FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

[CID] Steamroller 2021

<<

PeterO

Posty: 1181

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 maja 2021, 10:30

[CID] Steamroller 2021

Hej,

wrzucam na forum temat dotyczacy nowego steamrollera 2021.

https://home.privateerpress.com/2021/05/19/steamroller-2021-cid-begins/

Jak wam sie podobaja nowe tereny? Sa przekombinowane czy beda ciekawym urozmaiceniem stolu?
Jak teraz wykombinowac ich wersje 3D :D

Dajcie znac jak bedziecie nowe scenarusze ogrywali, ja niestety swoja wczorajsza gra zaczalem o 1h za wczesnie i sie nie zalapalismy :P
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

Captrix

Avatar użytkownika

Posty: 128

Dołączył(a): poniedziałek, 11 czerwca 2018, 21:18

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 maja 2021, 11:25

Re: [CID] Steamroller 2021

Na fejsie ktoś wrzucił fajne projekty do druku 3D tych terenów :)

https://www.facebook.com/groups/warmachineandhordesgeneral/permalink/1855550981276720/

Mogę tylko powiedzieć, że zmieniają tę grę na jeszcze bardziej antystrzelecką :D (tereny z -3 rng ;/ )

Pozostaje tylko walnąć ruchome paski na środku stołu przez całą jego długość i jakoś można grać :)
ObrazekObrazekObrazek
https://wmhlomianki.blogspot.com/ - raporty z bitew WMH w Łomiankach
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7645

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post czwartek, 20 maja 2021, 11:35

Re: [CID] Steamroller 2021

Co do zmiany any strzeleckiej - premeasurrement wprowadzil ta gre w ere gdzie gunline'y maja przewage nad armia melee wiec takie rzeczy musza sie pojawiac.
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
<<

Tantal

Avatar użytkownika

Posty: 582

Dołączył(a): piątek, 15 lipca 2016, 23:26

Lokalizacja: Gliwice

Frakcja: Khador

Post czwartek, 20 maja 2021, 11:42

Re: [CID] Steamroller 2021

To krateru i wysokiej trawy nie było wcześniej w zestawie terenów? :P

Fajnie, że dodali bo trochę lipa była z terenami w sensie różnorodności. Te ruchome piaski troszku silne :shock: armie z ghostly będą to bardzo lubić.

Super zmiany, wysoka piątka!

PS. Czy windstorm będzie się stackował z czarem o tej samej nazwie? :D
Obrazek
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1590

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post czwartek, 20 maja 2021, 11:45

Re: [CID] Steamroller 2021

Fajny pomysł z dodawaniem nowych terenów - to dobry sposób na urozmaicenie gry i na wprowadzenie poprawek do balansu rozgrywki w mniej bezpośredni sposób. Trochę szkoda, ze znowu wzrasta ilość zasad do pamiętania, może zamiast dodawania mogłaby być rotacja typów wykorzystywanych terenów?

(jako posiadacz modeli kraterów i tak od dawna używałem ich właśnie z zasadami okopów :) już od mk 2 chyba)
<<

Captrix

Avatar użytkownika

Posty: 128

Dołączył(a): poniedziałek, 11 czerwca 2018, 21:18

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 maja 2021, 12:11

Re: [CID] Steamroller 2021

Tantal napisał(a):PS. Czy windstorm będzie się stackował z czarem o tej samej nazwie? :D


Nie sądzę :D
Tak jak spell Snipe nie stackuje się z "amunicją" Snipe u gunmagów.
ObrazekObrazekObrazek
https://wmhlomianki.blogspot.com/ - raporty z bitew WMH w Łomiankach
<<

Seoz

Avatar użytkownika

Posty: 216

Dołączył(a): sobota, 8 czerwca 2019, 18:47

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Khador

Post czwartek, 20 maja 2021, 12:39

Re: [CID] Steamroller 2021

PeterO napisał(a):Jak teraz wykombinowac ich wersje 3D :D


Krater - prosta sprawa ;)
Quicksand - można by przedstawić jak wir wodny (w końcu template kółeczko) usypany/pomalowany z dwóch kolorów piasku, albo taki płytki lejek (właściwie jak krater tylko z piasku?)
Groby - wieka trumień i "ścianki" grobu na tą samą wysokość? :D
Wysoka trawa - pomalowany placek i garść wysokich tuftów/trawek statycznych/traw z awkarystyka na figurkowych podstawkach by dało się je poprzesuwać jak model włazi ;)
Windstorm - najgorzej, bo tu jakiś cyklon przychodzi do głowy :D

