Legion of Everblight Warpack i co dalej
Ma to charakter poradnika i choć ilu graczy tyle opinii, modele tutaj wymienione powinny być na tyle uniwersalne, że zakup ich nie powinien być nietrafiony.
Zaznaczyć należy, iż w związku z wyborem tej frakcji mamy zarówno parę plusów i minusów.
Do plusów można zaliczyć sporą liczbę modeli mających pathfinder. Zdolność ta pozwala poruszać się po trudnym terenie bez kar do ruchu, dzięki czemu armia ta może korzystać z wszelkiego rodzaju utrudnień na swoją korzyść. Często spotykany jest również flight, który dodatkowo pozwala przemieszczać się nad modelami.
Drugą z kluczowych umiejętności jest eyeless sight. Dzięki niemu modele mogą ignorować bonusy wynikające z chowania się za miękkimi przeszkodami Concealment, jak również stealth, dzięki czemu można atakować te modele z bezpiecznej odległości. Zdolność ta pozwala również „widzieć” przez las oraz chmury. Dzięki temu nasze bestie mogą bez problemu szarżować przeciwnika chowającego się za lasem, będąc jednocześnie dość bezpieczne.
Następną zdolnością charakterystyczną dla legionu jest blood creation. Zasada ta zwiększa bezpieczeństwo warlocków, gdyż nasze bestie nie zaatakują ich gdy wpadną w szał (frenzy).
Do wad można zaliczyć to, iż nasze bestie (zarówno light oraz heavy) są jednymi z najdroższych w grze.
Drugą wadą może być fakt stosunkowo niewysokiego współczynnika Arm (z wyjątkami), lecz jest to rekompensowane zazwyczaj wyższym współczynnikiem Def. Trzecią wadą jest poniekąd w/w blood creation. Nie pozwala ona na wykonywanie na naszym Warlocku tzw. power attacks.
Podsumowując: Legion jest armią szybką, nastawioną na alpha strike, jednak dość drogą w punktach oraz raczej mało odporną na ataki przeciwnika.
Teraz może parę słów o tym, co znajdziemy w boxie.
Lylyth, Herald of Everblight
Lylyth, Herald of Everblight
Można powiedzieć ze ten warlock to esencja armii Legionu. Jest szybka, posiada wysoki współczynnik Def i niski Arm. Jako jeden z nielicznych warloków ma eyeless sight, dzięki czemu rzadko kiedy ma problem z trafianiem. Posiada również pathfinder, dzięki czemu jej mobilność jest nieograniczana przez teren, oraz bushwhack, dzięki któremu może najpierw wykonać akcje, a następnie się wycofać.
Feat daje możliwość zwiększenia szansy trafienia przeciwnika wszystkimi modelami w controli Lylith, zarówno bestiom jak i oddziałom oraz solosom. Dodatkową zaletą jest to, że jest to dodatkowa kość a nie boosted, przez co bestie bądź warlock mogą wykonywać attack roll na czterech kościach.
Główną bronią Lylith jest łuk, który jednocześnie ma sensowną siłę rażenia jak i zasięg. Dodatkową zaletą jest to, że po trafieniu z tego łuku nasze bestie mogą szarżować trafiony model bez forcowania a zaklęcia rzucane w trafiony model trafiają automatycznie bez los oraz zasięgu czaru.
Zaklęcia
Bad Blood – przydatne w grze przeciwko innym frakcjom hordowym. Dzięki temu czarowi możemy zablokować przenoszenie obrażeń na tą bestie, oraz zadaje obrażenia warlockowi bestii, który będzie chciał ściągać furie z tej bestii.
Parasite – bardzo uniwersalny czar, dzięki któremu nasz warlock zyskuje +1 Arm, oraz (co ważniejsze) obniża współczynnik Arm przeciwnikowi, przez co wzrasta efektywna siła broni przeciwko temu modelowi.
Eruption of Spines – bardzo dobry czar przeciwko oddziałom piechoty. Zaznaczyć należy, iż dodatkowe ataki trafiają automatycznie. Jedynym problemem jest to, że swoje jednostki również możemy tym zabić.
Carnivean Legion Heavy Warbeast
Dość drogi punktowo, jednocześnie bardzo uniwersalny. Posiada standard legionowych zasad dla bestii, czyli eyeless sight, pathfinder, blood creation, soulless. Sam w sobie dość szybki (Spd 6), dość pancerny (Arm 18), jednak ma niski Def 11.
Animus pozwala zwiększyć współczynnik Arm +2 a atakujące bestie bądź warjacki będą otrzymywać obrażenia.
