemplar Interdiction
[Vindictus 1] Vice Scrutator Vindictus [+29]
- Dervish [7]
- Dervish [7]
- Templar [15]
Anastasia di Bray [3]
Exemplar Warder Elias Gade [0(5)]
High Exemplar Gravus [8]
Knights Exemplar Seneschal [0(5)]
Choir of Menoth (min) [4]
Exemplar Errants (max) [16]
Exemplar Vengers (max) [20]
Knights Exemplar [9]
- Knights Exemplar Officer [0(4)]
Knights Exemplar [9]
- Knights Exemplar Officer [4]
Zmiany CID trochę pomogły – ale przy Vindim Desperate Pace nie był aż tak widoczną zmianą jak pewnie będzie gdziekolwiek indzie (tutaj też kwiestia MU). Jednak niewątpliwie Cid dobrze wspiea exemplary
. Do pokombinowania mam co dalej z punktami i czy brać Kawę. Na gry co miałem bardzo się przydawała. Przy techowaniu na taki cryx np.: jednak chce się więcej errantów. Jednak cały czas lubię kawę o daje dużo utlity i z Def Wardem wyciąga 22arm co nie jest taie proste do przebciia. Warmorgary bez szarży czasem nie dawały rady a to już coś jak się ich pierwszym jamuje.
Gra 1: Harby vs. Utes i jego Jaga Jaga na 2xBE – Spread the net Uważam ten MU za słaby dla Harby ale jeszcze słabszy dla Vindictusa bo nie za bardzo jest jak zabijać piechotą BE Minionowe .Tutaj na osiągnąć rezultat pozwoliły dwie rzeczy – nie wykorzystanie feata przez Jagę w drugiej turze (i też nie na Harby) oraz to jak zjadłem cały unit Bokura. Bokur wystawiony na 1 combine strzał 7 idrian musiał zdjąć wszystkich szamblerów i na koniec szarżujący mnich go dobił. Całość odebrała sensowne możliwości featowania. Reszta typu jacki zdejmujące BE była już zdecydowanie bardziej formalnością.
Wyydaje się jednak, że rozpiska ma za dużo ataków by Harby się sensownie obroniła przed tym.
Wygrana na scenariusz. Gra 2: Harby vs. Musza i jego Kruger2 (BE, megalith, 2x sentry, 2x woldwarden, 2xwoldwyrd jakieś druidy solo – MirażGra po obu stronach na szachy I wymęczenie. Niestety po stronie Krugera wyglądało to skuteczniej. Zagrałem trochę za mało ofensywnie i parę rzeczy, które miały czasem małe szanse by wyjść nie wyszło. Trochę bolało jak Megalith zmiażdżył mi mnicha (bił na plecy z Weight of Stone) – więc główny argument scenariuszowy niestety za łatwo umierał a ja nie miałem jak tego megalitha dopaść sensownie. Trochę też nie do końca poprowadziłem te szachy np. mnisi powinni być głębiej by nie zostać wypchniętymi spod flag ale też wtedy byliby po za Martyrem, a bałem się wystawić Harby po za las, który niestety był trochę daleko ale dawał bardzo bezpieczną grę (brak spreyek czy woldow lutujących do niej ).
Chyba w 4 turze bez żadnej możliwości na assasynacje oraz w przegranej partii szachów musialem ratowac Vilmona przed smiercia (ostatni model co mogl blokowac flage) zapominam o aktywacji jednego z sentry. Jedna spreyka i dostaje CK. Bez tego jednak przegrywam na scen, więc bez znaczenia.
Trochę się zastanawiam czy jednak nie lepiej byłoby zaryzykować Vindictusem i po prostu spróbować wygrać zaczynanie i wjechać w drugiej turze pod featem na 13”
Przegrana na CKGra 3: Vindi vs Fluffy i jego Brisbane 2 na Trenchach w StandoffVindi szybkie scenariusze po prostu wygrywa jeżeli jest w stanie zabijać co na stole stoi – tutaj cokolwiek weszłoby do stref ginie…. A jak wejdzie to nie zabija. Dosyć szybka gra polegająca na tym, że po rzucie na pierwszeństwo byłem drugi co oznaczało, że w pierwszej turze feat w drugiej wpadam w strefę. Obrywam mocno ale punktuję w 3 resztę punktów. Jeżeli fluffy by próbował scenariusz obronić to pewnie nie zabiłby tyle ile zabił i też bym dopunktował przynajmniej 2 ze stref.
