[W-wa] Druga Liga 0-10-20 w Paladynacie (od października)
Zapraszamy graczy ligę Warmachine & Hordes w warszawskim sklepie Paladynat na ulicy Włościańskiej 6c (Żoliborz). Liga jest kierowana szczególnie do graczy zaczynających dopiero przygodę z systemem lub wracających do niego po dłuższej przerwie, ale zachęcamy też weteranów. Zależnie od liczby zgłoszonych uczestników, liga będzie miała 3 lub 4 etapy, do wyłonienia jednego, niepokonanego gracza.
(nie trzeba zgłaszać podczas zapisu rozpisek w PDF ale bardzo proszę o załadowanie zamiast tego pliku PDF z informacjami pozwalającymi na skontaktowanie się z Wami – np. telefon lub mail. Ułatwi Wam to umawianie się na gry)
Udział w lidze kosztuje 25 zł Opłatę należy uiścić w sklepie i wpisać się na listę opłaconych uczestników. Klienci sklepu są zwolnieni z opłaty. Przewidziane są nagrody ze składek
Liga będzie rozgrywana w około 3-tygodniowych etapach, różniących się wielkością rozgrywki. W trakcie każdego etapu gracze powinni rozegrać bitwę z przypisanym sobie przeciwnikiem i zgłosić jej wynik. Ponieważ będziemy grać na bardzo małe punkty i bitwy powinny być bardzo krótkie, zachęcam by spotykać się na więcej niż jedną grę np. :
- jedna gra na rozgrzewkę, by poznać figurki przeciwnika, druga gra właściwa, zgłaszana do ligi
- gra do dwóch zwycięstw (czyli 2-3 bitwy)
Zachęcam do korzystania z tematu dot. ligi na forum Warmachina do śledzenia przebiegu ligi i umawiania się na gry.
1.Pierwszy etap zaczyna się w piątek 12 października i kończy się w niedzielę 28 października. W trakcie tego etapu używamy rozpisek wartych 0pkt (czyli tylko Warcaster + jego Warjack/Warbeast Points)
2.Drugi etap zaczyna się we wtorek 30 października i kończy w niedzielę 18 listopada. Gramy rozpiskami wartymi 10pkt.
3.Trzeci etap trwa od wtorku 20 listopada i zakończy w niedzielę 9 grudnia. Tworzymy w tym etapie rozpiski na 20pkt.
4. Czwarty etap, jeśli się odbędzie (tzn po 3 etapach nadal nie będzie jednego, niepokonanego uczestnika) zacznie się we wtorek 11 grudnia i potrwa do końca roku. W tym etapie również będziemy używać rozpisek na 20pkt.
(UWAGA! – z różnych powodów niewykluczone obsuwy, ale proszę w imieniu wszystkich uczestników o trzymanie się terminów! O rozpoczęciu kolejnego etapu będę informował na forum Warmachina)
Nie używamy Theme Forces! Rozpiski pomiędzy etapami mogą się dowolnie zmieniać. Nie muszą mieć żadnych wspólnych elementów. Bardziej doświadczonych w grze uczestników zachęcam też, by przy planowaniu siły rozpiski uwzględniali z kim będą grali w danej rundzie.
We wszystkich bitwach rozgrywany jest poniższy, uproszczony scenariusz.
Pole gry – szerokie na min. 30”, długie na 48”. Gracze powinni umieścić na nim 5-6 nie za wielkich elementów terenu. Na samym środku należy ustawić strefę wedle wyboru: okrągła o średnicy 12 cali lub prostokątna 12x6 cali. Strefa prostokątna może być ustawiona dowolnie –np. prostopadle lub równolegle do stref rozstawienia, ale musi być wycentrowana na środku pola gry. Strefy dla uczestników będą dostępne w sklepie. Strefa nie wpływa w żaden sposób na ruch, pole widzenia itp. elementy gry – służy tylko do punktacji scenariusza.
Przed rozpoczęciem gry każdy z graczy rzuca kostką. Gracz, który wygra rzut wybiera, czy chce zaczynać grę czy wybrać stronę z której się rozstawi. Jeśli wybierze zaczynanie, stronę rozstawienia wybiera przeciwnik.
Gracz zaczynający rozstawia całą swoją armię nie dalej niż 7” od swojej krótkiej krawędzi stołu. Następnie drugi gracz rozstawia się nie dalej niż 10” od swojej krawędzi. Advanced Deployment itp. zasady pozwalające wystawić się dalej działają normalnie. Z powodu węższego pola gry nie działa zasada Ambush.
Poczynając od drugiej tury drugiego gracza, grający mogą zdobywać Control Points (CP). Jeśli na koniec tury gracz ma dowolny model na obszarze strefy (choćby tylko częściowo) i na obszarze strefy (również choćby tylko częściowo) nie ma żadnych wrogich modeli, gracz ten zdobywa 1CP.
!Wyjątkiem są oddziały - by zdobyć CP, wszystkie ocalałe modele z oddziału muszą być choćby częściowo na obszarze strefy!
UWAGA! – punkty zdobywa się na koniec tury każdego z graczy, czyli można zdobyć CP również na koniec tury przeciwnika, jeśli nie zdoła on usunąć punktującego modelu lub umieścić swojego modelu wewnątrz strefy by uniemożliwić punktowanie.
Wygrywa gracz, który:
- Uzyska przewagę trzech CP nad przeciwnikiem
lub
- Zabije wrogiego Warcastera/ Warlocka
Wyniki bitew (jak i pytania odnośnie ligi) proszę zgłaszać na adres czartoryski.b.2011@gmail.com lub w temacie na forum Warmachina viewtopic.php?f=12&t=7281 w poniższym formacie:
WYGRAŁ : kto, ile zdobył CP, ile punktów armii przeciwnika zniszczył* (Army Points)
PRZEGRAŁ: kto, ile zdobył CP, ile punktów armii przeciwnika zniszczył* (Army Points)
*- Army Points liczymy podsumowując wartość punktową zabitych warjacków/bestii/solosów, wybitych do ostatniego modelu oddziałów i dodając 10 jeśli został zabity Warcaster/Warlock
Przykład zgłoszenia
„WYGRAŁA : Elwira, 3CP, 21AP
PRZEGRAŁ: Mieczysław, 0CP, 12AP”
Przydatne linki
Strona do tworzenia rozpisek : https://conflictchamber.com/
Opisy wszystkich jednostek, porady : https://warmachineuniversity.com/mw/index.php/Main_Page
Baza kart: http://cards.privateerpress.com/
Zasady online: http://privateerpress.com/the-rules-are-free
Tutoriale video :
https://www.youtube.com/watch?v=nGJqSUoJscU Warmachine
https://www.youtube.com/watch?v=UJzBa6lI9HQ Hordes