Broń
Dragon Breath: 10 calowy spray z Pow 14, daje dość ciekawe możliwości, zwłaszcza dzięki umiejętności Assault, dzięki której można zionąć w trakcie szarży. Kłopotem jest niski Rat ale pod Featem Lylith znacznie łatwiej może w coś trafić.
Bite oraz 2x Talon dają nam trzy ataki z Pow odpowiednio 18 i 16 dzięki czemu mał, co jest w stanie przeżyć szarżę Carniveana. Dodatkowo Talony mają zasadę Open Fist, dzięki czemu możemy sobie pozwolić na rzucenie bądź inny power attack.
Shredder Legion Lesser Warbeast
Legion jako jedyna frakcja ma dostęp do tanich bestii na małych podstawkach, co rekompensuje koszt punktowy lekkich oraz ciężkich bestii. Jako, że są tanie wiąże się z tym fakt, iż są bardzo wrażliwe na ataki i mają niewiele kratek życia. Shredder posiada legionowy standard eyeless sight, blood creation, soulless. Dodatkowo zasada lesser warbeast, która uniemożliwia wykonywania power attacks tej bestii. Następnie jedną z najciekawszych umiejętności tej bestii jest rabid, który za jeden punkt fury daje nam +2 do spd, boostowane attack i damage rolle oraz pathfider. Dzięki temu niepozorna bestia zyskuje naprawdę spore możliwości do zabijania solosów, ciężkiej piechoty oraz porysowania cięższych celów. Snacking pozwala nam na w miarę efektywne leczenie bez konieczności angażowania innych modeli oraz usuwanie poza grę zabitych modeli wroga.
Animus, jeden z lepszych w naszej frakcji, daje +1 Def/Arm. Dzięki temu naszego warlocka jeszcze ciężej trafić.
Broń: Bite. Niewielki pow 10, jednak jest to rekompensowane przez rabid.
No dobrze. Tak wygląda starter ale do rozpiski na 15 pkt wciąż zostają 2pkt.
>>>Opcja pierwsza Shepherd 1pkt
Miękki solos za 1pkt. Jego głównymi zadaniami w tej rozpisce jest odciążanie warlocka z nadmiaru furii oraz przedłużanie controli warlocka. Okazjonalnie może uleczyć bestie odciążając warlocka. Dzięki niskiemu kosztowi zmieści się para.
>>>Opcja druga Forsaken 2 pkt
Solos również pomagający podołać z nadmiarem furii. Dodatkowo jest nieco bardziej wytrzymaly oraz nieźle sprawdza się w grze przeciwko warcasterom, kiedy tamci mają na sobie pozostawiony fokus. Wrogie bestie z duża ilością furii również może pokarmić.
Rozpiskę na 25 pkt można rozwinąć m.in. o oddział, jako że bestii jest już sporo.
>>> Opcja pierwsza Straiders +Unit Atachment +Spell Martyr
Wyspecjalizowany oddział strzelecki posiadający advance deployment, combined ranged attack, pathfinder, stealth. Bardzo mobilny, ciężki do trafienia. Dzięki UA mogą ignorować prawie wszystkie bonusy jakie jednostki mogą otrzymywać przeciwko strzelaniu. Dzięki temu są bardzo skuteczni w tym co robią.
Tani solos jednorazowego użytku. Dzięki niemu możemy z bezpiecznej odległości rzucić któryś z czarów, bez potrzeby narażania warlocka.
>>> Opcja druga Raptors full lub Raptors min+ Annyssa Ryvaal
Raptors, jedna z lepszych kawalerii w grze. Bardzo mobilna, potrafiąca i uderzyć dzięki Weapon Master jak i dobrze strzelać (dzięki Poison są w stanie bardzo poranić żywe modele).
Anyssa to solos pomagający raptorom strzelać celniej. Sama może strzelić do dwóch razy na turę, nawet mocniej od Raptorsów, dzięki umiejętności Prey. Jej wadą jest brak broni do walki wręcz.
Rozpiska na 35 pkt. Tutaj dowolność jest spora. Zdecydowałem się na dwie opcje
>>> Opcja pierwsza Ravagore
Solidna bestia z legionowym standardem czyli eyeless sight, pathfinder, blood creation, soulless. Strzelająca z dużym zasięgiem i siłą. Dodatkowo całkiem nieźle radzi sobie w walce.
>>> Opcja druga Scythean + Spell Martyr/Shepard
Bardzo silna bestia do walki wręcz, potrafiąca dawać sobie radę zarówno z pojedynczymi ciężkimi celami jak i piechotą. Ma standardowe umiejętności czyli eyeless sight, pathfinder, blood creation, soulless. Dodatkowo jej broń posiada reach dzięki czemu bazowy zasięg szarży wynosi 11".
Za pomoc techniczno-merytoryczna podziękowania dla Vranz'a, oraz korektę dla Torresa.