Wygrana na Scenariusz Gra 4: Harby vs. Dziekan i … jego Harby w The PiT IITo drugi raz i całkowicie ostatni….. Mamy 1:1 ze sobą w tym MU i kolejny raz jakbyś się spotkali to rzucamy kością bo to nie ma sensu
. Szczególnie, ze graliśmy The Pit co oznaczało, że w obu strefach stoi po 2 mnichów i nie ma jak ich zabić . Szachy do 6 tury gdzie pod jej koniec ja zabijam objectiv. Wymusza to szarże Harby na mój obj i 2x catalizm. Co oznacza, że coś wyszło spo a Martyra. W ostatnich sekundach zabijam jednego z paladynów i wygrywam 11 małych punktów do 1 małego (obu nam wybuchł Wrack).
P.S. w sumie wystarczyło nie wybuchać Wracka (nie używać go) – wtedy któryś który by na to wpadł wygrałby dlatego, ze jego przeciwnik sam sobie Wraca wysadził xD
Wygrana na Time Breaker Gra5: Harby vs. Kevin i Horgel2 na Seakingu, wózku, 2x fireeaters i 2x plumer crew w Recon IISam MU mocno na korzyść Troli, szczególnie w wolnym scenariuszu. Horgel w tej wersji jest strasznie anty-piechotny. Vindi nie miał szans a Harby małe. Wybrałem bycie jako drugim licząc, że doprowadzę do momentu gdzie będzie się liczyło kto co zabił czymś na martyrze będę bronił stref do końca. Mocno deprymujące było zdanie jeszcze z 7-8 tough pod rząd na początku gry. Mimo prób nie mogłem przez to próbować grać swojej gry bo za dużo czasu spędziałem np: na zabijaniu tych mniej znaczących punktów rozpiski. Do tego doszedł błąd kluczowy w wystawieniu – jeżeli masz dużo arma przed sobą a nie masz dużo by go przebijać powinno się wystawić i Jacki i Krasie na jednej stronie by próbować się przebić chociaż z jednej strony. Parę innych błędów też zrobiłem ale generalnie nie miały one znaczenia.
MU pod góre, kości nie pomagały, błąd w wystawieniu = ….
Przegrana na Scenariusz. Gra6: Vindi vs. Pjerunek i jego Anamag na Blighbringerze, warspear, warhead choseni w InvasionJestem drugi ale dzięki featowi zatrzymuje legion. Przeciwnik nie ma zasięgów dojścia do mnie. Za to wpadający KE w Chosenów nawet bez Battle Driven ich pięknie kosili + dispel z Gravusa. Kawaliera się też przydawało jako „dobijający Unit”. Mocno biłem w trolle legionowe i to wystarczało
Dzięki temu koszeniu i dużym swoim zasięgom to w zupełności wystarczyło by pozabijać wszystkie trolle. Dla przeciwnika był jeden moment kiepski jak mu Exemplar Seneshal na 1 życiu został w strefie bo kulną 4 na 3 kościach – więc też nie miał za bardzo szans ratować w pewnym momencie scenariusza.
Ostatecznie zabijam co turę na tyle dużo, że bym wyciągnął scenariusz przewagą punktową, jednak nie doczekujemy tego moemntu, bo gra zostaje poddana.
Wygrana na Scenariusz PodsumowującChciałbym trochę zmniejszyć mit „Harbringer”. Oczywiście są Matchupy które wręcz wygrywa z „automatu” ale jednocześnie w dzisiejszej mecie jest bardzo dużo rzeczy z albo wysokim ARM albo straszliwie antypiechotnych lub/i grożących łatwą assasynacją co oznacza, że czasem naprawdę ciężko zutylizować jej potencjał bo byle co Ciebie zabij. Po za tym Martyrdom nie jest nieskończony. W drużynówce jeszcze ok ale to nie jest caster wygrywający solo myślę – nadal nie widzę idealnej pary do niej, będącej w stanie uzupełnić wszystki MU . Vindim nadal się fajnie gra – przyjemny i prosty caster.
W każdym razie byle do WTC i na razie na półkę w poszukiwaniu innych rozwiązań