Wszystkim terenom trzeba by dać dookoła trochę większą powierzchnię (wyglądającą inaczej niż teren by nie mylić) aby "figurki się nie przewracały" ;)
ObrazekObrazekObrazek
https://wmhlomianki.blogspot.com/ - raporty z bitew WMH w Łomiankach
<<

QcDWG

Avatar użytkownika

Posty: 2504

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 maja 2021, 14:21

Re: [CID] Steamroller 2021

Bardzo fajne zmiany
Tylko konstruktywne i merytoryczne opinie
<<

azrael88

Avatar użytkownika

Posty: 174

Dołączył(a): czwartek, 4 maja 2017, 14:26

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 maja 2021, 14:31

Re: [CID] Steamroller 2021

Super. Kraterów już używaliśmy (mam zestaw z 40K) w naszych grach. Faktycznie trzeba na szybko zmotać te ruchome piaski bo są fajne i podptarzyć jakiś ciekawy patent na "wichurę"

Dobrze, że weszły nowe wersje scenariuszy i że strefy są odsunięte od krawędzi stołu.
Obrazek

Obrazek
<<

Encaitar

Avatar użytkownika

Posty: 2411

Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 20 maja 2021, 21:11

Re: [CID] Steamroller 2021

Tereny na plus, Windstorm może sprawić, że wybór zaczynanie/strona może nie być oczywisty, a to też balans. Quicksand może być nadużywany wtedy będzie problem, a może być nielubiany i nigdy nie brany1, ciężko to zbalansować.

Scenariusze jak dla mnie różnie. Bardzo na plus, że w King of the hill odsunęli objective od boku i ambush nie może już trywialnie zdobić punktu. Za to w tym samym momencie dodali dwa inne scenariusze gdzie to występuje :roll: Nie powinno tak być. Invasion było najnudniejsze i zostaje więc meh. W Split Decision solos może wpaść w objective i zapunktować flagę w jednym ruchu :? Objective zawsze dostępny sprawia, że można pod niego planować listę co jest interesujące.

Nowe objective też różnie. Aegis na jeden model to lipa i nikt tego nie będzie brał. Concelment raczej tylko dla modeli z Prowl. Armory, fajny kompromis między starym a zapowiadanym full magiczne na turę. Leczenie spada, a ważne było, za to Pathfinder słusznie zostaje.
<<

Ven

Avatar użytkownika

Posty: 1285

Dołączył(a): wtorek, 4 czerwca 2013, 10:03

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post piątek, 21 maja 2021, 14:32

Re: [CID] Steamroller 2021

Zagrałem Split Decision i to fajny scenariusz. To co piszesz o spunktowaniu 2pkt przez 1 solosa raczej nie realne. Flagę jest bardzo łatwo zablokować tutaj + objectiv ją chroni cały czas.

Dla mnie z +
+ Scenariusze są dynamiczniejsze bo łatwiej o punkty generalnie (objective w Spread i Invasion)
+ Ustawianie flagi na środku okrągłej zony = masz większe powody by ją próbować oczyścić
+ Dodanie innych typów terenów generalnie - lepiej mieć takie co mają wpływ na grę a 2/4 mają potencjał. Resztę zawsze można olać.

Na -:
- nie ma nic przeciwko flightowi - np: ten windstorm mógłby być impasem dla Flighing albo chociaż tracą flight lecąc przez niego.
- nic nie boostuje punktowania piechotą - zmiana, ze chociaż połowa albo leader + coś musi być w zonie
- nic przeciwko sprey - kiedyś chociaż była ewewacja, ale spreyki to najlepsze range ataki dzisiaj i warto by było mieć jakieś osłony przed nimi
- Windstorm = powinien nie kombować się z innymi zasadami -3 do RNG (Kruger, Zarretosh, Flying High etc.)

Tak mieszane uczucia mam bo nie jest aż tak rewolucyjny - mógłby samymi scenariuszami trochę mocniej zmienić "metę" ale i tak w lepszą niż gorszą stronę.
ObrazekObrazek

Powrót do Community Integrated Development

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron