Posty: 350
Dołączył(a): piątek, 17 maja 2013, 10:02
Lokalizacja: Warszawa
Frakcja: Protectorate of Menoth
Anatomy of a turn
Więc Twoja tura [według PP] powinna wyglądać w ten sposób:
I. Maintenance Phase
1) Zdejmujesz wszystkie focusy z Twoich modeli
W wypadku HORDES w tym miejscu trzeba zdjąć wszyskie furie które są ponad statystykę FURY. Nie wiem do końca kiedy tak może się dziać [Maltreatment może?], ale tak jest zapisane w księdze, więc tak jest.
2) rzucasz i od razu [jeśli nie zejdą] rozpatrujesz efekty continuous effectsów [t.j ogień, korozja]. Obrażenia z continious effectsów są symultaniczne [nie wiem w jakiej sytuacji to jest ważne, ale na pewno coś jest][uwaga nr2: powszechna wiedza, ale warto wspomnieć. Jeśli Twój caster płonie to nie ma on na sobie jeszcze focusów, przed chwilą zostały zdjęte]
3) Inne efekty które dzieją się w Maintenance. Do takich należą: Vengeance, Tunneling (Order). To, czy efekt dzieje się w tym momencie masz napisane na kartach
II. Control Phase
1)Każdy model z zasadą Focus Manipulation [główie casterzy, ale też Journeyman Warcaster] replenishują focusy [aka dostają tyle ile mają napisane na kartach]
Dla HORDES w tym momencie każdy model z zasadą Fury Manipulation może leechować furie z modeli w swojej controli, maksymalnie do uzyskanie statyskyki FURY.
2) Każdy model z Focus Manipulation może przydzielić focusy warjackom
Dla HORDES w tym momencie się upkeepuje czary. Jeśli tego nie zrobisz teraz, to czar spada. [przypomnienie 1 upkeep = 1 fury]
3) Każdy model z Focus Manipulation może upkeepować spellsy. Jeśli tego nie zrobisz to w tym momencie ten czar spada [przypomnienie: 1 upkeep = 1 focus]
Dla HORDES w tym momencie zdjesz Threshold checki. Każda bestia, na której zostały punkty fury musi zdać ten test. Test wygląda następująco: rzucasz 2k6 i porównujesz z statystyką THR na karcie bestii, przy czym: za każdy punkt fury na bestii obniż statystykę THR o 1. Jeśli bestia rzuci mniej niż THR lub równo to zdała, a jak nie to.... nie! Jeśli nie zdała to od razu frenzluje.
4) Inne efekty dziejące się w Control Phase. Do takich należy np. Ambush. Tak samo jak było z eketami w Maintenance Phase - to czy to się dzieje teraz jest napisane na karcie
III. Activation Phase
To jest chyba już dobrze znana faza - każdy unit/model ma okazję się aktywować teraz w dowolnej [no, chyba, że grasz przeciwko eHaley, wtedy nie do końca] kolejności. Warto zaznaczyć, że najpierw model się rusza [w wypadku unitów to cały unit] a dopiero potem wykonuje akcje. Wyjątkiem do tej zasady jest np. zasada Bushwalk [najpierw możesz wykonać akcję a potem ruch] albo Assault and Battery [strzelasz przed szarżą].
To wszystko na razie. Mam nadzieję, że było to przydatne.