Gatory w MK3
Locki:
Barnaba – przede wszystkim rzuca się w oczy zamiana Iron Flesha na Flesh Eatera (Vengance dla Posse +2MAT brzmi bardzo dobrze), ale równocześnie mocno kierunkuje go na granie jeszcze bardziej do przodu. Pytanie na ile brak buffów defensywnych zaboli osłabione już w tej kwestii aligatorki. No i stracił też tail strike'a – wiadomo, że mistrzostwo to nie było, ale czasem trzeci initial się przydawał.
Calaban – spell-lista bez zmian (jest Parasite!) więc ok. Staty bez zmian. Ale jedna mała-duża zmiana bardzo cieszy – Dark Power! Dodatkowa kość na magic attack i damage rolle (odrzucenie najniższej), to jest masakracja w tym przypadku. Tym bardziej, ze Heart Stopper pozwala teraz zmienic facing modelu. Czuje, że Calaban będzie grany dużo częściej niż wcześniej..
Maelok – mój ulubiony warlock. 1 dodatkowa furia bardzo cieszy. Co do wymiany Malediction na Mortality, to raczej też jestem pozytywnie nastawiony. Przynajmniej nie trzeba będzie ruszać bardzo do przodu, żeby mocno podebuffować, a akurat Maelokiem lubie grac z drugiej linii. Approved Field Marshal dający undead battlegroupie też bardzo na tak w szczególności mając takiego feata. Szkoda tylko, że feat ograniczyli do kontroli w obu aspektach, no ale nie można mieć wszystkiego.
Jaga-Jaga – tą panią nigdy nie grałem, więc cieżko mi się wypowiadać, ale chyba bez większych zmian – oprócz field marshala.
No i - Rask. Jak był grany tak będzie grany, choć trochę po głowie dostał. Staty bez zmian, call to sacrifice jest, cannon jaki był taki jest więc luz. Admonition jest, fury jest!!!, boundless charge jest. Problemem jest zamiana inhospitable ground na veil of mists. Opcja ciekawa do różnego rodzaju asasynacji itd. ale jednak ta zmiana boli. Choć z drugiej strony teraz Rask + Wrastler = +6damage w ataku dla bestii więc czym tu się martwić:D
BESTIE
Wrastler – koniec z cyrkiem, ale za to Rage w animusie. Nic więcej mi nie trzeba. Auto-include w rozpisce Raska i Barnaby
Blind Walker – jaki był słaby taki jest, ale przynajmniej taniutki. No i shieldguard może się czasem przydać. Pod Calabana koniecznie – reszta nie wiem.
Boneswarm – meh, za 7 punktów to wole chyba wziąć jakiegoś mocnego solosa i coś dołożyć
Bull Snapper – spiny growth self. I tyle. Nie do końca widze sens go brać – w tej cenie mogę mieć paru bardizej uniwersalnych mocnych solosów. Choć z drugiej strony nowe zasady furii plus fakt ze jest to jednak lekka bestia..hmm sam nie wiem
Spitter – no i żółwik będzie grany! Większe AOE na korozji, a do tego counterblast w animusie, poprzedni animus jako pasywka oraz CARAPACE! Wreszcie będzie mógł męczyć przeciwnika z drugiej linii i nie martwić się ostrzałem
Swamp Horror – niby nic się nie zmienił, niby wciąż jest słaby (a nawet słabszy bo arm15 na ciezkiej bestii! ), ale bardzo mnie kusi, żeby nim grać w Maeloku na przeciwpiechotnej rozpisce i tak chyba będę grał. Imprevious flesh usuwający kostkę z KAŻDEGO ataku może pomóc przy potencjalnym armie w wysokości 19. No i critical amputation boli i straszy
ODDZIAŁY
Ambusherzy – oprócz ambusha dostali advance deploy – spoko i pulla na broni – też spoko. Gorzej, że stracili +2 do attack rolli w szarży.. W Rasku i tak będą grane
Croak Ridersi – stracili 1 arma i vitroila. Nie boli i wciąż są ok
Bokor – chyba bez większych zmian. Będzie grany bo 11 punktów
Posse – oni bolą najbardziej. 5 kratek + brak pathfindera w piosence ciężko przeboleć. Concealment spoko, ale sytuacyjnie – tak samo jak bloodthirst. Generalnie wciąż będę nimi grał pod Maelokiem i Barnabą z braku alternatywy, ale z genialnego oddziału stali się co najwyżej dobrzy
INNE
Sacral - +2 kratki wytrzymałości i 18 punktów. Bardzo ok – będzie męczony strasznie. Utrata soul sarcrifice troche doskwiera, ale wciąż jest mega mocny imo
Bog Trog Mist Speaker – fajny solosik supportowy. +1 do attack rolli dla Bog Trogów przy bogtrogowej rozpisce to świetny bonus (Rask, Ambusherzy). A do tego eyeless sight dla żółwika
Trawler – genialny solos za te (3) punkty. Ambush. Drag. Dwa strzały z powerem 12. Czego chcieć więcej. Wrzucam 2 z bazy
Croak Hunter – wciąż szału nie robi, ale quick work mu pomoże na pewno. Moze będzie grany
Feralgeist – dostał atak z łapek z paraliżem na krycie! Poza tym to samo co zwykle - spoko opcja za 2 punkty
Witch Doctor – jako, ze wszyscy dostali tough to przydatnosc doctorów nieco spadla. No i Zombify ma frielndy faction.. co tu nie akurat nie boli. Sacrificial strike wciąż potrafi zrobic gre, ale szczerze to nie wiem, na ile mi się więcej niż jeden doctor przyda (a dotad uzywalem 3 regularnie)
Wrong Eye – no i tutaj hit wieczoru. Star-crossed na Wrong-Eye'u. Mega potężna zdolność w odpowiedniej rozpisce – szkoda że tylko na 8 cali. Ale będzie grany mocno dzięki temu
reszta bez większych zmian chyba. Jak coś pominąłem to poprawcie